www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

FIQAS helpt KPN Wholesale bij stroomlijning facturatieproces

Aalsmeer, 2 december 2020 - FIQAS Software heeft een ‘High Volume Data Transformation’ order management module ontwikkeld voor partijen die dagelijks grote aantallen – honderden miljoenen – transacties genereren die moeten worden afgerekend. Dit soort ’ruwe‘ data, vaak afkomstig uit diverse bronnen, kan meestal niet zonder meer als basis dienen voor een facturatieproces. Het platform van FIQAS maakt omvangrijke transactiestromen in een aantal stappen geschikt voor facturatie. FIQAS heeft het systeem nu ingericht voor KPN, dat het platform inzet voor een deel van de facturatie van haar wholesale diensten.

Een facturatiesysteem heeft correcte en complete gegevens nodig om de juiste facturen te kunnen opstellen. In deze nieuwe module voor FIQAS’ billing platform Abillity worden problemen al aan het begin van de facturatieketen voorkomen, zodat er achteraf minder fouten zijn die hersteld moeten worden. Het platform valideert en verrijkt ruwe data in een op referentietabellen en algoritmen gebaseerd proces. Na de voorgedefinieerde bewerkingen worden de data, eventueel in geaggregeerde vorm, aangeboden aan het facturatieplatform. In het geval van KPN gaan de gegevens tevens naar de wholesale partners en een datawarehouse.

Via een webportaal kunnen gebruikers de resultaten van het transformatieproces bekijken, eventuele fouten oplossen, de data opnieuw verwerken en de referentiedata beheren die het proces aansturen. Binnen het portaal is veel aandacht besteed aan gebruiksvriendelijkheid, security, auditeerbaarheid en prestaties.

De verwerking van telefonieverbruik, zoals voor KPN Wholesale, is slechts één van de toepassingen van de nieuwe order management module. Voorbeelden van andere mogelijke toepassingen zijn de verwerking van IoT events, logistieke orderregels, e-commerce transacties en datastromen uit diverse netwerken, zoals die van nutsbedrijven.

Het proces draait continu en levert input voor systemen verderop in de order-to-cash keten, zoals bijvoorbeeld de modules die FIQAS levert voor facturatie en creditmanagement.

Michel van Wissen, directeur KPN Wholesale: “De software van FIQAS biedt een oplossing voor de complexe dataconversiestappen waar wij als wholesale telecomprovider mee te maken hebben. De gestructureerde voorbewerking van de enorme aantallen transacties die wij genereren, zorgt ervoor dat onze facturatieprocessen gevoed worden met correcte gegevens, waardoor we verdere stappen kunnen zetten in digitalisering. Die voorbewerking is een voorwaarde voor een succesvol en efficiënt facturatieproces waarmee wij onze klanten steeds beter van dienst kunnen zijn.

Rob Geleijn, directeur FIQAS Software: “Met dit innovatieve platform verbreden we onze dienstverlening en kunnen we KPN Wholesale en andere klanten helpen een hogere datakwaliteit te bereiken als input voor facturatie. Met het data transformation platform bieden we een krachtige combinatie van flexibiliteit, stabiliteit en performance bij het verwerken van grote aantallen transacties. Zo transformeren wij ook voor KPN Wholesale ruwe data naar complete en waardevolle input voor het facturatieproces.”

Over FIQAS Software B.V.
FIQAS Software levert softwaresystemen en managed services voor veelal complexe tarifering-, facturatie- en (minnelijke) incassoprocessen. Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van de Abillity software kunnen klanten van FIQAS snel nieuwe diensten en acties lanceren want tijdige en correcte facturatie en incasso blijven gewaarborgd. Tot de klanten van FIQAS behoren service providers (voice, data & video), aanbieders van online diensten/e-commerce, mobiliteitsdiensten (brandstof en parkeren), logistieke partijen (postpakketten, zendingen en havengelden) en utilities. Voorbeelden van klanten zijn Greenchoice, PostNL, KPN, eBay, Simpel, hollandsnieuwe en Havenbedrijf Rotterdam. De oplossingen van FIQAS worden inmiddels op vijf continenten ingezet. Meer informatie op www.FIQAS.nl.

Contactpersonen voor de pers
FIQAS Software B.V., Erik Henselmans / erik.henselmans@fiqas.nl / 06 13135273
MCS PR, Arnout Lansberg / arnout@mcspr.nl / 023 5628208
Laatste van FIQAS Software B.V.
FIQAS helpt KPN Wholesale bij stroomlijning facturatieproces

Greenchoice kiest voor creditmanagementoplossing van FIQAS

FIQAS Software komt met real-time billing oplossing
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Logo MCS PR

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Valid
Logo Infoblox