www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau

‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

In 2006 startte Simone van Trojen de webwinkel LaDress. De collectie bestond destijds uit één enkel jurkje, te bestellen in vier kleuren. Vandaag de dag is LaDress uitgegroeid tot een bekend en allround label. Daar komen de nodige slimme IT-oplossingen bij kijken. Dat dat niet altijd vlekkeloos verloopt, ondervond CEO Pieter de Ridder. Een zoektocht volgde en UCaaS werd als partner geselecteerd. Dat leverde een mooie samenwerking op.

Breath of fresh air

CEO Pieter de Ridder: ‘Ik kwam in mei 2016 bij LaDress, de eerste jaren als CFO en COO. Ik zag al snel dat zowel de kantoorautomatisering als de hosting van ons ERP-systeem niet optimaal was. Ik had gedurende mijn loopbaan al met heel wat IT-clubs om de tafel gezeten, en mijn ervaring is dat er veel wordt beloofd, maar er vervolgens weinig van terechtkomt. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij het team van UCaaS aan tafel. Daar voelde het direct anders, duidelijk vooral. Ik kreeg te horen: dit is wat we voor je kunnen doen, dat gaat zoveel tijd kosten en we geven je eerlijk aan wat kan en wat niet kan. Als klap op de vuurpijl was ook het offertetraject klip en klaar. Dit alles kwam voor mij als een breath of fresh air. Geen wollig verhaal, een duidelijke belofte, een ton aan kennis en expertise en eerlijkheid bovendien. Daar was ik dus snel uit.’

Comfort en vertrouwen

Bij een virtuele verhuizing als deze zijn altijd meer dan twee partijen betrokken. Behalve LaDress en UCaaS zaten ook de leverancier van het ERP-systeem en de website-ontwikkelaars van LaDress aan tafel. Pieter: ‘Dat vraagt om de nodige afstemming en regie. Gezien het belang van een ERP-systeem voor een bedrijf als het onze, hield ik mijn hart vast. Maar in plaats van dat het een hoofdpijndossier werd, kon ik makkelijk schakelen met het team van UCaaS en waren de lijnen kort. Ik kreeg echt een gevoel van comfort en het vertrouwen dat het allemaal goed ging komen en er controle was. Alle betrokkenen waren op de hoogte van wat er tijdens de migratie ging gebeuren, waar ze rekening mee moesten houden. Bovendien stopt UCaaS niet voor alle medewerkers weer dik tevreden aan het werk kunnen. Dat was mijn eerste goede ervaring met UCaaS.’

Wat als wij nou eens…

In de jaren na die overstap zat Pieter vaker met het team van UCaaS aan tafel. ‘We deelden de verbazing over hoe het mogelijk is dat een relatief simpel proces als dat van LaDress zo ingewikkeld gemaakt kan worden. Uiteindelijk gaat het om het verkopen van kleding – hele bijzondere kleding, dat natuurlijk wel – via een website, ondersteund door een ERP-systeem. Hoe moeilijk kan het zijn? Maar toch zijn er partijen die het zo ingewikkeld mogelijk weten te maken.’ Dat gedeelde onbegrip, die frustratie zorgde voor een onderlinge band. Langzaamaan ontstond er het idee voor een samenwerking.

Samenwerking

Pieter: ‘Ik heb Rogier toen voorgesteld om zijn team met al hun kennis en kunde los te laten op de virtuele speeltuin die LaDress heet. Laten we een samenwerking aangaan en de wereld eens laten zien wat er kan: ik als adviseur en hij als technisch vernuft met een team van slimme koppen. De eerste stappen om een koppeling te bouwen tussen ons ERP-systeem en ons warehouse zetten we in de zomer van 2018. Twee maanden geleden zijn we echt live gegaan bij onze nieuwe logistieke partij. Met deze koppeling hebben we bewezen dat het mogelijk is met relatief eenvoudige techniek een stabiele tweewegverbinding te maken tussen een ERP-systeem en een warehouse. Ondertussen wordt onze samenwerking steeds intensiever. Wij kijken hoe we kunnen groeien en zijn momentum aan het creëren om iets meer volume te krijgen.’

DNA van UCaaS

‘Ik ken maar weinig mensen die zo pietje-precies zijn als Rogier en dat vraagt hij ook van zijn team. Bij UCaaS wordt jarenlange ervaring en diepgaande kennis van de digitale wereld gecombineerd met een heldere visie, een flinke dosis mensenkennis en keihard werken. Het team is heel doortastend in het vinden van oplossingen, laat je nooit in de steek en rust pas als het af is, dat zit gewoon in het DNA van UCaaS. Schouders ophalen en je doorverwijzen naar de supportdesk? Dat gebeurt hier niet. Hier wordt doorgegaan tot de IT-oplossing je past als een little black dress.’
Laatste van UcaaS
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
UcaaS contact

Logo UcaaS

0031546200021
  info@ucaas.nl
  www.ucaas.nl
UcaaS sociaal

UcaaS tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack