Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

HashiCorp heeft Consul 1.9 beschikbaar gesteld. Consul is het multi-cloudplatform van HashiCorp voor service networking. De focus van Consul 1.9 ligt op het bieden van fijnmaziger grip op service meshes, het verbeteren van overzicht op services binnen de mesh en een hechtere integratie met een groter aantal runtime-platforms die meer Kubenernetes-native is.

De nieuwe release bevat onder andere:

Applicatiebewuste intentions: Het intentions-model van Consul is uitgebreid met ondersteuning voor Layer 7. Appliatiebewuste (Layer 7) intentions bieden operators de mogelijkheid om policies in te stellen die in het kader van de goedkeuring van HTTP-gebaseerde (HTTP/1.1, HTTP/2, gRPC) communicatie tussen services niet alleen de service-identiteit evalueren, maar ook informatie op de applicatielaag.

Visualisatie van de service mesh: De UI van Consul is uitgebreid met het tabblad ‘Topology’. Dit biedt topologiediagrammen en belangrijke indicators voor de service mesh, zoals verzoeken, foutpercentages en tijdstippen. Deze nieuwe functies stellen developers en operators in staat om de configuratie te verifiëren en problemen binnen de service mesh op te lossen.

CRD’s voor Kubernetes: Met deze versie biedt Hashi Corp een ‘Kubernetes-first’-ervaring op basis van custom resources definitions (CRD’s). Gebruikers kunnen Consul hiermee op eenvoudige wijze configureren met Kubernetes-achtige objects. Meer in het bijzonder biedt Consul 1.9 de mogelijkheid om de configuratie van de service mesh te beheren op basis van CRD’s.

Consul inzetten in OpenShift: Consul kan met behulp van een Helm chart in OpenShift worden geïnstalleerd.

Actieve statuscontroles voor Consul binnen Kubernetes: Deze functie integreert statuscontroles voor Kubernetes met Consul om te voorkomen dat verkeer wordt gerouteerd naar pods die niet gereed zijn of storingen vertonen.

Streaming: In deze release introduceert HashiCorp streaming. Deze ingrijpende verbetering van de architectuur is van invloed op de manier waarop kennisgevingen over geblokkeerde query’s binnen de cluster worden aangeleverd. Streaming draagt bij aan een forse reductie van het verbruik van de CPU-capaciteit en bandbreedte in grootschalige omgevingen.

Het volledige bericht is hier te lezen

Voor meer informatie:
Speakeasy Strategies
Hilde Kok
tel: +31629622599

Over HashiCorp:
HashiCorp is leider in multi-cloud infrastructure automation software met oplossingen die handmatige processen en ITIL-praktijken inruilen voor automatisering op basis van selfservice en DevOps. Organisaties kunnen hiermee het beheer van de infrastructuur, het netwerk, de beveiliging en de ontwikkeling van applicaties automatiseren. De oplossingen van Hashicorp, Vagrant™, Packer™, Terraform, Vault, Consul, and Nomad™ bieden ondersteuning voor fysieke en virtuele machines, containers, Windows-, Linux- en Mac-systemen, containers, IaaS, PaaS, SaaS en cloud-omgevingen in alle soorten en maten. Ze worden door duizenden bedrijven in alle delen van de wereld gebruikt. Alle software van HashiCorp is open source en wordt ontwikkeld volgens het principe van open development. Voor meer info: https://www.hashicorp.com
Laatste van HashiCorp
HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

HashiCorp lanceert nieuwe services voor identity gebaseerde zero-trust security in multi-cloudomgevingen

Terraform Cloud van HashiCorp biedt nieuwe zakelijke functionaliteiten via multi-cloud infrastructure as a service
HashiCorp contact