www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: AxiCom

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Na Zuidoost-Azië en Latijns-Amerika, vindt de volgende Razer Invitational in Europa plaats met een groot aantal Fortnite-toernooien voor spelers van ieder niveau

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, zet zijn reeks met wereldwijde e-sports-toernooien voort met de Razer Invitational - Europe (RI-Europe), het grootste in de EU georganiseerde open-toernooi van zijn soort.

De eerste Razer Invitational - SEA van eerder dit jaar was een groot succes en het enthousiasme rondom de huidige Razer Invitational - LATAM is groot. Daarom gaat de Razer Invitational-serie verder met een nieuw evenement dat nu in Europa wordt georganiseerd. In een reeks van inclusieve Fortnite-toernooien kunnen gamers van elk niveau - of ze nu een amateur, een ervaren gamer of een doorgewinterde pro zijn - samenspelen met een aantal beroemde streamers uit de regio en strijden om geld- en hardwareprijzen.

“Met de Razer Invitationals in Zuidoost-Azië en Latijns-Amerika hebben we duizenden spelers uit zestien landen samengebracht om deel te nemen aan open toernooien. Dit leidde tot veel enthousiaste reacties vanuit de gemeenschap”, aldus Zuber Mohammed, Chief Marketing Officer van Razer. “Dit initiatief naar andere regio's in de wereld brengen is een logische volgende stap. En we kijken ernaar uit dat Europese gamers zich kunnen inschrijven voor hun eigen Razer Invitational. We weten dat ze het geweldig zullen vinden om de strijd aan te gaan en om hun vaardigheden te verbeteren tijdens een grootschalig evenement. Wie weet ontdekken we wel de volgende Bugha of Zayt!”

Europees e-sports-toernooi voor iedere gamer en iedere fan
In Europa is de populariteit van e-sport de laatste jaren exponentieel gegroeid. De regio huisvest nu een aantal van 's werelds beste e-sporters. Met gevestigde, wereldwijde teams die lokale spelers contracteren en nieuwe teams die verrassend succesvol zijn op het wereldtoneel, zijn e-sport-fans getuige geweest van een aantal memorabele en felle competities. Razer tilt e-sport vandaag naar een hoger niveau met RI-Europe. Spelers en de gemeenschap kunnen nu deelnemen aan een nieuwe competitie die de verwachtingen van een standaard e-sport-toernooi zal overtreffen. Gamers uit heel Europa kunnen zich inschrijven en strijden om hun ploeg, team en land met trots te vertegenwoordigen in een volledig online, virtueel evenement.

Om de toegang zo open mogelijk te houden, zullen de RI-Europe-toernooien worden beslist in een van de meest populaire battle royale games aller tijden: Fortnite. Razer heeft besloten om de Europese Fortnite-gemeenschap te ondersteunen met zes weken van intense competities. Elke week is er een toernooi voor maximaal vijfduizend deelnemers waarbij wordt gestreden om geld en hardware van Razer en medesponsors zoals Intel, Seagate en Pringles.

De RI-Europe start op 5 december met wat een spannende demonstratiewedstrijd belooft te worden tussen populaire Europese streamers, waaronder Krench Royale, Rogalik, Rafa en vele anderen. En om het 'open voor iedereen'-karakter van RI-Europe te versterken, zal het team van iedere streamer bestaan uit leden van hun eigen gemeenschap. Zo krijgen hun fans de kans om naast hun helden te schitteren.

Winnen door te kijken
De Razer Invitational - Europe biedt elke speler, ongeacht zijn ervaring, de kans om deel te nemen aan een groot evenement en mee te dingen naar de overwinning. Maar de inclusiviteit van RI-Europe houdt niet op bij de spelers, er is ook genoeg te genieten voor de fans en kijkers.

Liefhebbers die afstemmen op Razers YouTube-, Facebook- en Twitch-kanalen en de live-wedstrijden bekijken, kunnen prijzen winnen door te stemmen op de MVP (Most Valuable Player). Daarnaast kunnen ze deelnemen aan loterijen voor kleine prijzen. Of speed runs inzenden op een aangepaste map en zo de strijd aangaan met andere kijkers en spelers. Livestreams zullen beschikbaar zijn in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Russisch en Pools.

Gebruikers van Twitter en Instagram blijven via de hashtag #ThisIsEsports op de hoogte van de laatste updates.

Inschrijving
De inschrijving voor de RI-Europe start op 26 november 2020. Er worden zes toernooien georganiseerd tussen 10 december 2020 en 30 januari 2021, waarbij elk toernooi plaats biedt aan maximaal vijfduizend spelers. Elke week zullen er drie toernooidagen worden gespeeld, met kwalificatie en play-offs op de eerste twee dagen en de finale op zaterdag.

Meer informatie over de Razer Invitational - Europe, informatie over de inschrijvingen, schema's voor de kwalificaties, de te volgen kanalen en waar de toernooien te zien zijn, is te vinden op de officiële website van RI-Europe of op de Facebook-pagina van Team Razer.
Laatste van Razer Europe
MAD Lions voegt zich bij Team Razer

Razer toont op CES 2021 concepten voor mondkapje en gaming-stoel

Razer introduceert nieuwe versies Blade 15 en Blade Pro 17 met NVIDIA GeForce RTX 30 Series grafische kaart