www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation gaat de strijd aan met cyberbedreigingen in de industrie

Nieuwe certificeringen en nieuwe productlijnen bieden hulp bij de bescherming van industriële activiteiten

Omdat industri?le bedrijven hun productie- en IT-systemen steeds meer met elkaar verbinden, lopen ze ook steeds meer risico door cyberdreigingen die gericht zijn op industriële besturingssystemen. Om aan de vraag naar ondersteuning bij de beveiliging van systemen te kunnen voldoen, blijft Rockwell Automation haar cybersecurity-certificeringen uitbreiden en integreert het bedrijf steeds vaker geavanceerde beveiligingsmogelijkheden in zijn productlijnen.

Rockwell Automation is onlangs gecertificeerd voor de IEC (International Electrotechnical Commission) 62443-3-3 cybersecuritystandaard. De certificering - uitgevoerd door TÜV Rheinland - geeft aan dat Rockwell Automation in staat is om veilige productiesystemen te installeren en te configureren. Hiermee wordt voldaan aan de veiligheidseisen op niveau 1, zoals gedefinieerd in de wereldwijde standaard.

Rockwell Automation biedt daarnaast geteste en gevalideerde referentie-architecturen voor de implementatie van een gecertificeerd productiesysteem. Denk hierbij aan PlantPAx 5.0, het moderne gedistribueerde besturingssysteem (DCS) voor procesbesturing in de fabriek. De architecturen zijn ontwikkeld om klanten te helpen bij het certificeren van hun productiesystemen. Tot nu toe heeft Rockwell Automation verschillende certificeringen ontvangen conform de IEC 62443-standaards.

Onlangs verwierf Rockwell Automation ook een ISO 27001 certificering, waarmee wordt bevestigd dat het informatiebeveiligingsbeheersysteem dat wordt gebruikt om gegevens te beschermen, aan de eisen voldoet. Hiermee hebben klanten de zekerheid, dat Rockwell Automation uitgaat van best practices voor de bescherming van hun intellectuele eigendom; bijvoorbeeld wanneer klanten gebruik maken van diensten zoals ondersteuning en bewaking op afstand.

Sujeet Chand, CTO van Rockwell Automation zegt: "Bedrijven staan voor een dubbele uitdaging wat betreft de digitale transformatie: ze moeten concurrerend blijven en tegelijkertijd hun mensen, activiteiten en intellectuele eigendom veilighouden. We blijven onze cybersecurityvaardigheden, certificeringen, producteigenschappen en diensten actief uitbreiden. Hierdoor kunnen we onze klanten zo goed mogelijk helpen bij het voorblijven van nieuwe bedreigingen en de focus leggen op het realiseren van nieuwe mogelijkheden met digitale transformatie."

Naast het behalen van de nieuwe certificeringen brengt Rockwell Automation ook nieuwe producten uit met CIP Security waarmee zij bedrijven helpt hun communicatie te beveiligen. CIP Security is ontwikkeld door de wereldwijde handels- en standaardontwikkelingsorganisatie ODVA en is de enige standaard die is ontworpen om de communicatie tussen industriële besturingssystemen en andere apparaten op een EtherNet/IP-netwerk te beveiligen.

Nieuwe industriële control products die CIP-beveiliging bieden zijn onder andere:
  • Allen-Bradley PowerFlex 755T AC drives
  • Kinetix 5300 servo drives
Andere producten van Rockwell Automation die al ondersteuning bieden voor CIP-beveiliging zijn:
  • ControlLogix 5580 controllers
  • Kinetix 5700 servo drives
  • 1756-EN4TR communication module
Tot slot introduceert Rockwell Automation ook de nieuwe CIP Security Proxy. Daarmee kunnen de vele apparaten die tegenwoordig worden gebruikt, maar niet met CIP-beveiliging uitgerust kunnen worden, toch beschermd worden. Wanneer het apparaat op een fysiek beveiligde locatie wordt gebruikt, biedt CIP Security een breed scala aan industriële besturingsapparaten en zorgt het voor veiligere industriële netwerken.

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met

Annelies Vis van Heemst, telefoon: +31 (0)6 29504017 of per e-mail: AVisvan@ra.rockwell.com.

Nederlands perscontact: Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.000 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Hoe Rockwell Automation de Connected Enterprise in verschillende sectoren vormgeeft is te zien op www.rockwellautomation.com.

Allen-Bradley, ControlLogix, Kinetix, PlantPAx en PowerFlex zijn handelsmerken van Rockwell Automation
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Rockwell Automation finalist voor de Microsoft Internet of Things Partner of the Year Award 2021

Rockwell Automation breidt aanbod industriële cloudsoftware uit door overname van Plex Systems
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD
Rockwell Autom.. contact

Logo Rockwell Automation

Rockwell Autom.. sociaal

Rockwell Autom.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.