www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Apple-winkel Amac opent nieuw filiaal in hartje Alkmaar

Meer ruimte voor training en advies in grote winkel naast stadhuis

Alkmaar, 4 december 2020 – Apple Premium Reseller Amac opent vrijdag een nieuwe winkel aan de Langestraat in het centrum van Alkmaar. De nieuwste vestiging van de grootste Apple-reseller van Nederland heeft een oppervlakte van 200 vierkante meter. Daardoor is er ruimte om Amac Support nu ook in Alkmaar te introduceren.

De nieuwe winkel vervangt het oude filiaal aan de nabijgelegen Payglop. “Toen veertien jaar geleden deze winkel in Alkmaar opende, waren er nog lang niet zo veel Apple-producten op de markt als vandaag de dag”, vertelt CEO van Amac Ed Bindels. “Waar we ooit begonnen met de verkoop van de Mac en de iPod, is het assortiment inmiddels verveelvoudigd.”

A-locatie
Door de uitbreiding van het Apple-assortiment en toevoeging van tal van accessoires groeide het oude filiaal uit zijn jasje. “Los van de enorme verbreding van het assortiment in de loop der jaren, zijn we ook steeds meer services gaan bieden”, vervolgt Bindels. “Daar was in de oude winkel geen plek voor, de kliko’s stonden bij wijze van spreken achter in de zaak. We zitten nu in een pand dat ruim twee keer zo groot is, in dé winkelstraat van Alkmaar.”

Alkmaarse Apple-fans kunnen vanaf nu profiteren van alle aspecten van Amac Support: een servicebalie waar zij terechtkunnen voor reparaties, een trainingsruimte en een iMember-tafel midden in de winkel voor een-op-een coaching. “Dat we nu ook de klanten in Alkmaar en omgeving deze services kunnen bieden, sluit helemaal aan bij de nieuwe weg die we met Amac zijn ingeslagen.”

Noord-Hollandse roots
Bindels startte zijn loopbaan als vijftienjarige in een elektronicawinkel in IJmuiden, zijn geboorteplaats. In 2005 richtte hij Amac op en inmiddels heeft hij vijftig winkels door het hele land, waarvan zeven in Noord-Holland: naast Alkmaar zijn er Amac-winkels in Hoorn, Uitgeest, Hilversum, Bussum, Amstelveen en Amsterdam.

Bindels: “Het ondernemen zat er al vroeg in. Bij mijn eerste baantje in computerwinkel Tandy in IJmuiden was ik op mijn eerste werkdag nog geen uur binnen of de store manager vertrok al met de boodschap dat ik de zaak die dag maar even in mijn eentje moest runnen. Dat ging best goed.” De Amac-directeur heeft het niet van een vreemde: “Mijn opa was ook ondernemer in Noord-Holland. Hij had een eigen fotozaak in Haarlem, ‘Bindels’ genaamd.”

Thuiswerken
“We hebben tot nu toe gelukkig geen nadelige impact ondervonden van de coronacrisis. Integendeel. Omdat veel mensen thuiswerken merken we steeds meer vraag naar Apple-computers en thuiswerkoplossingen. Ook Apple Watches en iPhones zijn momenteel populairder dan ooit.”

Deze winkel is als tweede in Nederland ontworpen volgens de nieuwe huisstijl. Bindels: “Amac is als merk steeds meer geland en daar hoorde een herkenbare, eenduidige uitstraling bij. Met de winkel aan de Langestraat zijn we weer klaar voor de toekomst." De nieuwe vestiging in Alkmaar is niet het enige filiaal dat Amac dit jaar opende. In het oude postkantoor aan de Neude in Utrecht opende de Apple-reseller afgelopen juni al een nieuwe flagshipstore.

Over Amac
Amac is de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De onderneming werd in 2005 opgericht door Ed Bindels met aanvankelijk één filiaal op de Utrechtse Mariaplaats. Bindels heeft Amac sindsdien weten uit te bouwen tot een premiumketen met inmiddels 50 vestigingen in het hele land, een zeer succesvolle webshop en Amac Pro voor zakelijke klanten en onderwijs. Sinds 2017 is Amac marktleider als grootste Apple Premium Reseller van Nederland, met een compleet aanbod aan Apple-producten en accessoires voor Mac, iPad, iPhone en Apple Watch. Daarnaast is Amac de grootste officiële reparatiepartner van Apple in Nederlands en biedt het bedrijf nog andere diensten aan Apple-gebruikers, waaronder een Amac Support en iMember voor persoonlijke ondersteuning en producttrainingen. Amac verwacht in het fiscaal jaar 2020/21 een omzet van ruim 200 miljoen euro.
Laatste van Amac (A-Mac B.V.)
Apple-reseller Amac blijft open voor reparaties en service

Apple-winkel Amac opent nieuw filiaal in hartje Alkmaar

Apple reseller Amac ziet omzet stijgen en winst verdubbelen
Amac (A-Mac B... contact

Logo Amac (A-Mac B.V.)

salessupport@amac.nl
  www.amac.nl
Amac (A-Mac B... sociaal

Amac (A-Mac B... tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti