Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Franssen Communicatie

CodeMeter Embedded voegt licentiëring en bescherming toe aan software onder besturing van BlackBerry QNX RTOS

Wibu-Systems ondersteunt QNX Neutrino Real-time Operating System (RTOS) en versnelt ontwikkeling vitale apparaten

Karlsruhe, december 2020 -  Wibu-Systems, toonaangevend ontwikkelaar van software licentiëring- en beveiligingoplossingen werkt samen met BlackBerry Technology Solutions aan een versie van de veelgebruikte  CodeMeter Embedded technologie voor QNX® Neutrino® RTOS . Het betreft de microkernel, van het POSIX-compatibele real-time besturingssysteem van BlackBerry QNX. QNX RTOS wordt wereldwijd toegepast in veiligheidssystemen in voertuigen, medische apparatuur, industriële besturingssystemen, voorzieningen voor spoorwegbeveiliging, robotten en in systemen voor de luchtvaart en militaire doeleinden.

De samenwerking tussen Wibu-Systems en BlackBerry QNX richt zich op fabrikanten van bedrijfskritische apparaten die streven naar de hoogste graad van beveiliging, maar toch de kosten voor onderzoek en ontwikkeling willen verlagen. Daarnaast willen ze sneller produceren.

CodeMeter Embedded is a statische bibliotheek van software voor de licentiëringsfunctionaliteit en de cryptografische faciliteiten van CodeMeter voor embedded besturingssystemen zoals Linux Embedded, VxWorks, Android en nu dus QNX Neutrino RTOS.

CodeMeter Embedded is ontworpen voor embedded systemen die 24 x 7 functioneren zonder uitval. De oplossing biedt de makers van apparaten voor vitale toepassingen een uitgebreide reeks functionele mogelijkheden zoals: gebruik van verschillende licentiedragers (via hardware, software of de cloud); in te zetten voor uiteenlopende toepassingen (industriële computers, embedded systemen, PLCs, en microcontrollers); ondersteuning van  back office systemen en voor verschillende besturingsplatforms, waaronder nu dus QNX Neutrino RTOS. CodeMeter Embedded is in samenhang met versie 6.5 en 7.0 van QNX Neutrino te gebruiken op zowel de ARM als x86 processorarchitecturen.

Volgens Oliver Winzenried, CEO en medeoprichter van Wibu-Systems is BlackBerry QNX al lange tijd de stuwende kracht achter efficiënte, veilige en betrouwbare embedded technologie. ”We zijn zeer verheugd over de mogelijkheid om bij te dragen aan de verspreiding van QNX-besturingssystemen via CodeMeter Embedded, onderdeel van ons eigen innovatie en beveiliging erfgoed.”

“Het QNX Neutrino RTOS platform voorziet in een degelijk fundament voor het op een veilige en kosteneffectieve wijze realiseren van bedrijfskritische systemen voor een competitieve markt, zegt Dhiraj Handa, VP, Channel, Partners en APAC, bij BlackBerry QNX. “Wij zijn blij dat Wibu-Systems ervoor heeft gekozen om de ondersteuning voor ons besturingssysteem uit te breiden. Ze erkennen de prominente positie die wij innemen in de embedded software industrie. We zien er naar uit om in de maanden en jaren die voor ons liggen met hen samen te werken bij het realiseren van veilige en betrouwbare oplossingen, waarop onze gezamenlijke klanten verder kunnen bouwen.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Beschermen en te gelde maken van de intellectuele eigendomsrechten van QNX gebaseerde applicaties met CodeMeter Embedded

Meer afbeeldingen zijn te verkrijgen op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2020, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CmCloudLite: vederlicht en doelmatig

CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Extreme Networks
Logo ISBW
Logo Infor