www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems’ CodeMeter functionaliteit ondergebracht in SAP Entitlement Management

Gecombineerde oplossing maakt nieuwe bedrijfsmodellen mogelijk met slimme en veilige toekenning van de rechten voor het gebruik van SAP applicaties

Karlsruhe, November 2020 – Wibu-Systems zal haar kennis en producten voor het toewijzen van licentierechten en het beheren van de uitgegeven licenties gaan combineren voor het versterken van innoverende bedrijfsmodellen in de digitale economie. Als SAP® silver partner en als pionier op het gebied van softwarebeveiliging en licentiëring brengt het in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg gevestigde Wibu-Systems tientallen jaren ervaring met zich mee in grensverleggende IT-oplossingen. Met CodeMeter, levert Wibu-Systems een veilige en gebruiksvriendelijke aanvulling op SAP Entitlement Management voor het aanmaken en beheren van gebruiksrechten om daarmee softwareondernemingen hun bijdrage te laten leveren aan de data gedreven economie.

SAP Entitlement Management, is officieel gelanceerd in 2018 als software-as-a-service, ontwikkeld vanuit een visie op het toepassen van geavanceerde bedrijfsmodellen met een gestroomlijnd proces voor het toewijzen en beheren van gebruiksrechten. Ongeacht of ze worden aangeduid als toegangsrechten, vergunningen of machtigingen, de uitgegeven rechten bepalen wie bepaalde data mag gebruiken en met welke apparaten, diensten of applicaties; dus alle digitale activa waaruit de kern van een software gestuurde onderneming is samengesteld.

Met SAP Entitlement Management, geïntegreerd in een ERP-systeem zoals SAP S/4HANA, kunnen bedrijven zowel traditionele als innovatieve bedrijfsmodellen ondersteunen, zoals levering van software op abonnementsbasis of met afrekening alleen bij  gebruik ervan. Orders die binnenkomen via het ERP-systeem, worden vertaald door SAP Entitlement Management naar gebruiksrechten. Het proces verloopt soepel en volledig geautomatiseerd met de transparantie van een compleet lifecycle managementsysteem en centrale data opslag, inclusief meervoudige dienstverlening, alsmede analyse- en rapportagefaciliteiten. Met een multitenant cloud uitrol is de gestroomlijnde technologie in staat om zeer grote hoeveelheden orders en toegangsrechten af te handelen. Het proces draait efficiënt op de achtergrond tot grote tevredenheid van de eindgebruikers. Die ervaren een volledig afgeronde en robuuste beveiliging rondom de door SAP Entitlements Management geboden gebruiksrechten, dankzij de verankering in de bewezen en veel gebruikte CodeMeter-technologie. De cloudgebaseerde licentiebeheeroplossing van Wibu-Systems is geïntegreerd met de SAP processen en biedt volledige end-to-end ondersteuning van verkoop en uitvoering tot facturering en omzetverantwoording.

Wanneer een bedrijf dat de gecombineerde oplossing gebruikt, een bestelling ontvangt voor één van zijn digitale producten, stuurt SAP Entitlement Management de bestelgegevens naar CodeMeter License Central. Die genereert een ticket om de daadwerkelijke technische licentie op het apparaat van de eindgebruiker te activeren. Het ticket wordt teruggestuurd via SAP Entitlement Management en het ERP-systeem van het betreffende bedrijf en doorgestuurd naar diens klant. Alle typen licentiecontainers van CodeMeter, van fysieke dongles tot software en cloudcontainers, worden ondersteund. Daardoor hebben zowel de leverancier als hun eindklanten volledige keuzevrijheid over het juiste niveau van flexibiliteit en beveiliging, afgestemd op hun behoeften. Eenmaal geactiveerd, zorgen de online- en offlinemogelijkheden van CodeMeter License Central voor afhandeling van de vaak lastige administratieve taken zoals licentiecontroles en distributie van updates in het veld.

Stefan Bamberg, Senior Key Account en Partner Manager van Wibu-Systems, ziet een gemeenschappelijke missie met SAP: “Er ligt 40 kilometer tussen onze hoofdkantoren, maar ik zie dat onze bedrijven steeds meer dichterbij komen door onze gezamenlijke toewijding om software- en datagestuurde bedrijfsvoering mogelijk te maken. SAP Entitlement Management en CodeMeter werken hand in hand aan veilige en efficiënt beheerde toegang tot digitale activa van onschatbare waarde."

Wibu-Systems CodeMeter en SAP Entitlement Management overbruggen de kloof tussen verkoop, ordervoorbereiding en uitvoering

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer beeldmateriaal is te verkrijgen via: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2020, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.

Any statements in this release that are not historical facts are forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties described in SAP’s filings with the U.S. Securities and Exchange Commission (“SEC), including its most recent annual report on Form 20-F, that could cause actual results to differ materially from expectations. SAP cautions readers not to place undue reliance on these forward-looking statements which SAP has no obligation to update and which speak only as of their dates.

SAP and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP SE in Germany and other countries. Please see https://www.sap.com/copyright for additional trademark information and notices. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau

Wibu-Systems wint felbegeerde Duitse Innovatieprijs 2021

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle