www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

VMware kondigt beschikbaarheid van zijn Enterprise Blockchain Platform aan

Amsterdam, 30 november 2020 - VMware kondigt de commerciële beschikbaarheid van VMware Blockchain aan. Dit biedt bedrijven een digitale basis waarop ze kunnen vertrouwen om hun netwerken te bouwen en bedrijfskritieke, gedecentraliseerde applicaties uit te rollen. Met VMware Blockchain krijgen bedrijven een schaalbaar platform dat ze kunnen uitbreiden om datasilo's te ontsluiten en data vrij te maken om het veilig, privé en direct te kunnen laten doorstromen.

Bedrijven draaien op data en workflows waar de gedeeldesources of truthongekende waarde kunnen creëren, ongeacht de complexiteit. Data wordt vandaag de dag nog vaak in silo's binnen de organisate verwerkt, wat resulteert in inefficiënte en dure stappen om die data over deze bedrijfsgrenzen heen te delen en te combineren. Een betrouwbaar netwerk met verschillende partijen is nodig om zowel de zuiverheid van de data te behouden als privacy mogelijk te maken. Daarnaast moet het de veerkracht van een wereldwijd ecosysteem waarborgen.

"We hebben ons gefocust op het bouwen van een enterprise-grade blockchainplatform dat voldoet aan de strengste applicatievereisten in de financiële wereld en andere bedrijfskritieke gedistribueerde workloads die betrouwbare blockchain-services vereisen", vertelt Boudewijn Aelbers, Director Presales Benelux van VMware. "VMware Blockchain biedt klanten enerzijds de functies die ze vandaag de dag nodig hebben voor hun productie en anderzijds de flexibiliteit om zich aan te passen aan de toekomstige behoeften in de snel evoluerende blockchainwereld.”

VMware Blockchain werd als bèta aangekondigd op VMworld 2018 Europe. VMware brengt nu zijn voordelen naar het VMware Blockchain-platform om enterprise-grade mogelijkheden te bieden: uitbreidbaarheid, beveiliging en privacy, prestaties en schaalbaarheid. Bedrijven zijn op zoek naar ecosysteemvriendelijke oplossingen die een gedeeldesource of truthcreëren en vertrouwen scheppen met behoud van privacy, waardoor multi-party workflows veel efficiënter worden. VMware erkent het belang van day-0- en day-2-operations om bedrijven in staat te stellen hun blockchain-oplossingen in productie te nemen. Daarom biedt VMware diverse operationele mogelijkheden, waaronder eenvoudige implementatie, monitoring, beheer, upgradebaarheid en ondersteuning van topniveau.

Aangezien bedrijven op blockchain vertrouwen om transacties met meerdere partijen af te handelen, is de keuze van het ingezette consensusmechanisme een belangrijke factor in hoe goed een blockchain-platform presteert en schaalt. DeScalable Byzantine Fault Tolerance(SBFT) van VMware Blockchain is een interne consensusengine van VMware Research, ontworpen om de schaal- en prestatieproblemen in blockchainoplossingen op te lossen met behoud van fouttolerantie en bescherming tegen kwaadaardige aanvallen. SBFT handhaaft het gedecentraliseerde vertrouwen en ondersteunt het lopende beheer in netwerken met meerdere partijen.

Als hetenterprise-gradeplatform voor processen tussen verschillende partijen biedt VMware Blockchain een uniek voordeel: een gelaagde architectuur die het register loskoppelt van de smart contract(programmeer)taal. VMware Blockchain ondersteunt DAML, een open source smart contract programmeertaal gecreëerd door Digital Asset, een technologiepartner van VMware Blockchain. De platformarchitectuur van VMware Blockchain bevat een virtuele smart contractexecution enginedie is ontworpen om het platform eenvoudig uit te breiden en zo extra smart contractprogrammeertalen te ondersteunen.

Er is nu een beweging zichtbaar om nieuwe kritieke infrastructuur te bouwen voor applicaties in de financiële sector, de gezondheidszorg, de productieketen en de supply chain in retail. Zij maken gebruik van blockchaintechnologieën om de pijnpunten aan te pakken die zich voordoen bij niet-verbonden en in silo's gebouwde systemen. Voor bedrijven uit de financiële wereld zorgen blockchaintechnologieën voor een radicale stroomlijning en vereenvoudiging van hun activiteiten, waardoor banken, makelaars, betalingsverwerkers en andere financiële instellingen de verwerkingstijden drastisch kunnen verkorten, handmatige verwerking en dubbel berichtenverkeer kunnen verminderen en nieuwe verdienmodellen kunnen creëren met functies zoals gelijktijdige transacties en verwerking (de zogenaamdetrade clearing & settlement). VMware Blockchain is toonaangevend voor klanten in de financiële sector met partners zoals Accenture en Digital Asset.

Extra informatie

Over VMware
VMware-software stuurt wereldwijd complexe digitale infrastructuren aan. Het cloud-, netwerk- en beveiligingsaanbod en digital workspace-portfolio bieden klanten wereldwijd een dynamische en efficiënte digitale basis, ondersteund door een uitgebreid ecosysteem van partners. VMware, met het hoofdkantoor in Palo Alto, Californië, streeft ernaar een ‘force for good’ te zijn; van baanbrekende innovaties tot wereldwijde impact. Ga voor meer informatie naar https://www.vmware.com/company.html

VMware
Ron Grevink
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: rgrevink@vmware.com

Whizpr
Paul Maris
E-mail: vmware@whizpr.nl
Laatste van VMware Nederland
VMware erkend in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World en North America 2020

VMware kondigt beschikbaarheid van zijn Enterprise Blockchain Platform aan

VMware introduceert het Modern Network framework voor datacenter- en cloudnetworking
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
VMware Nederla.. contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.