Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: PublieksWerk

Forrester benoemt Workfront tot leider in work management-oplossingen

in het laatste rapport ´Forrester Wave: Collaborative Work Management Tools 2020´. Forrester prijst onder meer de inzetmogelijkheden op ondernemingsniveau

Het onafhankelijke onderzoeksbureau Forrester heeft Workfront, leverancier van het gelijknamige work management-platform, benoemd tot leider binnen het marksegment van de work management-systemen, in de ranglijst die gebaseerd is op het huidige productaanbod van de onderzochte leveranciers. Het rapport roemt met name Workfront’s inzetmogelijkheden op de hoogste bedrijfsniveaus.

Forrester kent Workfront de rol van leider toe binnen de softwarecategorie ´work management´ in het laatste ´Forrester Wave´-rapport, getiteld ´Collaborative Work Management Tools 2020´. Haal het rapport hier* binnen voor de volledige bespreking.

Forrester´s analisten selecteerden voor hun onderzoek de negen meest relevante leveranciers van ´collaborative work management tools´ en beoordeelden die vervolgens op de mogelijkheden die zij bieden. Forrester benoemde Workfront daarbij tot leider, omdat het ´sterk is in drie categorieën: 1) managementmogelijkheden tot op de hoogste bedrijfsniveaus; 2) samenwerkingsmogelijkheden door het delen en beschikbaar stellen van inhoudelijke informatie; en 3) uitgebreide analysemogelijkheden´.
  1. Bedrijfsbrede mogelijkheden:
    • ´Workfront biedt de beste mogelijkheden voor bedrijfsbrede operationele systemen. In tegenstelling tot zijn concurrenten, heeft Workfront het bedrijf als geheel altijd voorop geplaatst in zijn benadering van het work management van samenwerkende afdelingen en taakgroepen. Workfront biedt solide plannings- en controlemogelijkheden die plaatsvinden op afdelingsniveau, eerder dan door verspreiding via individuen of taakgroepen.´
    • ´Workfront biedt van alle besproken leveranciers het uitgebreidste portfoliobeheer voor producten en diensten; voor het beheer van de beschikbare productie-middelen; en de uitgebreidste mogelijkheden voor het financiële beheer.´
  2. Informatiedelen: ´De mogelijkheden voor het delen van en samenwerken aan informatie en content is binnen Workfront veelomvattend en ondersteunt een veelheid aan bestandsformaten; dynamische informatie; en biedt werkstromen voor de beoordeling en goedkeuring.´
  3. Analyses: ´Workfront´s analysemogelijkheden stellen gebruikers in staat metadata en veldinformatie uit gekoppelde systemen over te zetten naar modelrapporten. Fusion, Workfront´s integratieplatform, laat gebruikers ook informatie van derden toevoegen aan geheel eigen maatwerkrapportages.´
In Forrester´s onderzoekscategorie ´Strategie´ verdiende Workfront de maximale vijf punten in vier criteria:
  • de visie waarop het work management-platform is gebaseerd
  • de gefaseerde uitrol van het platform
  • het partner-netwerk
  • de geplande verbeteringen
Forrester zegt het in zijn ´Collaborative Work Management Tools 2020´-rapport zo: ´Workfront’s product-ontwikkelingsplannen zijn uitmuntend´.

”Afgelopen jaar is een keerpunt geweest voor Workfront”, zegt CEO Alex Shootman. ”We hebben ons binnen de markt weten te onderscheiden als dé gevestigde partij voor bedrijfsbreed work management. Forrester’s nieuwe rapport verbindt Workfront´s tweeledige rol naar onze klanten. Enerzijds leveren we de voorkeurstechnologie voor bedrijfsbrede transformatie. Anderzijds zijn we de gewaardeerde partner van ´s werelds grootste en meest innovatieve bedrijven. Een heel mooie basis voor verdere samenwerking met onze klanten, medewerkers en ons partnernetwerk, om de nieuwe softwarecategorie van het work management verder op te stuwen.”

Forrester Total Economic Impact study
In aanvulling op de benoeming van Workfront tot leider in de laatste Forrester Wave, voerde Forrester Consulting op verzoek ook een Total Economic Impact-studie uit die aantoont dat Workfront ondernemingen ´verregaande productiviteitsverbeteringen´ oplevert door miljoenenbesparingen, met een rendement op de investering van 285 %.

In maart dit jaar benoemden de eveneens onafhankelijke analisten van IDC Workfront al tot leider in hun MarketScape: Worldwide Work Management and Project and Portfolio Management 2020 Vendor Assessment.

* https://www.workfront.com/resources/forrester-named-workfront-leader-forrester-wavetm-collaborative-work-management-tools-q4-2020
Laatste van Workfront
Motivatie en productiviteit van kenniswerkersvalt of staat met hun informatietechnologie

Forrester benoemt Workfront tot leider in work management-oplossingen

Workfront introduceert Scenario Planner, voor bedrijfsbreed work management
DDA verwelkomt Maunt als partner

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo PA Consulting

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials