ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Amsterdam, 26 november 2020 - Amplitude, marktleider op het gebied van Product Intelligence, heeft de resultaten bekendgemaakt van een wereldwijd onderzoek dat de houding en aanpak van organisaties meet ten aanzien van het bouwen van digitale producten en ervaringen. In deze studie, uitgevoerd door Adience, werden C-level executives, VP's, directeuren en managers die toezicht houden op business- en productteams, ondervraagd om te begrijpen hoe organisaties zich aanpassen aan de digital-first realiteit. Het rapport toont dat bedrijven die Product Intelligence niet hebben omarmd als bedrijfsgroeistrategie, inkomsten laten liggen. De meeste organisaties geven aan dat ze niet over de juiste tools beschikken om klantgegevens te begrijpen en erop te reageren.

Belangrijkste bevindingen van het Amplitude Product Intelligence Report:
  • Bedrijven hebben blinde vlekken als het gaat om klantgedrag - Terwijl 97% van de bedrijven vindt dat het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit is, zegt 71% dat ze niet precies weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het begrijpen van het gedrag van hun gebruikers. 38% zegt dat ze niet weten wat ze moeten doen om hun digitale ervaring te verbeteren.
  • Klantenbinding op digitale platforms blijft een uitdaging voor de meerderheid van de organisaties - 69% van de bedrijven zegt niet te weten waar ze moeten beginnen als het gaat om het vasthouden van klanten op digitale platforms.
  • Verborgen data kost bedrijven tijd en geld - 69% van de teams wacht een paar dagen tot een volledige week om antwoorden te krijgen op eenvoudige dataverzoeken, waarbij 59% van de organisaties zegt dat hun productteams geen directe toegang hebben tot gedragsgegevens.
  • Teams nemen vaak kritische productbeslissingen op basis van hun gevoel - 77% van de productteams vertrouwt op best practices en instinct bij het bouwen van productroadmaps. Slechts 20% van de productteams heeft toegang tot een behavorial data tool die eenvoudig is te gebruiken.
  • Bedrijven met realtime inzicht in het gedrag van klanten hebben meer succes - Bedrijven die Product Intelligence-oplossingen gebruiken, hadden 5,5 keer meer kans om meer dan 25% omzetgroei jaar-op-jaar te realiseren.
Introductie van nieuwe Journeys-oplossing
Om teams te helpen focussen op de momenten die het belangrijkst zijn voor de hele customer journey, introduceert Amplitude Journeys, een oplossing die gebruikmaakt van machine learning. Door de duizenden mogelijke gebeurtenissen op een customer journey te evalueren, analyseert Journeys de weinige exacte momenten die de grootste zakelijke impact hebben, zoals drop-off of paden die de hoogste conversie opleveren. Productteams kunnen deze real-time, voorspellende data gebruiken om het exacte frictie- of conversiepunt per gebruiker te identificeren en klanten te groeperen voor gerichte berichten en aanbiedingen om de conversie te versnellen.

Amplitude
Amplitude is het toonaangevende product intelligence-platform dat bedrijven helpt hun klantgegevens te gebruiken om geweldige productervaringen te bouwen voor digitale groei. Amplitude heeft haar hoofdkantoor in San Francisco met kantoren in New York, Londen, Parijs, Amsterdam en Singapore en is de cross-platform, real-time dataoplossing voor moderne product- en groeiteams. Amplitude ondersteunt meer dan 59.000 digitale producten bij bedrijven als Microsoft, Ford, CapitalOne, NBC, Hubspot en PayPal.

Blog: https://amplitude.com/blog
Twitter: @Amplitude_HQ
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/amplitude-analytics

Amplitude
Jan van Zwet
Telefoon: 0611757677
E-mail: jan.zwet@amplitude.com

Whizpr
Winnie Silvertand
E-mail: amplitude@whizpr.nl
Laatste van Amplitude
Nieuw onderzoek: Product analytics is de nummer één maatstaf voor digitaal succes

Amplitude contact

Logo Amplitude

Amplitude sociaal

Amplitude tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl