Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Whitesky, de eerste Europese white label cloud computing oplossing, komt naar Nederland

De Belgische cloud-as-a-service aanbieder GIG Tech introduceert Whitesky, de eerste Europese white label cloud computing oplossing voor integratoren, telecom en service providers. Deze oplossing stelt hen in staat om hun cloudomgeving volledig onder eigen naam aan te bieden. Whitesky maakt, als merk van GIG Tech, gebruik van hunsoftwarestack, waardoor er geen sprake is van vendor lock-in. Bovendien kunnen integratoren, telecom en service providers dankzij de white label formule van Whitesky hun marktpositie op  zowel financieel als strategisch vlak versterken en bepalen ze zelf waar hun data worden opgeslagen. Whitesky is nu beschikbaar in België en Nederland en wil op termijn in heel Europa actief zijn.

Versterking positie van integratoren, telecom en service providers
Integratoren, telecom en service providers lopen in de huidige cloudmarkt het risico om de controle over hun eindklanten te verliezen aan de dominante spelers. Daarnaast zorgen deze er tevens voor dat de marges in de sector onder zware druk komen te staan.

Deze twee factoren zorgen ervoor dat de positie van integratoren, telecom en service providers in het gedrang komt. “Met Whitesky kunnen ze eenvoudig en snel zelf cloud operator worden onder eigen naam”, zegt Jeroen Van Langenhove, Managing Director Whitesky België. “Zo houden ze meer controle over hun eindklanten en kunnen ze hen ook alle voordelen van een eigen cloudomgeving aanbieden, zoals controle over de data, lokale dataopslag en eenvoudige facturatie. Bovendien kunnen marges  beter beheerd worden dankzij inzicht in de invoicing in het geïntegreerde portaal.”

Drie formules
Whitesky biedt drie verschillende white label cloud computing formules aan: white sky, blue sky en free sky. Via een grondige pre-onboarding waarin de behoeften van de klant in kaart worden gebracht, wordt de meest gepaste formule gekozen. De white sky-formule is geschikt voor klanten die op termijn zelf virtual cloud operator willen worden, de blue sky-formule is geschikt voor bedrijven die zich richten op één of twee specifieke producten, maar geen zware infrastructuur nodig hebben. De free sky-formule is er voor bedrijven die white label cloud willen gaan verkennen maar daar nog niet meteen fulltime op willen werken.

Cloud democratiseren
“Momenteel zijn er enkele grote, voornamelijk Amerikaanse spelers die de cloudmarkt domineren. Met Whitesky wil GIG Tech de cloud democratiseren”, verklaart Van Langenhove. “Onze Europese white label cloud computing oplossing as-a-service stelt klanten in staat om hun cloudomgeving volledig onder eigen naam publiek te maken en te gaan inrichten zoals zij dit zelf willen. De oplossing is bovendien makkelijk en snel te installeren en te managen, zonder zware voorafgaande investeringen of een heel IT-team om het in de lucht te houden. En omdat we gebruik maken van de softwarestack van GIG Tech, is er geen vendor lock-in. Data worden lokaal en in België en Nederland opgeslagen. Klanten kiezen zelf uit één van onze locaties en hebben de volledige controle over hun data.”

Virtual launch event
Whitesky wordt vandaag officieel geïntroduceerd op de Belgische en Nederlandse markt via een virtueel event. Er wordt dan ook meer informatie gedeeld omtrent het aanbod. De pre-onboarding van de eerste klanten loopt tot januari, dan wordt Whitesky effectief operationeel op de Belgische en Nederlandse markt. Het virtueel event start vandaag om 16u en deelnemen kan via deze link.

Over Whitesky
Whitesky is een merk van de in Lochristi gevestigde Belgische cloud as-a-service aanbieder GIG Tech en biedt een Europese white label cloud computing oplossing aan voor integratoren, telecom en service providers. Het merk werd opgericht door Jeroen Van Langenhove, Geert Audenaert en Hans Vanlinschoten die met hun jaren ervaring in cloudtechnologie en -oplossingen nu de krachten bundelen, samen met een team van 15 medewerkers. De oplossing maakt, as-a-service, gebruik van de GIG software stack. Dankzij de white label cloud oplossing kunnen klanten onder eigen naam, snel en zonder voorafgaande investeringen in hardware en software, met hun eigen cloudomgeving aan de slag. Whitesky stelt hen in staat om hun strategische en financiële positie in de markt te versterken. Voor meer informatie: whitesky.cloud en gig.tech
Laatste van Whitesky
Flexso Nederland opent eerste filialen in Utrecht en Den Bosch

LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021

Zscaler-onderzoek: “security-misconfiguraties grootste oorzaak van cyberaanvallen op public cloud-omgevingen”

NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

Trend Micro voegt geavanceerde cloud-native container security toe aan zijn Cloud One services-platform

Macaw en Northwave bundelen krachten om meer bedrijven te helpen zich te weren tegen cyberdreigingen

Citrix kondigt overname Wrike aan

90% van de Europese CEO’s: cruciaal om wendbaar te zijn, slechts 21% is het daadwerkelijk

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud
Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Veel verschillende IT-systemen veroorzaken hinder in zorgsector

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

BOYS WITH BRAINS ZIET EXPLOSIEVE GROEI DOOR CORONA

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Seamless integration of The Voice of O365 and CONTACTCENTER4ALL

Schneider Electric neemt DC Systems B.V. over om innovaties in elektrische distributie te bevorderen

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling

BIS|Econocom project bij Rijksoverheid wint Cisco WebexOne Award

CyberArk biedt gratis controle-tool voor SolarWinds klanten

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio
Whitesky contact

Logo Whitesky

Whitesky sociaal

Logo QuandaGo
Logo DATPROF
Logo Avaap
Logo Fastbyte
Logo Leadgate Europe
Logo Xdroid
Logo Qualogy
Logo NewChannel
Logo QuandaGo
Logo Salure
Logo ICT-Partners
Logo DNA Services B.V.
Logo Open.nl Software Group
Logo Codelogic
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense