www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation gaat de strijd aan met cyberbedreigingen in de industrie

Nieuwe certificeringen en nieuwe productlijnen bieden hulp bij de bescherming van industriële activiteiten

Omdat industri?le bedrijven hun productie- en IT-systemen steeds meer met elkaar verbinden, lopen ze ook steeds meer risico door cyberdreigingen die gericht zijn op industriële besturingssystemen. Om aan de vraag naar ondersteuning bij de beveiliging van systemen te kunnen voldoen, blijft Rockwell Automation haar cybersecurity-certificeringen uitbreiden en integreert het bedrijf steeds vaker geavanceerde beveiligingsmogelijkheden in zijn productlijnen.

Rockwell Automation is onlangs gecertificeerd voor de IEC (International Electrotechnical Commission) 62443-3-3 cybersecuritystandaard. De certificering - uitgevoerd door TÜV Rheinland - geeft aan dat Rockwell Automation in staat is om veilige productiesystemen te installeren en te configureren. Hiermee wordt voldaan aan de veiligheidseisen op niveau 1, zoals gedefinieerd in de wereldwijde standaard.

Rockwell Automation biedt daarnaast geteste en gevalideerde referentie-architecturen voor de implementatie van een gecertificeerd productiesysteem. Denk hierbij aan PlantPAx 5.0, het moderne gedistribueerde besturingssysteem (DCS) voor procesbesturing in de fabriek. De architecturen zijn ontwikkeld om klanten te helpen bij het certificeren van hun productiesystemen. Tot nu toe heeft Rockwell Automation verschillende certificeringen ontvangen conform de IEC 62443-standaards.

Onlangs verwierf Rockwell Automation ook een ISO 27001 certificering, waarmee wordt bevestigd dat het informatiebeveiligingsbeheersysteem dat wordt gebruikt om gegevens te beschermen, aan de eisen voldoet. Hiermee hebben klanten de zekerheid, dat Rockwell Automation uitgaat van best practices voor de bescherming van hun intellectuele eigendom; bijvoorbeeld wanneer klanten gebruik maken van diensten zoals ondersteuning en bewaking op afstand.

Sujeet Chand, CTO van Rockwell Automation zegt: "Bedrijven staan voor een dubbele uitdaging wat betreft de digitale transformatie: ze moeten concurrerend blijven en tegelijkertijd hun mensen, activiteiten en intellectuele eigendom veilighouden. We blijven onze cybersecurityvaardigheden, certificeringen, producteigenschappen en diensten actief uitbreiden. Hierdoor kunnen we onze klanten zo goed mogelijk helpen bij het voorblijven van nieuwe bedreigingen en de focus leggen op het realiseren van nieuwe mogelijkheden met digitale transformatie."

Naast het behalen van de nieuwe certificeringen brengt Rockwell Automation ook nieuwe producten uit met CIP Security waarmee zij bedrijven helpt hun communicatie te beveiligen. CIP Security is ontwikkeld door de wereldwijde handels- en standaardontwikkelingsorganisatie ODVA en is de enige standaard die is ontworpen om de communicatie tussen industriële besturingssystemen en andere apparaten op een EtherNet/IP-netwerk te beveiligen.

Nieuwe industriële control products die CIP-beveiliging bieden zijn onder andere:
  • Allen-Bradley PowerFlex 755T AC drives
  • Kinetix 5300 servo drives
Andere producten van Rockwell Automation die al ondersteuning bieden voor CIP-beveiliging zijn:
  • ControlLogix 5580 controllers
  • Kinetix 5700 servo drives
  • 1756-EN4TR communication module
Tot slot introduceert Rockwell Automation ook de nieuwe CIP Security Proxy. Daarmee kunnen de vele apparaten die tegenwoordig worden gebruikt, maar niet met CIP-beveiliging uitgerust kunnen worden, toch beschermd worden. Wanneer het apparaat op een fysiek beveiligde locatie wordt gebruikt, biedt CIP Security een breed scala aan industriële besturingsapparaten en zorgt het voor veiligere industriële netwerken.

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met

Annelies Vis van Heemst, telefoon: +31 (0)6 29504017 of per e-mail: AVisvan@ra.rockwell.com.

Nederlands perscontact: Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.000 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Hoe Rockwell Automation de Connected Enterprise in verschillende sectoren vormgeeft is te zien op www.rockwellautomation.com.

Allen-Bradley, ControlLogix, Kinetix, PlantPAx en PowerFlex zijn handelsmerken van Rockwell Automation
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation breidt het OEM-partnerprogramma verder uit

Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™

Rockwell Automation gaat de strijd aan met cyberbedreigingen in de industrie
Rockwell Autom.. contact

Logo Rockwell Automation

Rockwell Autom.. sociaal

Rockwell Autom.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo CrowdStrike