www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Red Hat breidt open hybride cloud uit naar de edge met Red Hat Enterprise Linux en Red Hat OpenShift

Nieuwe edge computing-mogelijkheden leveren consistente, enterprise-innovatie naarmate de productie-workloads zich buiten gecentraliseerde clouds en datacenters begeven

Amsterdam, 18 november 2020 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, introduceert nieuwe mogelijkheden voor Red Hat Enterprise Linux en Red Hat Openshift die organisaties helpen edge computing in hybride cloud-implementaties te integreren. Het toonaangevende Linux-platform krijgt nieuwe functies die de stabiliteit van het systeem maximaliseren en de workload-onafhankelijkheid in kleinere fysieke omgevingen behouden. Daarnaast biedt Red Hat OpenShift, het leidende enterprise Kubernetes-platform, nu een ‘remote worker node’-architectuur, een oplossing die kan helpen om Kubernetes te leveren in omgevingen met beperkte ruimte en remote implementaties.

Volgens de Worldwide Edge Spending Guide van IDC wordt de wereldwijde markt voor edge computing in 2024 geschat op 250,6 miljard dollar met edge-gerelateerde software die naar verwachting ongeveer 21 procent van dit bedrag zal zijn. Red Hat is er sterk van overtuigd dat edge computing een open hybride cloud vereist die gebouwd is op een basis van enterprise Linux en productieklare Kubernetes. Met de aangekondigde updates zijn zowel Red Hat Enterprise Linux als Red Hat OpenShift verder uitgerust om aan de vraag te voldoen.

Enterprise Linux, klaar voor de edge
De kleine fysieke omgevingen, remote locaties en de beperkte connectiviteit van edge-apparatuur vormen een uitdaging voor traditionele, volwaardige besturingssystemen, maar niet voor Red Hat Enterprise Linux. Met de verbeteringen in Red Hat Enterprise Linux 8.3 kan het platform zich gemakkelijker verplaatsen van de kerndatacenters tot externe servers met beperkte ruimte. Daarnaast is het platform gebouwd om de ondersteuning, stabiliteit en veiligheidskenmerken te bieden die nodig zijn voor zakelijke edge-implementaties.

De edge-gerichte updates voor Red Hat Enterprise Linux bevatten:
  • Snelle productie van besturingssysteem-images voor de edge door de Image Builder-mogelijkheid. Hiermee kunnen IT-organisaties eenvoudiger speciale images maken die geoptimaliseerd zijn voor de brede architectonische uitdagingen van edge computing, maar die wel aangepast zijn aan de specifieke behoeften van een bepaalde implementatie.
  • Remote device update mirroring om klaar te zetten en toe te passen bij de volgende herstart of powercycle, wat helpt om de downtime te beperken en handmatige interventie van IT-teams te beperken.
  • Over-the-air updates die minder gegevens verzenden en toch de nodige code doorgeven, een ideale functie voor locaties met beperkte of wisselende connectiviteit.
  • Intelligente rollbacks gebaseerd op de mogelijkheden van OSTree die gebruikers in staat stellen om health-checks uit te voeren voor hun specifieke workloads om zo conflicten of problemen met de code op te sporen. Wanneer een probleem wordt gedetecteerd, wordt het image automatisch teruggezet naar de laatste goede update, waardoor onnodige onderbrekingen op de edge worden voorkomen.
 Met deze mogelijkheden is Red Hat Enterprise Linux in staat om een enkel productieklaar Linux-platform te bieden dat de gehele onderneming kan omvatten: van on-premise servers tot de publieke cloud en van datacenters tot de meest verafgelegen edge-apparatuur. Deze standaardisatie op het gebied van open innovatie biedt de ruggengraat voor open hybride cloud, waardoor organisaties zich kunnen richten op de innovatie van hun applicaties en services en niet op compatibiliteits- of integratie-uitdagingen binnen een IT-domein.

Uitbreiding van edge-oplossingen met Red Hat OpenShift en Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes
In augustus 2020 introduceerde Red Hat OpenShift 3-node clusterondersteuning die het Kubernetes-platform de mogelijkheid gaf om de edge van het netwerk in een kleinere footprint ondersteunen. Nu breidt OpenShift de ondersteuning van de edge-oplossingen verder uit met remote worker nodes.

Remote worker nodes stellen IT-organisaties in staat om enkele worker nodes op afgelegen locaties zetten, die vervolgens beheerd kunnen worden door gecentraliseerde supervisor nodes op een grotere locatie, zoals een core- of regionaal datacenter. Dit biedt een extra mogelijkheid voor organisaties die Kubernetes-innovatie op het scherpst van de snede nastreven. In combinatie met Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes kunnen IT-teams consistentere en stabielere Kubernetes-clusters inzetten, samen met de bijbehorende middelen, overal waar de connectiviteit met het internet betrouwbaar is in de open hybride cloud. Een voorbeeld hiervan zijn telecombedrijven die RAN Distributed Unit (DU) moeten inzetten op locaties waar een kleinere footprint vereist is, waarbij de controller meerdere DU-locaties samenvoegt en de supervisor nodes in de centrale unit worden ondergebracht.

Daarnaast is er nu een nieuwe AI/ML industriële productieblauwdruk beschikbaar als een complete GitOps repository die iedereen kan gebruiken, bestuderen en er zelfs aan kan bijdragen.

Compleet edge-ecosysteem
Naast de nieuwe mogelijkheden in het portfolio van hybride cloud technologieën, onderhoudt Red Hat ook een uitgebreid partnerecosysteem voor complete enterprise edge-implementaties. Recente aankondigingen met Samsung en NVIDIA laten zien hoe deze samenwerkingsverbanden helpen om Red Hat’s edge-leiderschap over een groot aantal usercases uit te breiden ter ondersteuning van kritieke edge-workloads, waaronder AI en 5G.

Quotes

Stefanie Chiras, vice president en general manager bij Red Hat
"Red Hat gelooft er sterk in dat het concept van edge computing, zoals we dat kennen, niet kan bestaan zonder open hybride cloud. Enterprise Linux en het Kubernetes-platform vormen de ruggengraat van de hybride cloud, waardoor deze technologieën van cruciaal belang zijn voor de verdere groei van edge computing. De nieuwe mogelijkheden voor Red Hat Enterprise Linux en Red Hat OpenShift bevestigen dit punt, waardoor het voor organisaties mogelijk wordt om voort te bouwen op open en op standaarden gebaseerde innovatie door hun hele IT-landschap. Van serverruimtes en virtuele omgevingen tot publieke clouds en de meest afgelegen locaties van hun bedrijfsnetwerken."

Dave McCarthy, research director Edge Strategies bij IDC
"Edge-producten en -diensten maken de volgende golf van digitale transformatie mogelijk, zowel wereldwijd als in bijna elke industrie, waarbij leveranciers van edge-technologie de komende jaren een aanzienlijke marktkans zien. Softwareleveranciers zoals Red Hat die bestaande datacentertechnologieën, zoals Red Hat Enterprise Linux en Red Hat OpenShift, op een edge-gerichte manier kunnen inzetten, zijn goed gepositioneerd om van deze verschuiving te profiteren."

###

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logoand OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

VodafoneZiggo zet Red Hat in voor 5G en innovatie in IT-applicaties

Red Hat Ansible Automation Platform 2 bevordert cloud-native automatisering
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday