www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: ItsaRep

F5 helpt service providers 5G-diensten in de cloud te ontwikkelen

BIG-IP Service Proxy for Kubernetes en Carrier-Grade Aspen Mesh maken de stap van 4G naar 5G makkelijker

F5 introduceert BIG-IP Service Proxy for Kubernetes (SPK) en Carrier-Grade Aspen Mesh, zodat service providers hun cloud-native 5G netwerken beter kunnen ontwikkelen en aansturen. De infrastructurele oplossingen bieden schaalbare performance, zichtbaarheid en security waardoor service providers nieuwe 5G services kunnen leveren aan bedrijven en consumenten.

De stap naar een cloud-native 5G core netwerk betekent een shift in architectuur voor service providers. Er wordt uitgegaan van microservices en het Kubernetes-platform. Cloud-native 5G services zullen dus naast bestaande 3G en 4G protocollen, apps, systemen, beleid en infrastructuur moeten werken.

De nieuwe 5G-oplossingen van F5 bieden service providers gelegenheid hun klanten een veilige, vernieuwende gebruikerservaring te geven, terwijl de complexiteit en kosten van de infrastructuur laag blijven, en geen aparte systemen in bedrijf worden gehouden die voor extra kosten zorgen en mogelijk een security-risico zijn.

Nieuwe 5G-oplossingen
BIG-IP SPK en Carrier-Grade Aspen Mesh zijn gebouwd op een 5G core service-gebaseerde architectuur, bedoeld om 5G workloads mogelijk te maken naast bestaande 4G workloads, en bieden netwerk-elasticiteit, gedetailleerd traffic management, beveiliging en toegangsbeleid naar en tussen Kubernetes-clusters. Dankzij de ondersteuning van meerdere protocollen kan de overstap naar 5G worden gemaakt zonder 4G inkomsten te missen.

BIG-IP SPK gebruikt herbruikbare elementen of patronen in Kubernetes om telecomfunctionaliteit naar een Kubernetes-omgeving te brengen, met bijbehorende performance en security. Verschillende protocollen worden ondersteund, zoals Diameter, SIP, SCTP, GIP en HTTP/2. Per service is er een veilige proxy en Kubernetes cluster firewall beschikbaar om de juiste beheersbaarheid en beveiliging toe te passen. Geautomatiseerde Kubernetes service discovery en policy-configuratie vermindert de complexiteit en stelt netwerkbeheerders in staat efficiënter te werken.

Carrier-Grade Aspen Mesh zorgt voor zichtbaarheid, beveiliging en beheer van verkeer naar, vanuit en tussen Kubernetes clusters. Het biedt een consistente benadering van versleuteling en authenticatie van HTTP/2 en TCP verkeer tussen verschillende partijen, is gebouwd op de sterkste TLS methodes en is 3GPP-compatible gecertificeerd. Uitgebreide verkeersanalyse maakt het mogelijk om rendabele 5G diensten op te zetten, gebruikmakend van bestaande facturatiesystemen.

F5 is als Corporate partner onderdeel geworden van het 5G Open Innovation Lab (5GOILab), een internationaal ecosysteem met bedrijven, universiteiten en overheden waarin de mogelijkheden van 5G worden onderzocht en nieuwe diensten worden gestimuleerd. F5’s ervaring in de telecomsector en netwerkverkeer is hierin van grote waarde.
Laatste van F5
Mobiele operators starten steeds meer eigen 5G core netwerken

F5 focust op beveiliging van apps en API’s die digitalisering verder moderniseren

Pandemie stimuleert app-modernisering, AI en Edge Computing
F5 contact

Logo F5

+31(0)20-2014950
  f5.com
F5 sociaal

F5 tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle