ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Logistiek maakt nu nog makkelijker en veiliger gebruik van de digitale vrachtbrief

Delft, 19 november 2020 – Vanaf deze maand is het ook voor gebruikers van de digitale vrachtbrief (eCMR) van Collect + Go nog eenvoudiger én veiliger om data te delen dan voorheen. Collect + Go is namelijk toegetreden tot het iSHARE-stelsel.

Verladers, logistiek dienstverleners en transporteurs die klant zijn bij Collect + Go kunnen van iSHARE gebruik maken. Dat is makkelijk omdat ze met een iSHARE-identiteit ook kunnen inloggen op andere datahubs die zijn aangesloten bij iSHARE. De Single Identity toepassing van iSHARE is makkelijk en bespaart tijd.

Bovendien is een iSHARE-identiteit een stuk veiliger omdat deze zekerheid biedt over de identiteiten van partijen met wie data wordt gedeeld.Bijvoorbeeldde zekerheid dat de persoon die de lading aftekent, ook daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is, en bevoegd is om deze data te delen. iSHARE biedt zekerheid omdat het stelsel automatisch en ‘onder water’ de identiteit controleert en verifieert.

Hans Togtema, founder en CEO van Collect + Go: “Met iSHARE voegen we extra vertrouwen toe aan ons platform.Doordat we conform de eisen van het iSHARE-stelsel hetPKIOverheid-certificaat toepassen, wetenandere ketenpartijen met wie ze zakendoen. Hiermee geven we onze klanten toegang tot een hoger beveiligingsregime.”

Collect + Go faciliteert samen met andere eCMR providers binnen het open samenwerkingsverband Digi-Transit interoperabiliteit.iSHARE geeft daar een impuls aan. “De uitwisseling van eCMR data tussen verschillende eCMR providers is een belangrijke voorwaarde om over te kunnen stappen van papier naar digitaal. Een transactie kan immers starten op het ene platform en verder worden afgehandeld op het andere platform. Omdat data delen met iSHARE eenvoudiger en veiliger is, versterkt het onze activiteiten.”

Volledige controle over data
Klanten van Collect + Go hoeven met iSHARE niet steeds opnieuw bilaterale verwerkersovereenkomsten af te sluiten met Collect + Go elke keer als zij data willen delen. De juridische afspraken die nodig zijn om onderling data te delen worden namelijk al gedekt door de juridische afspraken van iSHARE.

Bovendien kunnen klanten met iSHARE het eCMR platform machtigen om namens hen data te delen. En dat scheelt hen aanzienlijk tijd en geld. “Tot nu toe sluit iedere klant een verwerkersovereenkomst met ons. Dit is een statische, tijdrovende en kostbare manier om data beveiliging te organiseren. Met iSHARE kunnen we naar een situatie waarin onze klanten zelf aan het stuur zitten en op elk moment aan kunnen geven met wie ze hun data willen delen.”

Gerard van der Hoeven, directeur Stichting iSHARE: "We zijn heel blij met de onboarding van Collect + Go. Door hun aansluiting zijn alle klanten van Collect + Go in staat om data te delen over de keten heen en slimmer samen te werken. Daarnaast is de aansluiting van de eCMR spelers een belangrijke stap in het verder digitaliseren van de logistiek. Al met al een mooie stap voor Collect + Go en iSHARE.”
Laatste van iSHARE
Logistieke gegevens delen via blockchain veiliger dankzij iSHARE

Klanten van achterlandterminals ontsluiten ketendata met Modality-software
iSHARE contact

Logo iSHARE

iSHARE sociaal

iSHARE tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales