Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Archetype Agency BV

Maximale digitale transformatie in CPG-segment door samenwerking Schneider Electric en ProLeiT

Schneider Electric, de marktleider in digitale transformatie binnen energiebeheer en automatisering, heeft dit jaar haar portfolio uitgebreid met de overname van industrieel automatiseerder ProLeiT AG en haar tien wereldwijde vestigingen. ProLeiT biedt meer dan 30 jaar diepgaande marktkennis en -expertise op gebied van Process Control Systems (PCS) met geïntegreerde Manufacturing Execution System (MES)-functionaliteiten geoptimaliseerd voor onder andere het Consumer Packaged Goods (CPG)-segment. Door de overname van ProLeiT AG heeft Schneider Electric een verbeterd oplossingsportfolio om een meer waarde te leveren aan het CPG- segment.

Voor de CPG-markt van de Benelux werken Sander van Dasselaar (Vice President Industry Schneider Electric Benelux), Johan Korte (Managing Director ProLeiT Nederland) en bijbehorende teams intensief samen. De organisaties volgen de marktontwikkelingen in het CPG-segment op de voet en realiseren samen op maat gemaakte oplossingen.

Met de EcoStruxure™-architectuur, een open interoperabele plug-and-play IoT-platform voor gebouwen, datacenters, infrastructuur en bedrijfssectoren, is Schneider Electric wereldwijd actief. Schneider Electric stuurt met dit platform ook in Nederland de digitale transformatie aan in de industriële automatisering. Sander van Dasselaar: “Met deze prachtige acquisitie integreren we de expertise van ProLeiT in onze CPG value propositie en versnellen we hiermee deze digitale transformatie bij onze relaties en prospects.”

ProLeiT heeft wereldwijd procesexperts in dienst met diepgaande kennis van procesautomatisering en digitalisatie binnen het CPG-segment. De producten van ProLeiT zijn een aanvulling op de EcoStruxure-architectuur van Schneider Electric, waarmee klanten een totaaloplossing geboden wordt voor verdere digitale transformatie die bijdraagt aan meer productiviteit en efficiëntie. Een versnelde digitalisatie is het gevolg. Bovendien leidt de samenwerking tot een sterkere value proposition in het CPG-segment - From Farm to Fork - dat bijdraagt aan eerlijk, gezond en milieuvriendelijk produceren.

Over ProLeiT
ProLeiT is nu onderdeel van Schneider Electric. We ontwikkelen automatiseringsoplossingen en procesbesturingssystemen, waarmee we de productieprocessen van gerenommeerde internationale fabrikanten beheersen - van de grondstoffase tot het eindproduct. Onze innovatieve oplossingen en producten bieden volledige verticale integratie - van het controleniveau en het proces- en fabriekscontroleniveau (MES) tot het corporate managementniveau (ERP).

Sinds de oprichting in 1986 ontwikkelt "ProLeiT Gesellschaft für technologieorientierte Prozessleit- und Steuerungssoftware mbH" op maat gemaakte industrieoplossingen voor haar klanten in de voedings- en drankenindustrie, de farmaceutische en chemische industrie. Dit geldt voor de realisatie van volledige automatiseringsprojecten en het in eigen huis ontwikkelde scala aan procesbesturingssystemen onder de labels Plant iT en brewmaxx.

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.

Laatste van Schneider Electric
Dit is waarom elektriciteitsbedrijven groener moeten worden

Schneider Electric lanceert communicatieservice om transparantie in ESG-prestaties te realiseren

Hans Smid nieuwe voorzitter van belangenorganisatie European Building Automation and Controls Association (eu.bac)
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks