www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

REV’IT! versnelt ontwerpproces motorkleding met Product Data Management-systeem gebaseerd op Mendix-platform

• Nieuwe app verwerkt alle details en geeft ontwerpers 20% meer tijd om zich te focussen op innovatie
  • Digitaal product data management systeem is binnen 6 maanden gebouwd met low-code
  • Workflow Rev’IT! is verbeterd met betere cross-functionele samenwerking waardoor producten sneller op de markt kunnen worden gebracht
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in enterprise low-code, kondigt aan dat REV’IT!, een Nederlands merk voor motorkleding en aanverwante producten, het Mendix-platform heeft gebruikt om een product data management (PDM) systeem te bouwen. Hiermee stroomlijnt het bedrijf de design workflow en het ontwikkelproces. REV’IT! werkte samen met Mendix partner Solvos om een digitaal systeem te ontwikkelen dat tegemoetkomt aan de strikte eisen van het fabricageproces, helpt kosten te besparen en zorgt dat producten sneller op de markt kunnen worden gebracht. Ook bespaart het systeem ontwerpers 20% van hun tijd die zij kunnen besteden aan de ontwikkeling van nieuwe innovaties.

Succesvolle productontwikkeling voor deze luxe markt vereist veel ontwerpiteraties om kwaliteit en een goede pasvorm voor de drager te garanderen. Tegelijkertijd moeten prijzen en technische materialen van externe leveranciers over de hele wereld worden bijgehouden. Ook zijn in de Europese Unie op maat gemaakte motorkleding en bijbehorende uitrusting onderworpen aan veiligheidsvoorschriften en certificering. Daarom streven ontwerpers van motorkleding twee doelen na: de kleding en materialen moeten voldoen aan strenge veiligheidsnormen voor bescherming bij een ongeval, terwijl ze ook een esthetische uitstraling moeten hebben voor de modebewuste consumenten.

Er zijn oplossingen voor product data management voor mode en technisch ontwerp. Echter biedt geen van de standaard PDM-oplossingen de mogelijkheden die nodig zijn om samenwerkende teams van ontwerpers, ingenieurs en product managers die zowel aan strenge eisen voor zowel vorm als functie moeten voldoen, te helpen. Daarom besloot REV’IT! zelf een oplossing te ontwikkelen.

Met low-code naar de hoogste versnelling
REV'IT! beheerde eerder zijn prijs- en leveringsmodel met zelfgebouwde, aparte Excel-bestanden. Verder is het vastleggen van feedback van ontwerpers op afbeeldingen van product samples of nieuwe ontwerpen gemaakt op iPads of met pen en papier, een belangrijk onderdeel van de workflow van REV'IT! Maar het proces van het vastleggen van ontwerpwijzigingen en nieuwe specificaties was foutgevoelig, waardoor het iteratieve productieproces werd vertraagd.

REV’IT! had verschillende eisen voor een nieuwe oplossing. Het moest snel en gemakkelijk te bouwen zijn, eenvoudig toegang bieden tot alle noodzakelijke functies en ontwerpers meer tijd geven om zich te concentreren op het creëren van producten. Het low-code platform van Mendix zorgde voor een oplossing op maat voor de unieke uitdagingen van REV’IT!.

Randy Vos, IT-directeur bij REV’IT!: “We hadden een oplossing nodig die gebruiksvriendelijk was en toegankelijk voor verschillende partijen. Het Mendix-platform biedt zoveel flexibiliteit en vereenvoudigt dit hele proces voor ons. De methode die we voorheen gebruikten voor productontwerp en -ontwikkeling was veel te heterogeen. Ontwerpers kozen allemaal verschillende benaderingen om feedback te geven op de samples die ze ontvingen. Dit zorgde voor onnodige verwarring tijdens het feedbackproces, verlengde de release van nieuwe producten en frustreerde ontwerpers. Door gebruik te maken van low-code en een agile ontwikkelproces te implementeren voor deze enorme klus, konden we een oplossing bieden die het proces efficiënter maakt en die het team graag gebruikt."

Nieuwe producten sneller op de markt brengen
De op maat gemaakte PDM-oplossing van REV'IT! werd in slechts zes maanden gebouwd met het low-code platform van Mendix. Low-code is een visuele ontwikkelingsbenadering van applicatieontwikkeling waarmee developers met verschillende ervaringsniveaus applicaties voor web en mobiel kunnen maken, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica via een grafische gebruikersinterface.

Het nieuwe PDM-systeem is gericht op een cruciale stap in de REV'IT! workflow: de nieuwe app stelt ontwerpers in staat om iteratieve feedback op visuele voorbeelden van de leverancier te registreren en te delen. De app-interface vermindert fouten bij het invoeren van data en genereert automatisch herziene specificaties van leveranciers. Deze cruciale stap heeft een directe impact op de time-to-market, waardoor de tijd tussen het definitieve ontwerp en de productlancering aanzienlijk wordt verkort.

REV’IT! schat in dat dankzij de PDM-oplossing die is gebouwd met Mendix, maar liefst 20% van de tijd van ontwerpers wordt bespaard. Ontwerpers hebben meer tijd om zich te concentreren op het ontwikkelen van innovatieve producten en hoeven zich geen zorgen te maken over of het Excel-bestand up-to-date is. Volgens Vos heeft het integreren van workflow data in de Mendix-applicatie één van de meest vervelende taken in het productontwikkelingsproces getransformeerd tot één van de gemakkelijkste.

Nick Ford, chief technology evangelist bij Mendix: "REV’IT! loopt in hun branche voorop op het gebied van productie en ontwerp. Ze gebruiken innovatieve technologie om veel interne processen te vereenvoudigen. We zijn er dan ook trots op dat we met hen hebben samengewerkt om de eerste low-code applicatie op te leveren. Het is geweldig te zien dat de oplossing zo'n positieve impact heeft op hun productontwikkeling.”

Lees meer over het Mendix Platform.

Klik hier om gratis toegang te krijgen tot content van Mendix World, 's werelds grootste virtuele low-code conferentie, met meer dan 60 sessies, waaronder meer dan 20 door klanten, over het hele scala aan low-code applicatie-ontwikkelingsthema's, van strategie tot praktische, hands-on platformtraining.

---------------

Achtergrond
In een door een pandemie ontwrichte wereld is software de nieuwe levensader van ons dagelijks leven en de lijm die de wereldeconomie bijeenhoudt. Traditionele software-ontwikkeling duurt echter veel te lang en levert vaak niet de gewenste business resultaten op en sluiten niet aan bij de behoeften van gebruikers. Zelfs vóór Covid-19 waren er wereldwijd niet genoeg professionele software-ontwikkelaars om alle software te bouwen die momenteel nodig is. De wereldwijde pandemie heeft de al heersende software- en bedrijfscrisis versneld. Low-code software-ontwikkeling biedt hiervoor een oplossing. Low-code van Mendix is een krachtige, visuele benadering voor software-ontwikkeling die citizen en professionele ontwikkelaars in staat stelt om meer dan 10x sneller cloud-native applicaties te maken, zowel voor web als mobiel, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica; allemaal via een intuïtieve grafische gebruikersinterface. Voor meer informatie over hoe Mendix helpt bedrijven te transformeren kijk op: www.mendix.com.

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials