Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

Fiix is leverancier van een AI-gebaseerd en geautomatiseerd onderhoudsmanagementsysteem voor werkplanning, projectmanagement en Equipment Failure Prediction

Rockwell Automation, een bedrijf dat zich bezighoudt met industriële automatisering en digitale transformatie, heeft bekendgemaakt dat het een overeenkomst getekend heeft voor de overname van Fiix Inc. Fiix is een particulier bedrijf dat op AI-gebaseerde, computerized maintenance management systems (CMMS) levert. Het hoofdkantoor van het in 2008 opgerichte Fiix is gevestigd in de Canadese stad Toronto.

Nu de hoeveelheid met elkaar verbonden industri?le installaties en apparatuur toeneemt, neemt ook het belang om meer inzicht te krijgen in de onderhoudswerkzaamheden toe. Dat biedt mogelijkheden om concurrentievoordeel te behalen. Beter inzicht in de data en de processen maakt namelijk een andere manier van werken mogelijk als aanvulling op de normale automatisering.

Het cloudgebaseerde CMMS van Fiix creëert workflows voor het plannen, organiseren en volgen van onderhoud van installaties en apparatuur. Het kan naadloos met andere bedrijfssystemen geïntegreerd worden en maakt data-gedreven beslissingen mogelijk. De omzet van Fiix nam in 2019 met 70% toe en bestaat voor 85% uit terugkerende licentie-inkomsten. Fiix heeft meer dan twee miljoen industri?le installaties in beheer en genereert meer dan zes miljoen werkopdrachten per jaar.

‘’Wij geloven dat de toekomst van industrieel asset management gebaseerd is op het meten van prestaties,’’ zegt Tessa Meyers, vice-president Software & Control bij Rockwell Automation. ‘’Dankzij de toevoeging van het Fiix-platform en de expertise van het bedrijf zullen onze klanten profiteren van een compleet overzicht van geïntegreerde data over automatisering, productie en onderhoud. Zo kunnen we hen helpen de prestaties van hun assets te monitoren en verbeteren, maar bovendien de manier waarop het onderhoud wordt uitgevoerd.

‘’Vanaf het begin was het onze missie om onderhoudsteams en operationele teams te voorzien van tools, middelen en technologieën, die ze nodig hebben om hun werk te moderniseren en om over te stappen naar het onderhoud van de toekomst ”, zegt James Novak, CEO van Fiix. “Door ons aan te sluiten bij Rockwell Automation kunnen we nog meer bedrijven helpen bij het effici?nter maken van het onderhoud en het verbeteren van de prestaties van de assets door belangrijke industriële data, automatiseringssystemen en productiesystemen met elkaar te verbinden.”

De overname van Fiix past perfect in de softwarestrategie van Rockwell Automation. Daarnaast biedt ze Rockwell Automation meer mogelijkheden op het gebied van lifecycle services. Die omvatten nu een volledig assortiment industriële automatiseringsdiensten om klanten te helpen de waarde van hun productiemiddelen, systemen, plants en processen te maximaliseren. Dankzij een CMMS kunnen bedrijven efficiënter produceren, kunnen ze uitval en energieverbruik minderen en tegelijkertijd kosten besparen.

Fiix wordt ondergebracht bij de business unit Software & Control van Rockwell Automation. De verwachting is dat de deal eind 2020 wordt afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke goedkeuringen en voorwaarden.

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met

Annelies Vis van Heemst, telefoon: +31 (0)6 29504017 of per e-mail: AVisvan@ra.rockwell.com.

Nederlands perscontact: Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.000 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Hoe Rockwell Automation de Connected Enterprise in verschillende sectoren vormgeeft is te zien op www.rockwellautomation.com
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™