www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric biedt AI-ondersteund advies en implementatie aan bedrijven om energie- en duurzaamheidsprogramma’s te versnellen

Schneider Electric, de leider in de digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, heeft de impact van zijn nieuwe miljoeneninvestering in machine learningtools en data science aangekondigd. Door AI-ondersteund advies krijgen klanten toegang tot de volgende generatie digitale tools. Dit verbetert de inzichten en analyse van het energie- en duurzaamheidsaanbod van een bedrijf waardoor meer efficiëntie en een grotere impact worden gerealiseerd bij het halen van de duurzaamheidsdoelstellingen.

De investering optimaliseert het zakelijk gebruik van bronnen en datareductie tijdens de wereldwijde energie- en klimaattransitie. De meeste bedrijven worden tegenwoordig nog steeds geconfronteerd met data-uitdagingen die hun duurzaamheidsaanpak in de weg zitten. Bedrijven worstelen met inconsistent, onvolledig, overvloedig en slecht gebruik van data om het verbruik en de kosten van hulpbronnen te monitoren. AI stelt bedrijven in staat meer waarde te halen uit de data die ze produceren en zorgt voor een nauwkeurigere en efficiëntere analyse als basis voor een energie- en duurzaamheidsstrategie.

Met machine learning en datawetenschap helpt Schneider Electric klanten bij verbeteringen op het gebied van energieopwekking en het beheren van hulpbronnen. Door deze investering in technologie kunnen klanten profiteren van verbeterde voorspellende mogelijkheden en verbeterde inzichten. Aanbevelingen worden hierdoor beter afgestemd op de behoeften van klanten. Deze ondersteunen klanten beter bij het bereiken van duurzaamheidsdoelstellingen op de lange termijn. Gebruikers kunnen ook makkelijker hun eigen conclusies trekken om zo sneller de kosten te verlagen, risico's te beheersen, kansen te benutten en weerbaarder te worden.

“We zien enorme kansen om de gegevens en inzichten die vandaag door organisaties worden gegenereerd, te gebruiken om meer dan alleen operationele voordelen te creëren. Deze gegevens, gecombineerd met de expertise van ons wereldwijde team, kunnen de manier waarop bedrijven duurzaamheid benaderen aanzienlijk verbeteren”, aldus Steve Wilhite, Senior Vice President van Schneider Electric. “Een mind-plus-machine-benadering heeft zich al bewezen voor toepassingen in financieel advies en traditionele bedrijfsadvisering. We hebben ontdekt dat collaboratieve intelligentie die ontstaat door de nieuwste technologie in samenwerking met onze sterke adviseurs, onze klanten helpt een op duurzaamheid gebaseerd concurrentievoordeel te creëren."

De investering van het bedrijf in de volgende generatie services leidt tot nieuwe kansen voor klanten in verschillende branches, terwijl tegelijkertijd bestaande aanbiedingen worden uitgebreid, zoals de best-in-class EcoStruxure Resource Advisor-oplossing van het bedrijf. Ingeschakelde mogelijkheden zijn onder meer:
  • Meer op maat gemaakte gegevens gecombineerd met meer snellere en unieke aanbevelingen.
  • Nieuwe verbeteringen voor het beheer van gedistribueerde energiebronnen (DER's), grondstoffen en aangesloten apparaten.
  • Verbeterde gegevensverzamelingsprocessen, waaronder Robotic Process Automation, waarmee fouten sneller en grondiger dan voorheen worden opgespoord en nieuwe besparingsmogelijkheden worden gedetecteerd.
  • Betere realtime flexibiliteit en betrouwbaarheid van energieportefeuilles.
  • Speciaal voor mobiel geoptimaliseerde weergaven voor altijd beschikbare toegang tot informatie.
“Deze investering is het resultaat van luisteren naar en inspelen op de behoeften van onze klanten en profiteren van de allernieuwste technologieën. Het resultaat is een verbeterde aanpak, waarbij we de vraag naar energie, hulpbronnenefficiëntie en inkoop tegelijk aanpakken op een eenduidige manier voor onze klanten”, aldus Wilhite. “Het geeft ons team ook de vrijheid om op een andere manier contact te leggen met onze klanten. Door onze dataprocessen te automatiseren en de resultaten van onze klanten te animeren met geavanceerde visualisaties, wordt de besluitvorming vergroot en versneld. Onze teams leiden onze klanten naar snellere, innovatievere en duurzamere oplossingen in deze tijd van klimaatnood, met een gezonder resultaat als bijproduct, en dat is een win-win voor iedereen."

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.