Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Marcommit

Thales en Google Cloud werken samen om de groei van hybride en multi-cloud computing veilig te stellen

• Samenwerking zorgt voor veiligere publieke en private clouds om data privacy te verbeteren.
  • Gezamenlijke innovatie zorgt ervoor dat gevoelige gegevens toegankelijk, beschikbaar en veilig zijn.
  • Organisaties kunnen nu de voordelen van de Google Cloud benutten en tegelijkertijd voldoen aan strengere wettelijke vereisten.
Huizen - Thales start een nieuw partnership met Google Cloud. Hierdoor zijn organisaties in staat gevoelige gegevens veilig te migreren tussen openbare cloud-, hybride en particuliere IT-infrastructuren. Google Cloud en Thales bieden samen nieuwe mogelijkheden voor cybersecurityteams om hun encryptiesleutels te beheren, terwijl ze voldoen aan de wettelijke vereisten. De partners stellen organisaties in staat om het volledige potentieel van Google Cloud Platform te benutten en tegelijkertijd gebruik te maken van veilig extern sleutelbeheer. Dit is nodig om gegevens in de hybride cloud te beheren en de IT-omgevingen te beveiligen.

De nieuwe IT-frontlinie beveiligen: hybride cloud
Deze samenwerking is belangrijk voor organisaties, omdat ze zo eindelijk de volledige controle over hun gegevens en encryptiesleutels krijgen. Deze controle ontbreekt vaak, omdat veel organisaties hybride, multi-cloudstrategieën nastreven. Thales en Google Cloud richten zich zowel op private als publieke cloudomgevingen en bieden een kant-en-klare oplossing die encryptiesleutels beheert, bemiddelt en opslaat waarbij de klant volledig in controle is. Hierdoor kunnen organisaties data assets veilig in de cloud opslaan. Uit het Thales 2020 Data Threat Report-Global Edition bleek al dat dit steeds belangrijker wordt, omdat meer dan de helft van de data - waarvan 48 procent gevoelig is - in de cloud wordt opgeslagen.

"Nieuwe mogelijkheden zijn cruciaal voor cloudmigratie en -beveiliging, vooral tijdens zo’n explosieve groei", zegt Sunil Potti, VP van Google Cloud security. "Trouw aan onze missie, hebben we dit partnership met Thales gesmeed om de meest gevoelige informatie ter wereld te beschermen en universeel toegankelijk, bruikbaar en veilig te maken. Organisaties in alle soorten en maten hebben te maken met een uiterst dynamische zakelijke omgeving waarin zelfs de beste verdedigingslinies voortdurend op de proef worden gesteld. Samen met Thales bieden we klanten de meest geavanceerde oplossingen die voldoen aan de huidige en toekomstige cyberbeveiligingsbehoeften.''

Deze samenwerking vereenvoudigt de beveiliging van de overstap naar multi-cloud-, hybride cloud- en edge-cloud-omgevingen aanzienlijk. Een avontuur dat steeds meer organisaties aangaan om zich klaar te stomen voor de toekomst. Volgens onderzoeksbureau 451 Research volgt 62 procent van de ondernemingen tegenwoordig een hybride IT-strategie. Door samen te werken met Thales, om de applicatie- en gegevensbeveiliging in de cloud af te handelen, kunnen Google Cloud-klanten nu een sterke datasoevereiniteit behouden met zichtbaarheid van de encryptiesleutels en levenscyclusbeheer. Organisaties voldoen daarnaast aan strengere vereisten die voortvloeien uit wet- en regelgeving zoals GDPR, CCPA en Schrems II.

"Onze samenwerking met Google Cloud toont het technologisch leiderschap dat nodig is om de controle over gegevens rechtstreeks in handen van onze klanten te leggen", aldus Sebastien Cano, SVP voor cloud protection & licensing bij Thales. “Bedrijven hoeven hun gevoelige gegevens niet langer in niet-vertrouwde omgevingen te plaatsen en de controle over hun felbegeerde encryptiesleutels uit handen te geven. Het is overduidelijk dat er een evolutie in gegevensbescherming plaatsvindt op mondiaal niveau. Securityprofessionals werken samen om een beveiligingsmodel met gedeelde verantwoordelijkheid op te bouwen tussen zakelijke klanten en providers. Door samen met Google te innoveren, zorgen we ervoor dat organisaties met vertrouwen naar de cloud kunnen."

Betere controle over gegevens mogelijk maken
Om organisaties te helpen profiteren van de verhoogde controle over sleutels en cloudgegevens, heeft Thales zijn CipherTrust Key Broker-service geïntegreerd met de Google Cloud External Key Manager (EKM). De CipherTrust Key Broker voor Google Cloud EKM is beschikbaar op het Data Protection on Demand-platform van Thales. Door encryptiesleutels te genereren met CipherTrust Key Broker, kunnen organisaties de oorsprong en kwaliteit verifiëren van de sleutels die ze aan de cloudprovider verstrekken, terwijl de originele versie van de sleutel buiten de Google Cloud-omgeving blijft. Organisaties bewaren hun hoofdsleutels in een Thales Luna Cloud HSM, die fungeert als het vertrouwensanker voor de CipherTrust Key Broker-oplossing.
Laatste van Thales
Thales en Google breiden samenwerking uit

Meerderheid bedrijven maakt zich na een jaar nog steeds zorgen over cybersecurity bij werken op afstand

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.