www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: Lubbers De Jong

Aartsen kiest Thinkwise low-code platform voor digitalisering bedrijfsprocessen

Aartsen, groothandel in groenten en fruit heeft voor low-code platformleverancier Thinkwise gekozen om zijn bestaande bedrijfssoftware te vervangen en offline-processen te automatiseren. Hiermee kan het bedrijf weer profiteren van de nieuwste technologieën en uiteindelijk een volledig papiervrije organisatie worden met een geavanceerd ERP-systeem.

Het toonaangevende familiebedrijf Aartsen is al meer dan een eeuw een begrip in de handel van groenten en fruit. Het bedrijf heeft vestigingen in Breda, Venlo, St. Katelijne-Waver en Hong Kong. Aartsen heeft meer dan tweehonderd medewerkers, in totaal 3.500 vierkante meter kantoorruimte en 30.000 m2 aan opslag- en distributiecapaciteit.

Van ontvangst tot eindafrekening
Voorheen werd een aantal bedrijfsprocessen in het oude ERP systeem nog ondersteund door papieren documenten. Dit papier wilde Aartsen graag verbannen uit de bedrijfsprocessen. Deze processen lopen van de registratie van de binnenkomende goederen tot en met de uiteindelijke uitlevering aan een klant. In deze processen werden aanvullende gegevens handmatig toegevoegd aan een digitaal dossier met als gevolg een grote hoeveelheid handelingen om een dossier compleet te maken.

De registratie van de verkopen aan een klant waren al geautomatiseerd in het IBM AS/400 systeem maar hier viel nog winst te behalen op gebied van inzicht en veelzijdigheid. Gekoppeld aan deze verkopen lag het digitale dossier waar vervolgens dagelijkse verkoopresultaten en eindafrekeningen uit konden worden opgemaakt richting de leveranciers. Dit proces werd tot voorheen nog ondersteund door papieren overzichten die Aartsen inmiddels digitaal presenteert aan zowel de medewerkers als de leveranciers.

Proof of Value project
Om de bestaande bedrijfssoftware te vervangen en de processen te automatiseren besloot Aartsen een zogeheten Proof of Value (PoV) project met enterprise low-code platformleverancier Thinkwise te starten. Tijdens dit proefproject moderniseerde Thinkwise kosteloos diverse applicatieschermen van het AS/400-systeem. Nadat deze PoV binnen slechts drie weken succesvol door Thinkwise werd afgerond, koos Aartsen ervoor om zijn legacy bedrijfssoftware compleet te vervangen en optimaliseren met het Thinkwise Platform.

Uitdagingen
Jack Aartsen, CEO van Aartsen: “Met het Thinkwise Platform worden de meest complexe processen die denkbaar zijn binnen ons bedrijf geautomatiseerd, zonder dat de implementatie extra druk op de organisatie oplevert.”

Een extra uitdaging bij het digitaliseringsproject was dat elke teler andere communicatiewensen heeft, bijvoorbeeld welke informatie een uitmeld-email moet bevatten. Aartsen: “We hebben met zoveel wensen van zoveel verschillende telers te maken. Een standaard softwarepakket is daarom geen optie voor ons en traditioneel maatwerk is ook geen haalbare zaak. Om die reden kozen we voor de iteratieve en concrete aanpak van Thinkwise om nieuwe software te realiseren op basis van hun low-code platform. Dit helpt bij het optimaliseren van de bedrijfsprocessen van een AGF-bedrijf als het onze.”

Eerste fase
In de eerste fase van het project realiseerde Thinkwise een applicatie waarmee een belangrijk deel van het handmatige offlineproces gedigitaliseerd is. Alleen het eerste deel van de verwachte levering en het transport wordt nu nog met de hand in het klantdossier gezet en vervolgens gescand om in het digitale proces te integreren. Vanaf januari wordt dit ook digitaal afgehandeld. De rest van het nieuwe digitale proces is integraal opgeleverd, en omvat onder meer een tijdelijke koppeling via een directe interface met het AS/400-systeem.

Voordelen
De digitalisering zorgt voor gestroomlijnde werkprocessen en een efficiëntere en foutloze werkwijze. Bovendien zijn er nieuwe mogelijkheden gecreëerd, zoals bevestiging aan leveranciers in verschillende formaten en in verschillende talen (Nederlands, Duits Engels, Frans, Spaans en Italiaans). Verder kan Aartsen het hele jaar door digitale overzichten van statistische gegevens genereren in plaats van slechts eenmaal aan het eind van het jaar met de hand.

Volgende fase
De nieuwe bedrijfsapplicatie is eind 2019 live gegaan. Aartsen en Thinkwise willen in 2021 het digitaliseringsproject afronden, inclusief de definitieve vervanging van het AS/400-systeem. De eerstvolgende fase in het project heeft als doel het klantdossier en alles wat daarbij komt kijken te digitaliseren. “Wij zijn heel tevreden met de vooruitgang die we samen met Thinkwise hebben geboekt in ons digitaliseringsproject,” zegt Aartsen. “Ons uiteindelijke doel, het volledig digitaal en papiervrij maken van ons bedrijf, komt steeds dichterbij.”

Robert van der Linden, CEO van Thinkwise: “Het is geweldig dat Aartsen besloten heeft zijn volledige ERP-systeem te moderniseren met het Thinkwise Platform. Wij hopen dat dit voor meer bedrijven in de AGF-branche het bewijs is dat wij hen ook kunnen helpen deze broodnodige stap naar de toekomst te zetten.”

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.

Contactgegevens voor de pers

Aartsen fruit and vegetables
Contactpersoon: Martijn van der Zwalm
E-mail: martijn.van.der.zwalm@aartsen.com

Thinkwise
Contactpersoon: Janine Worst
E-mail: jworst@thinkwisesoftware.com
Laatste van Thinkwise
Hartmann kiest voor Thinkwise low-code platform om Crew Management Systeem te moderniseren

Thinkwise versnelt internationale groei met investeerders De Hoge Dennen Capital en Arches Capital

Bedrijven met low-code platform beter opgewassen tegen COVID-19 crisis
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor