www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Marcommit

Slechts twee op de drie Nederlanders bestelt cadeaus voor de feestdagen eerder dan normaal

Pakketdrukte loopt eind deze week op

Weert – Slechts twee op de drie Nederlanders (66%) bestelt zijn cadeaus voor de feestdagen online eerder dan normaal, zodat men er zeker van is dat het op tijd bezorgd wordt. Dit blijkt uit onderzoek van transportmanagementservice Wuunder, uitgevoerd onder bijna 1.100 Nederlanders die weleens online bestellen. Dat deze Nederlanders hun cadeaus online eerder bestellen dan normaal, komt mogelijk omdat men weinig vertrouwen heeft in de bezorgdiensten: 64 procent denkt dat de pakketbezorgdiensten de drukte van de feestdagen niet aankunnen.

Eind deze week loop pakketdrukte op
Uit Wuunders Pakketradar blijkt dat deze week (week 51) de levertijden van pakketjes gaan oplopen. Er zijn vooral hogere levertijden voor zendingen opgehaald op maandag (1,7 dag), donderdag (1,7 dag) en vrijdag (2,2 dag). De hogere levertijden aan het eind van de week worden veroorzaakt doordat veel consumenten deze week beginnen met het aankopen van kerstcadeaus. De pakketdrukte van deze week wordt ook veroorzaakt door de 18 procent aan pakketten van week 50 die nog geleverd moeten worden.

Zekerheid voor punctuele bezorging geen reden voor extra verzendkosten
Ondanks dat men weinig vertrouwen heeft dat de pakketbezorgdiensten de feestdagendrukte aankunnen, en dus te zien is dat de pakketdrukte inderdaad oploopt, willen de meeste Nederlanders geen extra geld betalen om de zekerheid van 'vandaag besteld, morgen geleverd'te hebben. Voor 63 procent zijn extra verzendkosten het niet waard om zeker te zijn dat de online bestelde cadeaus op tijd bezorgd worden.

Cadeau bij de gelukkigen thuisbezorgen
Nu de verwachting is dat huishoudens tijdens Kerstmis maximaal drie gasten mogen ontvangen, kunnen een hoop Nederlanders niet op kerstbezoek. 32 procent geeft aan dat zij, wanneer zij vanwege corona bepaalde mensen niet kunnen zien tijdens de feestdagen, ze de cadeaus voor de gelukkigen bij hen thuis laten bezorgen. Het online bestellen van cadeaus is soms nog wel uitdagend: een derde (34%) is wanneer hij online cadeaus bestelt, nog wel eens bang het per ongeluk op een onbetrouwbare site bestelt.

Jeroen Gehlen: “Dit jaar is het bestelverkeer rond de feestdagen drukker dan ik ooit heb meegemaakt. Webwinkels hebben hard hun best gedaan bestellingen naar voren te halen om zo de drukte te spreiden, maar zowel onze Pakketradar als deze onderzoeksresultaten laten zien dat een echte piek rond Kerstmis dit jaar niet te voorkomen is. Webwinkels doen er goed aan zo transparant mogelijk te communiceren over de levertijden en waar mogelijk extra opties aan te bieden voor snellere, maar dan duurdere verzending. De meerderheid zal niet voor die optie kiezen, maar het hebben van de mogelijkheid draagt al wel sterk bij aan een positieve klantbeleving. Want als webwinkelier wil je natuurlijk dat ook na de feestdagen de consument voor jou kiest.”

Over Wuunders Pakketradar:
Wuunders Pakketradar voorspelt hoe lang pakketten onderweg zijn vanaf het moment dat de vervoerder de zendingen ophaalt tot aan de levering. De tijd die een verzender, bijvoorbeeld een webshop, kwijt is aan het pakket verzendklaar maken, wordt niet meegerekend. Zowel particuliere als zakelijke zendingen zijn meegenomen in deze analyses. Zendingen met een parcelshop als bestemming, of zendingen die uiteindelijk bij een parcelshop zijn bezorgd, zitten niet in de berekeningen. De grafieken zijn gebaseerd op binnenlandse zendingen bij de grootste Nederlandse vervoerders. De volgende services zijn hierin meegenomen:
  • DHL Europlus Benelux
  • DHL FOR YOU
  • DHL Parcel Connect
  • DPD Classic
  • DPD Home
  • DPD Parcelletter
  • GLS Business Parcel
  • GLS Euro Business Parcel
  • PostNL
  • PostNL Brievenbus pakket
Laatste van Wuunder
Transportmanagementservice Wuunder breidt uit naar Duitsland

Vandaag laatste kans voor bestellen van kerstcadeaus

Logo Marcommit
Wuunder contact

Logo Wuunder

info@wearewuunder.com
  wearewuunder.com
Wuunder sociaal

Wuunder tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys