www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Marcommit

SAS Cargo breidt digitale dienstverlening verder uit met Cargo Portal platform van Unisys

Boekingsportal maakt digitaal boeken, tracken en dynamische prijsstelling van luchtvrachten mogelijk in meer dan honderd landen

Hoofddorp SAS Cargo Group A/S en Unisys versterken hun partnership. De luchtvaartmaatschappij biedt vanaf nu hun luchtvrachtdiensten via het Cargo Portal platform van Unisys aan. Cargo Portal is een multi-carrier luchtvracht boekingsportal, dat meer dan een miljoen boekingen per jaar verwerkt en luchtvaartmaatschappijen toegang geeft tot meer dan 6.000 expediteurs en verladers wereldwijd.

Cargo Portal vult de bestaande systemen van SAS Cargo aan en ondersteunt hiermee de toenemende online vraag naar hun luchtvrachtdiensten. Daarnaast helpt de portal om klanten in nieuwe markten te bereiken en hogere volumes van zelfbedieningsreserveringen te genereren. Doordat de portal volledig is geïntegreerd met de Unisys Cargo Core applicatie, vindt naadloos vrachtbeheer plaats op alle kanalen. De optie ‘Search Availability and Pricing’ binnen de portal geeft SAS Cargo realtime inzicht in de capaciteit en prijzen voor bepaalde vluchten. Zo optimaliseren dynamische prijzen het gebruik van vrachtcapaciteit en de winstgevendheid van vluchten door vrachtafmetingen al tijdens het boekingsproces te verwerken.

Leif Rasmussen, president en chief executive officer van SAS Cargo: "De samenwerking met Unisys ondersteunt onze strategie op het gebied van digital-first-services. Ons doel is om de digitale transformatie van luchtvracht te stimuleren door het makkelijker te maken om zaken te doen en een fijne klantervaring te realiseren. Unisys helpt ons met deze doelstelling. De portal vergroot de zichtbaarheid van SAS Cargo bij klanten die een transport willen boeken. We zijn erg enthousiast over de Cargo Portal gemeenschap, het bereiken van nieuwe klanten en het verhogen van ons self-service boekingsquotum."

Bill Brown, vice-president en general manager van Unisys EMEA: "Unisys ondersteunt SAS Cargo al sinds 2003. We kijken uit naar de uitbreiding van de digitale mogelijkheden met Cargo Portal om snel en eenvoudig te kunnen voldoen aan de eisen van expediteurs en verladers. Cargo Portal vereenvoudigt het boekings- en vrachtmanagementproces, waardoor het mogelijk is om nieuwe boekingen te genereren en een geweldige gebruikerservaring te bieden.”

Noot voor de redactie, niet ter publicatie

Over SAS Cargo Group A/S
SAS Cargo Group A/S is de vracht- en logistieke tak van SAS, Scandinavian Airlines. Na het beheer van de vrachtcapaciteit op het gehele SAS-netwerk sinds de oprichting in 1946, werd SAS Cargo in 2001 opgericht als een onafhankelijke en volledige dochteronderneming van SAS. SAS Cargo is de belangrijkste luchtvrachtmaatschappij van, naar én binnen Scandinavië en biedt vrachtcapaciteit aan tussen haar drie belangrijkste hubs (Kopenhagen, Oslo en Stockholm) en 125 bestemmingen in Europa, de VS en Azië alsook via haar uitgebreide netwerk van vrachtwagens. Met het hoofdkantoor op de luchthaven van Kopenhagen, midden in een van Europa's sterkste life science-clusters - Medicon Valley - is het veilige CEIV-transport van temperatuurgevoelige producten altijd al een topprioriteit geweest voor SAS Cargo. SAS Cargo behoort tot de top in IATA's iQ-kwaliteitsbeoordelingen. De visie van SAS Cargo is: We Make Air Freight Easier.

Over Cargo Portal
Cargo Portal brengt een wereldwijd ecosysteem van expediteurs, verkoopagenten, afhandelaars en enkele van 's werelds grootste vrachtvervoerders samen. De dienst is gratis te gebruiken voor alle expediteurs en verladers en biedt direct toegang tot meerdere vervoerders om vanaf ieder apparaat veilig one-stop-zoekopdrachten uit te voeren, dynamische prijzen te controleren, boekingen te maken en te beheren, zendingen te traceren en vrachtclaims af te handelen.
Laatste van Unisys
Twee derde bedrijven wijzigt bedrijfsmodel om werknemerservaring te verbeteren

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Logo Marcommit
Unisys contact

Logo Unisys

+31 232071010
  www.unisys.nl
Unisys sociaal

Unisys tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis