Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet neemt innovator in netwerkmonitoring en -herstel Panopta over

Utrecht, 9 december 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt vandaag bekend dat het Panopta heeft overgenomen. Dit is de aanbieder van een innovatief SaaS-platform dat integraal overzicht op de IT-omgeving combineert met geautomatiseerd beheer van de status van het bedrijfsnetwerk, met inbegrip van alle servers, netwerkvoorzieningen, containers, applicaties, virtuele appliances en cloud-infrastructuren.

Ken Xie, de oprichter, bestuursvoorzitter en CEO van Fortinet:“Gezien de complexe en gedistribueerde aard van IT-omgevingen hebben bedrijven een veilig en krachtig presterend netwerk nodig om hun digitale initiatieven in goede banen te leiden. De Security-driven Network-benadering van Fortinet integreert de netwerktechnologie en security om moderne hyperverbonden ondernemingen te helpen aan de connectiviteit en prestaties die van cruciaal belang zijn voor de bescherming van hun organisatie. Met de overname van Panopta kunnen we ons aanbod van eersteklas cybersecurity-oplossingen aanvullen met een SaaS-platform dat nog meer overzicht op het netwerk biedt en voorziet in flexibele herstelmogelijkheden voor hybride omgevingen zoals netwerkranden en cloud-netwerken. Dit draagt bij aan nog krachtiger beveiliging en bedrijfsefficiëntie.”

Organisaties voeren het tempo van digitale innovatie op, en de gebruikerservaring bepaalt het succes van elk initiatief. Het is daarom van cruciaal belang om te zorgen voor 100% uptime van de infrastructuur. De cloud-oplossing van Panopta biedt een volledig beeld van elke service, netwerkvoorziening en applicatie in elke omgeving, of het nu gaat om containers, omgevingen op locatie, een publieke of hybride cloud. Dankzij de combinatie van de Security Fabric van Fortinet met het schaalbare platform van Panopta voor netwerkmonitoring en -diagnostiek kan Fortinet bedrijven en IT-dienstverleners voorzien van een bijzonder uitgebreide oplossing voor het beheer van netwerk- en beveiligingsprocessen.

De gecombineerde oplossing zal niet alleen de beveiliging en prestaties van de hybride netwerkinfrastructuur van organisaties verbeteren, maar ook de real-time monitoring en effectiviteit van de infrastructuur die aan de basis staat van de beveiligingsdiensten van Fortinet staat, met inbegrip van de cloud. Zo zullen de Secure Access Service Edge (SASE)-dienst, e-mailbeveiliging, beveiligingsanalyses en web application firewalls baat hebben bij de continue monitoring en diagnostiek die het platform van Panopta biedt. De integratie van de oplossing van Panopta met de next-generation firewall FortiGate en de oplossing Secure SD-WAN van Fortinet zal de SD-WAN-connectiviteit en prestaties verder verbeteren. De integratie van het geautomatiseerde incidentbeheer van Panopta met het Security Orchestration, Automation & Response (SOAR)-platform van Fortinet biedt IT-teams een centraal platform waarmee ze netwerkproblemen proactief kunnen diagnosticeren en verhelpen.

Het platform van Panopta is op een partnervriendelijke manier ingericht. Managed security service providers (MSSP’s) en value added resellers kunnen deze multi-tenantoplossing eenvoudig integreren met hun eigen dienstenaanbod om hun klanten snel toegevoegde waarde te bieden. De role-based access control (RBAC) van het platform van Panopta fungeert daarbij als fijnmazige governance-laag tussen klanten en binnen Network Operations Center (NOC)- Security Operations Center (SOC)-teams.

Door de massale overstap op thuiswerken zijn de beschikbaarheid, prestaties, beveiliging en kwaliteit van applicaties en de onderdelen daarvan stuk voor stuk van invloed op de ervaring van eindgebruikers. De oplossing van Panopta analyseert de netwerkstatus en applicatieprestaties om potentiële probleemgebieden te signaleren die van invloed kunnen zijn op de toegang van gebruikers en biedt mogelijkheden voor snel en geautomatiseerd probleemherstel. Dit wordt ook wel digital experience monitoring (DEM) genoemd.

Met de overname van Panopta kan Fortinet nieuwe functionaliteit voor netwerkmonitoring, detectie en incidentrespons toevoegen, waarmee het meest uitgebreide Security-driven Networking-platform op de markt ontstaat. Dit zal onder meer voorzien in:
  • Integrale monitoring en geautomatiseerd incidentbeheer voor het reduceren van de respons- en hersteltijden van NOC-teams, zodat zij de eisen van de service level agreements kunnen overtreffen.
  • Meer dan 50 wereldwijde points of presence (PoP’s) met kostenefficiënte sensoren voor het simuleren van de applicatieprestaties en latency die van invloed zouden kunnen zijn op de ervaring van eindgebruikers. Dit wordt ook wel synthetische transactiemonitoring genoemd.
  • Cloud-native monitoring van Kubernetes- en PaaS-workloads in AWS en Azure.
  • Volledig configureerbare meldingsworkflows die kant-en-klaar zijn geïntegreerd met zakelijke en moderne communicatietools van andere leveranciers.
  • Partnervriendelijke functionaliteit die aansluit op de onophoudelijke steun die Fortinet aan zijn gewaardeerde partners biedt.
De financiële voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 480,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.
Laatste van Fortinet
Gemeentelijke dienstverlener ICT NML kiest voor cyberbeveiliger Fortinet

Fortinet integreert Secure SD-WAN met het Network Connectivity Center (NCC) van Google Cloud

Fortinet breidt mogelijkheden van FortiEDR uit