www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Total kiest Nutanix voor digitale transformatie

Wereldwijde energieproducent rekent op de infrastructuur van Nutanix met focus op innovatie en duurzaamheid

Hoofddorp, 1 december 2020Nutanix (NASDAQ: NTNX), leverancier van enterprise cloud computing, maakt bekend dat Total, een van de grootste energieproducenten ter wereld, Nutanix-oplossingen heeft geïmplementeerd. Total installeerde onder meer de Nutanix-software voor ‘hyperconverged infrastructure’ (HCI), AHV, Files, Flow, Prism en Frame. Op deze manier wil het bedrijf een uniforme IT-omgeving ontwikkelen die de meerderheid van hun wereldwijde activiteiten ondersteunt.

Total koos Nutanix vanwege de betrouwbaarheid en prestaties die het kan leveren aan hun gebruikers. Het bedrijf was ook op zoek naar de nodige flexibiliteit om zich aan te passen aan de snel veranderende olie- en gasindustrie. Daarnaast vroeg Total aan Nutanix hen te helpen bij hun doelstelling om de voetafdruk van het datacenter aanzienlijk te verkleinen. Het is een van de duurzame initiatieven waarmee het bedrijf de uitstoot van broeikasgassen wil verminderen.

Total S.A. is een Franse multinational en een van de grootste energieproducenten ter wereld met activiteiten binnen de gehele olie- en gasketen. Het bedrijf houdt zich wereldwijd bezig met de exploratie en productie van ruwe olie en aardgas, maar ook met het opwekken van elektriciteit, transport, raffinage, marketing van petroleumproducten, en internationale handel in ruwe olie en producten.

Om zijn wereldwijd verspreide activiteiten te kunnen organiseren, had Total een IT-omgeving nodig die de ongeveer 7.000 verschillende applicaties in het bedrijf kan ondersteunen. Ook moest de betrouwbaarheid en flexibiliteit van de IT-infrastructuur worden verbeterd. Daarnaast zocht Total een oplossing om het in silo’s verdeelde datacenter te moderniseren en alle vestigingen van het bedrijf, ongeacht de grootte van de site, een consistent platform en beheer te kunnen bieden.

“De afgelopen jaren hebben we het grootste deel van onze IT-infrastructuur met Nutanix gestandaardiseerd. We hebben onze activiteiten naar verschillende clusters in Noord-Amerika gemigreerd”, zegt Guillaume Brocard, Senior Operations Advisor bij Total. “Het gaat om 11 clusters die 100% Nutanix zijn, zonder on-premises infrastructuur. Dit heeft ons geholpen onze total cost of ownership aanzienlijk te verminderen en onze activiteiten veel efficiënter te maken.”

Dankzij de oplossingen van Nutanix kan Total het beheer stroomlijnen en de automatisering uitbreiden, ook van onderhoud. De oplossingen zorgen bovendien voor de betrouwbaarheid en prestaties die vereist zijn om marktleider te blijven in de uitdagende wereld van energieproductie. Uitval van diensten zou grote gevolgen kunnen hebben. Sinds de software van Nutanix de IT-infrastructuur in Noord-Amerika aandrijft, heeft Total de afgelopen drie jaar geen uitval van diensten voor filialen geleden.

Behalve de mogelijkheid om activiteiten te stroomlijnen en de betrouwbaarheid te vergroten, maken de oplossingen van Nutanix het voor Total ook gemakkelijker om snel resources in te zetten. In een wereld vol verandering die voortdurend nieuwe IT-behoeften creëert, is het voor Total erg belangrijk om snel te kunnen schalen en naar wens tools te kunnen in- of uitschakelen. Nutanix’ oplossing voor software-gedefinieerde infrastructuur geeft het bedrijf deze flexibiliteit, en voorziet daarnaast ook in ingebouwde databeveiliging en security-upgrades met één klik. Zo wordt de veiligheid en integriteit van gevoelige industriële informatie verzekerd.

“Met meer dan 7.000 applicaties verspreid over de volledige wereldwijde organisatie, had Total een IT-infrastructuur nodig die wereldwijd consequent hoge prestaties levert”, zegt Andrew Brinded, Vice President & General Manager EMEA Sales bij Nutanix. “Met Nutanix kunnen ze bij Total weer met een gerust hart gaan slapen en beschikken ze over een betrouwbare infrastructuur die gemakkelijk kan schalen om aan de toenemende behoeften van de industrie te voldoen.”

Met een ruime variëteit aan Nutanix-oplossingen voor belangrijke infrastructuuractiviteiten heeft Total nu een sterke basis om zijn efficiëntie te vergroten. Total wil zijn Nutanix-omgeving de komende drie jaar blijven verbeteren om extra vestigingen en diensten toe te voegen. Ondertussen wil het bedrijf ook de kosten optimaliseren door Nutanix met andere technologieën te combineren.

Meer informatie over hoe Total oplossingen van Nutanix implementeert, is hier te vinden.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix