www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: Marcommit

Willem-Jan van Tongeren nieuwe bestuursvoorzitter VNSG

Ook treedt Richard van der Laan toe tot het bestuur

’s-Hertogenbosch - De VNSG, Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers, kiest Willem-Jan van Tongeren als nieuwe bestuursvoorzitter. Van Tongeren (49) is werkzaam als Directeur IT Business Support bij PostNL. Hij is tevens al geruime tijd actief binnen de VNSG als voorzitter van de focusgroep SAP Businesss ByDesign, die hij vanaf 2017 samen met een kernteam nieuw leven ingeblazen heeft. Van Tongeren treedt als bestuursvoorzitter in de schoenen van Jan-Willem van der Meere, die deze positie vier jaar heeft bekleed. Naast een nieuwe bestuursvoorzitter verwelkomt de VNSG nog een nieuw bestuurslid: Richard van der Laan (49).

Carrière Willem-Jan van Tongeren
Bij PostNL heeft Van Tongeren diverse managementfuncties en rollen vervuld, altijd op het snijvlak van IT en business. In zijn huidige functie is hij eindverantwoordelijk voor de IT-platformen en -ontwikkelingen in het HR, Finance en Head Office domein, alsmede voor het centrale testteam. Middels SAP-implementaties heeft PostNL invulling gegeven aan een belangrijk gedeelte van de all cloud doelarchitectuur, wat tot resultaat heeft gehad dat eind 2019 alle SAP on-premise toepassingen zijn uitgefaseerd en vervangen door SAP cloud solutions en services. Van Tongeren is, naast zijn baan bij PostNL, voorzitter van de Raad van Advies van voetbalvereniging RKSV Halsteren en President van de Lions Club Wouw, een vriendenclub die zich vanuit maatschappelijke betrokkenheid inzet voor lokale goede doelen.

Hans de Labije, directeur bij de VNSG: “Willem-Jan heeft een sterk trackrecord in de SAP-wereld en heeft de afgelopen jaren veel managementervaring opgedaan op het snijvlak tussen business en IT. Zo heeft hij bij zijn werkgever PostNL de afgelopen jaren een ingrijpende transformatie gerealiseerd, waarbij SAP een cruciale rol speelde. Zijn bestuurservaring op verenigingsvlak is een verrijking voor de VNSG en ik ben dan ook erg blij dat onze leden voor hem gekozen hebben. Hij bezit een ideale combinatie van functieniveau, ervaring en de juiste vaardigheden. Met Willem-Jan kan de VNSG verder bouwen aan de toekomst.”

Van Tongeren over zijn aanstelling: “Ik ben verheugd de komende jaren het voorzitterschap op me te mogen nemen. Er ligt al een sterk fundament, een mooie basis waarop we kunnen voortborduren en die we verder kunnen uitbouwen. Het is voor organisaties van cruciaal belang dat zij toegevoegde waarde blijven leveren in een uitdagende en snel veranderende tijd, waarin digitale transformatie centraal staat. De vereniging is bij uitstek de plaats om hiertoe te inspireren en organisaties te helpen relevant te blijven. Ik kijk ernaar uit om gezamenlijk mooie resultaten neer te zetten, met de gemeenschap.”

Nieuw bestuurslid: Richard van der Laan
Richard van der Laan heeft ruim 20 jaar ervaring met Finance en IT, en heeft meerdere SAP-implementaties voltooid. Van der Laan bekleedt momenteel de functie Finance Director binnen Air France-KLM waar hij onder andere een SAP S/4HANA-programma heeft geleid. Daarnaast is hij actief in de Raad van Commissarissen van SparkOptimus BV, een digital strategy en transformation consulting bureau. Voor zijn rol als VNSG bestuurslid was hij reeds betrokken bij de internationale SAP-gebruikersgroep SAP Airline Innovation Summit.

Van der Laan: “Mijn doel is om onze leden te helpen het meeste uit hun investeringen in SAP-technologieën te halen. Ik wil daarom nog meer samenwerken met klanten, leden, het SAP User Group Executive Network, de SAP Executive Board en het uitgebreide partnerecosysteem om de stem van de SAP-klant te versterken. Om vervolgens meer gezamenlijke belangenbehartiging te verzorgen, nationaal en internationaal. De kracht van onze vereniging, tezamen met die van andere verenigingen geeft ons de mogelijkheid om toegang te krijgen en invloed te behouden bij SAP en in haar ecosysteem. Dit stelt ons in staat om een ‘driver of change’ te zijn en om gezamenlijk de kritische business uitdagingen te lijf te gaan.”

De Labije: “Richard brengt met zijn achtergrond in de luchtvaart en telecom waardevolle ervaring mee voor de VNSG. Ook hij heeft ervaring met zowel business als IT, niet in de laatste plaats door zijn rol in de S/4HANA-implementatie voor Air France-KLM. Hij heeft ook affiniteit met internationale samenwerking. Dat alles maakt hem een echte aanwinst.”

-----

Noot voor de redactie: Bijgaand een foto van Willem-Jan van Tongeren en een foto van Richard van der Laan, geschikt voor publicatie.

Willem-Jan van Tongeren

Richard van der Laan
Laatste van VNSG
Willem-Jan van Tongeren nieuwe bestuursvoorzitter VNSG

SAP maakt onderhoudsstrategie voor S/4HANA en Business Suite 7 concreet

Gebruikersverenigingen SAP dragen bij aan verbeterslag licentiemodel indirect gebruik
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Logo Marcommit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Valid
Logo Infoblox