www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Sharp introduceert nieuwe PV-panelen van 360 Watt en 370 Watt met een lagere levelized cost of electricity (LCOE)

Twee nieuwe panelen met 120 halve cellen voor de hoogste opbrengst en met elegant dakdesign

Utrecht, 8 december 2020 – Sharp heeft de nieuwe 360 Watt en 370 Watt monokristallijne PERC silicium fotovoltaïsche zonnepanelen toegevoegd aan zijn portfolio met half-cut-cell-modules – de NU-JC360B en NU-JC370. De nieuwe half-cut-cell PERC-modules combineren een aantal kenmerken die particulieren en bedrijven laten profiteren van de laagst mogelijke levelized costs of electricity (LCOE). Dit leidt tot een hoog uitgangsvermogen, hoge betrouwbaarheid en lage BOS-kosten (balance of system) en investeringskosten.

Hoog uitgangsvermogen
Het NU-JC370-paneel heeft een geanodiseerd zilverkleurig frame en een witte achtergrond en heeft een efficiency van 20 procent. Het volledig zwarte NU-JC360B-paneel heeft een zwart frame en een zwarte achtergrond en een efficiency van 19,46 procent. De afmetingen van beide panelen zijn 1765 x 1048 mm met een gewicht van 21 kg, waarmee ze aan de bouwkundige voorschriften voor daken van woningen en bedrijven voldoen. Een lage temperatuurcoëfficiënt van -0,347 procent per °C zorgt voor betere prestaties bij een hoge omgevingstemperatuur. En dat is belangrijk, gezien de klimaatverandering en de daardoor stijgende temperaturen.

Alle panelen met half-cut-cellen van Sharp hebben drie kleine aansluitdozen in plaats van één, waarbij elke aansluitdoos is uitgerust met een bypass-diode. Dit heeft als voordeel dat er minder warmte wordt overgedragen aan de cellen, zodat de panelen langer meegaan en de algehele prestaties van het systeem sterk verbeteren.

Lage BOS- en investeringskosten
Beide panelen maken gebruik van M6 (166 mm) wafer-half-cut-cellen, de nieuwe, toekomstige industriestandaard. Dit verlaagt de balance-of-system-kosten per wattpiek van alle geïnstalleerde BOS-onderdelen, waardoor klanten een lagere LCOE en een hoger rendement op investeringen hebben.

Daarnaast zijn beide modules uitgerust met originele MC4-connectoren en kabels van 1250 mm, die een probleemloze bedrading mogelijk maken, wat de systeemkosten nog verder verlaagt.

Hoge betrouwbaarheid
De nieuwe panelen zijn uitgerust met 9 BB-technologie met ronde geleiders die de energieopbrengst van elke cel vergroot en ze minder kwetsbaar maakt voor microscheuren. Dit verhoogt de betrouwbaarheid van het paneel.

De veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid van de panelen wordt gegarandeerd met IEC-certificeringen (IEC61215 en IEC61730). De modules zijn getest op naleving van internationale normen en bestendigheid tegen extreme omstandigheden. Ze zijn getest op blootstelling aan ammoniak, zoutnevel en zand en op PID-weerstand.

Beide PV-panelen worden geleverd met vijftien jaar productgarantie binnen de EU en in diverse andere landen, ingaand op de leverdatum van het paneel aan de eindklant. Tevens geldt voor de panelen vijfentwintig jaar vermogensgarantie.

Peter Thiele, President van SHARP Energy Solutions Europe: “Wij zijn trots op de uitbreiding van onze half-cut-cell-modules met de nieuwe 360 Watt en 370 Watt panelen. Ze zijn ideaal voor installatie op daken van woningen en bedrijven. Wij willen onze klanten in staat stellen de laagst mogelijke LCOE te realiseren en hebben daarvoor panelen ontwikkeld die worden gekenmerkt door een efficiënte energieproductie, hoge betrouwbaarheid en lage BOS- en investeringskosten. De PV-modules combineren deze kenmerken perfect voor elk PV-systeem.”

Ga voor meer informatie naar:
www.sharp.nl/zonne-panelen
www.sharp.co.uk/solar-project-development

Beeldmateriaal in hoge resolutie is beschikbaar via deze link.

Over Sharp Energy Solutions
Sharp is een van ’s werelds grootste fabrikanten van PV-panelen en is al zestig jaar een drijvende kracht achter het gebruik van PV-technologieën. Sharp biedt zonnepanelen voor milieubewuste energieopwekking, batterijoplossingen voor het non-stopgebruik van opgeslagen energie. Tot op heden heeft Sharp wereldwijd meer danvijftigmiljoen PV-modules verkocht. Sharp’s portfolio van hoogwaardige PV-zonnepanelen is gebouwd voor particuliere, commerciële en zonnepark-installaties. Door samen te werken met partners in vooruitstrevende technische sectoren waaronder de luchtvaart, ruimtevaart en de elektrische-mobiliteitsindustrie, toont Sharp telkens zijn innovatieve kracht met nieuwe toepassingen in zonne-energie. Sharp is actief als EPC in wereldwijde projecten en werkt daarin samen met partners aan de ontwikkeling van PV-projecten. Sharp zoekt en verwerft projectrechten in elk ontwikkelstadium en biedt partners directe toegang tot productiecapaciteiten en financieringsmogelijkheden.
Laatste van SHARP Electronics Benelux
Sharp introduceert ’s werelds grootste 8K-display

Sharp introduceert nieuwe Europese IT Services-divisie

Sharp introduceert nieuw PV-zonnepaneel van 445 watt met half-cut-cellen

Logo LVTPR
SHARP Electron.. contact

Logo SHARP Electronics Benelux

SHARP Electron.. sociaal

SHARP Electron.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti