www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Ivanti neemt MobileIron en Pulse Secure over om intelligente en veilige ervaringen te bieden op alle apparaten in de hele organisatie

Overnames versterken Ivanti's positie als wereldwijde marktleider op het gebied van unified endpoint management, zero trust security en IT service management.

Den Bosch, 1 december 2020Ivanti, het bedrijf dat IT en Security Operations automatiseert voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge, kondigt de overnames aan van MobileIron, leverancier van mobiel-georiënteerde unified endpoint management oplossingen, en Pulse Secure LLC, leverancier van secure access- en mobile security-oplossingen. Deze bedrijven versterken Ivanti, dat wordt gesteund door Clearlake Capital Group, L.P. en TA Associates, als wereldwijde marktleider in unified endpoint management (UEM), zero trust security en IT service management (ITSM).

"We zijn verheugd om de teams van MobileIron en Pulse Secure te verwelkomen in de Ivanti-familie," zegt Jim Schaper, voorzitter en CEO van Ivanti. “Ons intelligent experience platform zal bedrijven aandrijven door middel van hyper-automation en beveiligde toegang op elk apparaat voor elke gebruiker, waar en hoe die ook werkt. Dit stelt onze klanten in staat om vrijer samen te werken en te innoveren, terwijl het risico op data-inbreuken wordt beperkt en de ervaringen van werknemers worden verbeterd. Er staat een geweldige kans op ons te wachten en ik zie uit naar de toekomst.

Door MobileIron en Pulse Secure in het Ivanti-portfolio op te nemen, zijn organisaties in staat om proactief en autonoom zelfherstellende, zelfbeveiligende en zelfonderhoudend apparaten in de hele organisatie te gebruiken, waarbij klanten, medewerkers en IT-infrastructuren zich overal bevinden. Daarnaast kunnen ze hierdoor ook betere gebruikerservaringen en resultaten leveren. Door middel van zero trust security en contextuele automatisering zullen Ivanti's oplossingen de IT-verbindingen slimmer en veiliger maken voor externe infrastructuren, apparaten en mensen. Ivanti bevindt zich in een unieke positie om op elk apparaat een uitgebreid end-to-end porfolio te bieden.

Klanten profiteren van real-time informatie over de status, beveiliging en prestaties van alle apparaten, van cloud tot edge. Hierdoor kunnen ze proactief kwetsbaarheden opsporen en verhelpen voordat ze een impact hebben op het bedrijf. Klanten worden in staat gesteld om apparaten te detecteren en te beheren, een veilige zero trust toegang te implementeren met contextuele automatisering en gepersonaliseerde ervaringen aan medewerkers te leveren, waardoor de productiviteit wordt verbeterd met een betere operationele snelheid, prijs en kwaliteit van de dienstverlening.

Hoofdpunten van de transactie
  • In het kader van de overeenkomst met MobileIron verkreeg Ivanti alle uitstaande aandelen van MobileIron’s algemene aandelen voor een totale waarde van ongeveer 872 miljoen dollar. De aandeelhouders van MobileIron ontvingen 7,05 dollar contant per aandeel, wat neerkomt op een premie van 27 procent ten opzichte van de ongewijzigde slotkoers van de aandelen per 24 september 2020.
  • De aandeelhouders van MobileIron hebben de overname goedgekeurd tijdens een speciale aandeelhoudersvergadering op 24 november 2020. Meer dan 91 procent van de stemgerechtigde aandelen waren voor de overname.
  • Pulse Secure werd overgenomen van de dochterondernemingen van Siris Capital Group, LLC. De voorwaarden van de transactie van Pulse Secure werden niet bekendgemaakt.

Over Ivanti

Ivanti automatiseert IT en Security Operations waardoor detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge mogelijk is. Van pc’s tot mobiele apparatuur, VDI en datacentra, Ivanti detecteert en inventariseert IT-middelen on-premises, in de cloud en aan de edge. Dit verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door meer inzicht te bieden in de IT-omgeving en door automatisering. Het bedrijf helpt organisaties verder om moderne technologie in te zetten in het magazijn en in de hele toeleveringsketen om de levering te verbeteren, de noodzaak backend systemen aan te passen. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar  www.ivanti.nl en volg ons op  @IvantiBenelux en  @Golvanti.

Noot voor de redactie:
Mark-Peter Mansveld, Area Vice President EMEA Greater Central Europe bij Ivanti, is beschikbaar voor interviews om deze overnames verder toe te lichten.
Laatste van Ivanti
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.