www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: PublieksWerk

Forrester benoemt Workfront tot leider in work management-oplossingen

in het laatste rapport ´Forrester Wave: Collaborative Work Management Tools 2020´. Forrester prijst onder meer de inzetmogelijkheden op ondernemingsniveau

Het onafhankelijke onderzoeksbureau Forrester heeft Workfront, leverancier van het gelijknamige work management-platform, benoemd tot leider binnen het marksegment van de work management-systemen, in de ranglijst die gebaseerd is op het huidige productaanbod van de onderzochte leveranciers. Het rapport roemt met name Workfront’s inzetmogelijkheden op de hoogste bedrijfsniveaus.

Forrester kent Workfront de rol van leider toe binnen de softwarecategorie ´work management´ in het laatste ´Forrester Wave´-rapport, getiteld ´Collaborative Work Management Tools 2020´. Haal het rapport hier* binnen voor de volledige bespreking.

Forrester´s analisten selecteerden voor hun onderzoek de negen meest relevante leveranciers van ´collaborative work management tools´ en beoordeelden die vervolgens op de mogelijkheden die zij bieden. Forrester benoemde Workfront daarbij tot leider, omdat het ´sterk is in drie categorieën: 1) managementmogelijkheden tot op de hoogste bedrijfsniveaus; 2) samenwerkingsmogelijkheden door het delen en beschikbaar stellen van inhoudelijke informatie; en 3) uitgebreide analysemogelijkheden´.
  1. Bedrijfsbrede mogelijkheden:
    • ´Workfront biedt de beste mogelijkheden voor bedrijfsbrede operationele systemen. In tegenstelling tot zijn concurrenten, heeft Workfront het bedrijf als geheel altijd voorop geplaatst in zijn benadering van het work management van samenwerkende afdelingen en taakgroepen. Workfront biedt solide plannings- en controlemogelijkheden die plaatsvinden op afdelingsniveau, eerder dan door verspreiding via individuen of taakgroepen.´
    • ´Workfront biedt van alle besproken leveranciers het uitgebreidste portfoliobeheer voor producten en diensten; voor het beheer van de beschikbare productie-middelen; en de uitgebreidste mogelijkheden voor het financiële beheer.´
  2. Informatiedelen: ´De mogelijkheden voor het delen van en samenwerken aan informatie en content is binnen Workfront veelomvattend en ondersteunt een veelheid aan bestandsformaten; dynamische informatie; en biedt werkstromen voor de beoordeling en goedkeuring.´
  3. Analyses: ´Workfront´s analysemogelijkheden stellen gebruikers in staat metadata en veldinformatie uit gekoppelde systemen over te zetten naar modelrapporten. Fusion, Workfront´s integratieplatform, laat gebruikers ook informatie van derden toevoegen aan geheel eigen maatwerkrapportages.´
In Forrester´s onderzoekscategorie ´Strategie´ verdiende Workfront de maximale vijf punten in vier criteria:
  • de visie waarop het work management-platform is gebaseerd
  • de gefaseerde uitrol van het platform
  • het partner-netwerk
  • de geplande verbeteringen
Forrester zegt het in zijn ´Collaborative Work Management Tools 2020´-rapport zo: ´Workfront’s product-ontwikkelingsplannen zijn uitmuntend´.

”Afgelopen jaar is een keerpunt geweest voor Workfront”, zegt CEO Alex Shootman. ”We hebben ons binnen de markt weten te onderscheiden als dé gevestigde partij voor bedrijfsbreed work management. Forrester’s nieuwe rapport verbindt Workfront´s tweeledige rol naar onze klanten. Enerzijds leveren we de voorkeurstechnologie voor bedrijfsbrede transformatie. Anderzijds zijn we de gewaardeerde partner van ´s werelds grootste en meest innovatieve bedrijven. Een heel mooie basis voor verdere samenwerking met onze klanten, medewerkers en ons partnernetwerk, om de nieuwe softwarecategorie van het work management verder op te stuwen.”

Forrester Total Economic Impact study
In aanvulling op de benoeming van Workfront tot leider in de laatste Forrester Wave, voerde Forrester Consulting op verzoek ook een Total Economic Impact-studie uit die aantoont dat Workfront ondernemingen ´verregaande productiviteitsverbeteringen´ oplevert door miljoenenbesparingen, met een rendement op de investering van 285 %.

In maart dit jaar benoemden de eveneens onafhankelijke analisten van IDC Workfront al tot leider in hun MarketScape: Worldwide Work Management and Project and Portfolio Management 2020 Vendor Assessment.

* https://www.workfront.com/resources/forrester-named-workfront-leader-forrester-wavetm-collaborative-work-management-tools-q4-2020
Laatste van Workfront
Motivatie en productiviteit van kenniswerkersvalt of staat met hun informatietechnologie

Forrester benoemt Workfront tot leider in work management-oplossingen

Workfront introduceert Scenario Planner, voor bedrijfsbreed work management
Personio organiseert H.U.G. Digital 2021: het virtuele HR-event

Onafhankelijk onderzoeksbureau: Thinkwise biedt unieke strategie voor moderniseren van core business-applicaties met low-code

Nederlander kan rekeningen makkelijker betalen door gebrek aan betaalde uitjes

Onderzoek Pega toont aan: belangrijke rol voor Decisioning Tools bij verbetering klantervaringen in een post-COVID wereld

Twee derde van thuiswerkend Nederland wordt liever gestuurd op output dan uren

Port of Den Helder: van fossiele thuishaven naar levensader voor de energietransitie

Mendix benoemd tot ‘leader’ in uitgebreid low-code-onderzoek uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau

KnowBe4 introduceert nieuwe door artificial intelligence gedreven phishing-feature

DataRobot neemt Zepl over en breidt enterprise AI-platform uit met functies voor ervaren data scientists

Davina Michelle maakt internationale show op Hymn bekend

Maandalert Woningmarkt | mei 2021, De prijzen op de woningmarkt stijgen erg hard, aantal transacties neemt erg fors toe

Een op drie werkenden onvoorzichtig met privacygevoelige informatie

Kredietverzekeraar Coface voorzichtig optimistisch over herstel Nederlandse economie

Lexmark introduceert Cloud Bridge

Tanium benoemt Marc Levine als Chief Financial Officer

Fortinet biedt nieuwe oplossingen voor bescherming 5G-omgevingen en integratie met SASE
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Logo PublieksWerk
Workfront contact

Logo Workfront

Workfront sociaal

Workfront tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack