www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Thales en Google Cloud werken samen om de groei van hybride en multi-cloud computing veilig te stellen

• Samenwerking zorgt voor veiligere publieke en private clouds om data privacy te verbeteren.
  • Gezamenlijke innovatie zorgt ervoor dat gevoelige gegevens toegankelijk, beschikbaar en veilig zijn.
  • Organisaties kunnen nu de voordelen van de Google Cloud benutten en tegelijkertijd voldoen aan strengere wettelijke vereisten.
Huizen - Thales start een nieuw partnership met Google Cloud. Hierdoor zijn organisaties in staat gevoelige gegevens veilig te migreren tussen openbare cloud-, hybride en particuliere IT-infrastructuren. Google Cloud en Thales bieden samen nieuwe mogelijkheden voor cybersecurityteams om hun encryptiesleutels te beheren, terwijl ze voldoen aan de wettelijke vereisten. De partners stellen organisaties in staat om het volledige potentieel van Google Cloud Platform te benutten en tegelijkertijd gebruik te maken van veilig extern sleutelbeheer. Dit is nodig om gegevens in de hybride cloud te beheren en de IT-omgevingen te beveiligen.

De nieuwe IT-frontlinie beveiligen: hybride cloud
Deze samenwerking is belangrijk voor organisaties, omdat ze zo eindelijk de volledige controle over hun gegevens en encryptiesleutels krijgen. Deze controle ontbreekt vaak, omdat veel organisaties hybride, multi-cloudstrategieën nastreven. Thales en Google Cloud richten zich zowel op private als publieke cloudomgevingen en bieden een kant-en-klare oplossing die encryptiesleutels beheert, bemiddelt en opslaat waarbij de klant volledig in controle is. Hierdoor kunnen organisaties data assets veilig in de cloud opslaan. Uit het Thales 2020 Data Threat Report-Global Edition bleek al dat dit steeds belangrijker wordt, omdat meer dan de helft van de data - waarvan 48 procent gevoelig is - in de cloud wordt opgeslagen.

"Nieuwe mogelijkheden zijn cruciaal voor cloudmigratie en -beveiliging, vooral tijdens zo’n explosieve groei", zegt Sunil Potti, VP van Google Cloud security. "Trouw aan onze missie, hebben we dit partnership met Thales gesmeed om de meest gevoelige informatie ter wereld te beschermen en universeel toegankelijk, bruikbaar en veilig te maken. Organisaties in alle soorten en maten hebben te maken met een uiterst dynamische zakelijke omgeving waarin zelfs de beste verdedigingslinies voortdurend op de proef worden gesteld. Samen met Thales bieden we klanten de meest geavanceerde oplossingen die voldoen aan de huidige en toekomstige cyberbeveiligingsbehoeften.''

Deze samenwerking vereenvoudigt de beveiliging van de overstap naar multi-cloud-, hybride cloud- en edge-cloud-omgevingen aanzienlijk. Een avontuur dat steeds meer organisaties aangaan om zich klaar te stomen voor de toekomst. Volgens onderzoeksbureau 451 Research volgt 62 procent van de ondernemingen tegenwoordig een hybride IT-strategie. Door samen te werken met Thales, om de applicatie- en gegevensbeveiliging in de cloud af te handelen, kunnen Google Cloud-klanten nu een sterke datasoevereiniteit behouden met zichtbaarheid van de encryptiesleutels en levenscyclusbeheer. Organisaties voldoen daarnaast aan strengere vereisten die voortvloeien uit wet- en regelgeving zoals GDPR, CCPA en Schrems II.

"Onze samenwerking met Google Cloud toont het technologisch leiderschap dat nodig is om de controle over gegevens rechtstreeks in handen van onze klanten te leggen", aldus Sebastien Cano, SVP voor cloud protection & licensing bij Thales. “Bedrijven hoeven hun gevoelige gegevens niet langer in niet-vertrouwde omgevingen te plaatsen en de controle over hun felbegeerde encryptiesleutels uit handen te geven. Het is overduidelijk dat er een evolutie in gegevensbescherming plaatsvindt op mondiaal niveau. Securityprofessionals werken samen om een beveiligingsmodel met gedeelde verantwoordelijkheid op te bouwen tussen zakelijke klanten en providers. Door samen met Google te innoveren, zorgen we ervoor dat organisaties met vertrouwen naar de cloud kunnen."

Betere controle over gegevens mogelijk maken
Om organisaties te helpen profiteren van de verhoogde controle over sleutels en cloudgegevens, heeft Thales zijn CipherTrust Key Broker-service geïntegreerd met de Google Cloud External Key Manager (EKM). De CipherTrust Key Broker voor Google Cloud EKM is beschikbaar op het Data Protection on Demand-platform van Thales. Door encryptiesleutels te genereren met CipherTrust Key Broker, kunnen organisaties de oorsprong en kwaliteit verifiëren van de sleutels die ze aan de cloudprovider verstrekken, terwijl de originele versie van de sleutel buiten de Google Cloud-omgeving blijft. Organisaties bewaren hun hoofdsleutels in een Thales Luna Cloud HSM, die fungeert als het vertrouwensanker voor de CipherTrust Key Broker-oplossing.
Laatste van Thales
NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Thales komt met dubbelzijdige, contactloze en veilige ID-kaartlezer
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise