www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Amsterdam, 26 november 2020 -- Ook in 2020 behoort Studytube tot de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Dat werd gisteravond bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Deloitte Technology Fast 50. Het is daarmee het vierde jaar op rij dat Studytube, aanbieder van het meest inspirerende leerplatform van Nederland, het tot deze prestigieuze lijst schopt – dit jaar op positie 36.

Studytube is daarnaast de enige speler op het gebied van Learning & Development die zich mag rekenen tot de snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. CEO Homam Karimi legt uit: “Dat die groei al jaren achtereen aanhoudt, bevestigt dat we op de goede weg zijn met ons Learning Experience Platform. Onze klanten willen het volledige potentieel van hun workforce benutten om hun kansen in de markt te vergroten en snel te kunnen reageren op veranderende omstandigheden. Leren is geen luxe, maar absolute noodzaak.“

Schaalbare, branche-specifieke oplossing
Ook in het afgelopen jaar is Studytube stevig doorgegroeid. “Werkgevers nemen Leren en Ontwikkelen steeds serieuzer – het is een strategische investering in business continuity, de toekomstbestendigheid van de onderneming. Ons recente marktonderzoek – de Studytube Learning & Development Monitor 2021 – laat dat ook glashelder zien. We zien dat de noodzaak voor bij- en omscholen groot is binnen de bouw, uitzend, overheid, zakelijke dienstverlening en kinderopvang. Dat was vóór de coronacrisis al zo, maar nu des te meer, aldus Karimi. “Dit heeft onder andere te maken met de veranderingen in de markt, met de coronacrisis, de technologische ontwikkelingen, maar ook met de wet- en regelgeving vanuit de overheid. Door de schaalbaarheid van ons platform en de segment specifieke trainingen die we aanbieden, zijn we voor veel segmenten een relevante learning partner.”

Impact van Corona op Leren en Ontwikkelen
Toch zit de groei niet alleen bij nieuwe klanten. Zo hebben bestaande klanten ook bijgedragen aan de groei van Studytube. Joost Frijdal, Chief Delivery Officer: “Door de snelle ontwikkeling van het platform zien we dat bestaande klanten steeds meer technologie en diensten bij ons afnemen. Daar is de impact van de coronacrisis bijgekomen. Vóór de crisis zagen we een sterke toename in het aantal klanten dat ons platform ging inzetten om het inkoopproces bij externe klassikale opleiders te stroomlijnen. Alles in één zoekomgeving, eenduidig inkoopproces, vaste korting, standaard accordering workflow, één verzamelfactuur.”

“Nu, als gevolg van de coronacrisis, maakt online leren een explosieve groei door en zien we een grote toeloop op onze online trainingsbibliotheek, maar ook een gestegen vraag naar externe digitale leercontent die via ons platform wordt ontsloten, zoals de digitale catalogi van LinkedIn Learning, Pluralsight en Udemy. Werkgevers compenseren zo het wegvallende klassikale leeraanbod voor hun werknemers – want de leerbehoefte is onverminderd groot. En klanten produceren steeds meer leercontent zelf, omdat mensen veel thuiswerken en ook interne kennissessies dikwijls niet doorgaan. Met eigen e-learning content kan je je mensen dan toch structureel bereiken en vooruithelpen.”

Groeien naar de Champions League
Deze groei past bij de ambitie van het bedrijf: Europees koploper zijn op het gebied van L&D Technologie. Om deze ambitie waar te maken heeft investeringsmaatschappij Verdane eerder dit jaar €10 miljoen geïnvesteerd Studytube. “Met deze investering willen we onze leidende positie in Nederland verder uitbouwen,” aldus CEO Karimi. “En op de wat langere termijn willen we Europese topspeler worden en Champions League spelen. In dat licht bezien, is de vermelding in de Deloitte Fast 50 geen verrassing voor ons.”

Noot voor de redactie:
Neem voor meer informatie contact op met Robert van den Eeckhout, Studytube: tel. 06 – 2481 6136 of e-mail: robert@studytube.nl

Over Studytube
Studytube biedt een compleet leerplatform, dat medewerkers inspireert om zich te ontwikkelen en dat het volledige leerproces faciliteert. Zo helpt Studytube zowel mensen als organisaties om zich voor te bereiden op de eisen van morgen: designed with your future in mind. Het leerplatform functioneert als een eigen interne online academy en biedt toegang tot meer dan 50.000 leerinterventies, van microlearnings, vaardigheidstrainingen en eigen digitaal leeraanbod tot klassikale trainingen bij ruim 1.000 aangesloten opleiders zoals LOI, NIMA, De Baak en VCANederland.

Op dit moment maken meer dan 200 organisaties met in totaal zo’n 500.000 medewerkers gebruik van Studytube. Klanten zijn onder andere VolkerWessels, Manpower, ASR, Adecco, en tal van gemeenten.

Het hoofdkantoor van Studytube is gevestigd in Amsterdam en er werken inmiddels zo’n 90 Tubers. Studytube wordt geleid door Homam Karimi (co-founder, CEO). Gerhard Riphagen (co-founder, CPO) is verantwoordelijk voor productontwikkeling en Sebastiaan Menheere (co-founder, COO) is verantwoordelijk voor de operatie. Studytube behaalde de laatste vier edities op rij de Deloitte Technology Fast 50.
Laatste van Studytube B.V.
Slechts een derde werknemers wordt door leidinggevende gestimuleerd om te leren

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Logo WIBU-SYSTEMS
Logo GNX