www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Franssen Communicatie

Diamanti Kubernetes beheerplatform beschikbaar via Amazon Web Services (AWS)

Meer keuzevrijheid, grotere prestaties, minder CPU-beslag met fouttolerante containerclusters zowel on-premise als in public cloud

Amsterdam — november 2020— Diamanti, leverancier van een beheerplatform voor Kubernetes applicaties, stelt zijn software oplossingen Spektra 3.1 en Ultima data plane services nu ook beschikbaar via de public cloud dienst van AWS (Amazon Web Services). Daarmee wordt het voor zowel grote als kleine ondernemingen eenvoudiger om softwareapplicaties in de hybride cloud onder te brengen in een container gebaseerde architectuur (microservices) zonder dat ze zich moeten verdiepen in de technische details van de onderliggende infrastructuur.

Het Diamanti Spektra beheerconsole samengevat in één overzicht alle benodigde informatie op basis waarvan gebruikers hun clusters kunnen beheren, ongeacht of die on-premise staan of zijn ondergebracht op public cloud platforms zoals Azure en AWS. De ondersteuning voor AWS stelt gebruikers in staat om probleemloos AWS-clusters aan te maken, daarop applicaties uit te rollen en applicaties te migreren van en naar de AWS-cloud.  Daardoor laten zich ook Disaster Recovery (DR) faciliteiten creëren met fouttolerante clusters in zowel de AWS als de on-premise omgeving waardoor storingen op één enkele plek niet direct leiden tot uitval van alle IT-voorzieningen.

Diamanti heeft ook de ondersteuning aangekondigd van AWS voor de recent geannonceerde   Diamanti Ultima Kubernetes data plane software. Die software voorziet in operabiliteit tussen AWS en gevirtualiseerde of  ’bare-metal’ (rechtstreeks op het OS) infrastructuren. Daarmee maakt het niet langer uit of het opslagsysteem bijvoorbeeld Amazon ESB of Intel NVMe is. En er komt een keuzemogelijkheid voor diverse Kubernetes-beheerplatforms waaronder: Diamanti Spektra; Red Hat OpenShift; Amazon EC2; EKS; Azure; AKS en VMware Tanzu.

Ultima zorgt ervoor dat bedrijven hun data in de hybride cloudomgeving ongehinderd kunnen migreren tussen on-premise en cloud clusters als een ’failover’ maatregel bij stateful applicaties (datagebonden). Onder alle omstandigheden is de beschikbaarheid van de data gewaarborgd. Daarmee levert Ultima een belangrijke bijdrage aan het verlagen van de TCO-waarde (total cost of ownership) doordat bepaalde, door cloudaanbieders in rekening gebrachte kosten worden vermeden dan wel geminimaliseerd. Daaronder vallen bijvoorbeeld de extra uitgaven voor backup-voorzieningen, data beveiliging, herstel na totale uitval en de beschikbaarheid van IT-voorzieningen over meervoudige locaties in verschillende tijdszones.

Doorgaans kozen afnemers van AWS-clouddiensten omwille van fouttolerantie en vanwege de eenvoud voor EBS (Elastic Block Store) als data- opslagstructuur. Met de functionaliteit van Ultima kunnen ze ook kiezen voor Elastic Compute Cloud (EC2) ‘bare metal instances’, waardoor ze met veel hogere prestaties en tegen lagere kosten op een veilige en fouttolerante wijze lokale NVMe SSD opslageenheden kunnen inzetten.

“De complexiteit en het gebrek aan domeinkennis blijven obstakels voor bedrijven die hun softwareapplicaties als microservices in containers willen onderbrengen”, zegt Tom Barton, CEO, Diamanti. “Door de Diamanti Spektra and Ultima technologie aan de AWS cloud omgeving toe te voegen, maken we het voor de organisaties een stuk simpeler om met de Kubernetes technologie te beginnen of deze uit te breiden. Met deze stap hebben we Diamanti’s marktbereik opgeschaald naar de omvangrijke klantenbasis van AWS.”

Over Diamanti
Diamanti levert een oplossing voor het vraagstuk van het uitrollen en beheren van enterprise Kubernetes  containerapplicaties. Het bedrijf ontwikkeld daarvoor een ’hyper converged’ infrastructureel beheerplatform gericht op on-premise en public cloud omgevingen. Het platform biedt prestaties, eenvoud, beveiliging en bedrijfsgerichte functies voor het snel operationeel in gebruik nemen van cloud-native applicaties. Diamanti voorziet de afnemers in de bedrijfsomgeving van een oplossing met de laagste TCO (Total Cost of Ownership) bij het toepassen van veeleisende, data gedreven applicaties. De onderneming heeft een hoofdkantoor in San Jose, Californië. Diamanti is opgericht met de financiële ondersteuning van de investeringsmaatschappijen ClearSky, CRV, Engineering Capital, Goldman Sachs, GSR Ventures, Northgate Capital, Threshold Ventures (voorheen DFJ Venture), en Translink Capital. Het Europese kantoor van Diamanti is gevestigd aan de Strawinskylaan 4117 in Amsterdam.  Voor meer informatie bezoek: www.diamanti.com  of volg: @DiamantiCom

Ook kan contact worden opgenomen met:

Erikjan Franssen
Vice President EMEA
Diamanti Inc.
erikjan@diamanti.com
Laatste van Diamanti
De combinatie Diamanti en Microsoft SQL Server draait het snelst bij I/O intensieve applicaties

Diamanti partner NSC levert Kubernetes as a service

Diamanti Kubernetes beheerplatform beschikbaar via Amazon Web Services (AWS)
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.