ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Clarity Benelux

ChargePoint integreert met Apple CarPlay om elektrisch rijden gebruiksvriendelijker te maken

Nieuwe CarPlay-functionaliteit maakt belangrijke laadgegevens zichtbaar in voertuigen om ervaring voor bestuurders te verbeteren

Amsterdam, 17 november 2020 – ChargePoint, een van de grootste oplaadnetwerken voor elektrische voertuigen (EV) ter wereld, integreert nu met Apple CarPlay om elektrisch rijden makkelijker te maken. De nieuwe integratie maakt belangrijke laadgegevens zichtbaar in het voertuig, zodat bestuurders deze informatie gemakkelijk kunnen inzien via het infotainment-systeem in het voertuig. Bestuurders kunnen onder andere nabijgelegen laadstations vinden, hun status inzien, een laadsessie beginnen en naar een station navigeren – zonder dat ze hiervoor hun iPhone hoeven te gebruiken tijdens hun rit. Deze integratie komt kort na de release van andere nieuwe features voor Apple-gebruikers, zoals Dark Mode, compatibiliteit met Apple Watch, en een nieuwe ChargePoint-widget in de Today View van de iPhone, waarmee bestuurders nabijgelegen laadstations kunnen vinden en realtime de laadstatus kunnen inzien.

“De verschuiving naar elektrische mobiliteit verandert de ervaring van autorijden. De ChargePoint-integratie met CarPlay is een grote stap in die verandering, die wordt gedreven door software en meer connectiviteit”, zegt Bill Loewenthal, Senior Vice President bij ChargePoint. “Door essentiële laadgegevens rechtstreeks in het infotainment-systeem van een voertuig te integreren, zijn chauffeurs in staat om gemakkelijker en sneller dan ooit te handelen op basis van betere informatie. Door hun telefoon via CarPlay met het voertuig te koppelen, hebben chauffeurs namelijk toegang tot rijke informatie uit de mobiele ChargePoint-app. De naadloze samenwerking tussen app en auto draagt bij aan de veranderende manier waarop chauffeurs en passagiers mobiliteit ervaren, nu elektrisch rijden wereldwijd aan terrein wint.”

De ChargePoint-integratie met CarPlay biedt betere connectiviteit dan voorheen. Door simpelweg een apparaat met iOS 14 of hoger te verbinden met een voertuig dat CarPlay ondersteunt, hebben bestuurders sneller en makkelijker toegang tot informatie via de hoofddisplay van het voertuig. De beschikbare informatie in de ChargePoint-app wordt middels de koppeling geïntegreerd in het infotainment-systeem in het dashboard van het voertuig. Met CarPlay hebben bestuurders toegang tot een routekaart met nabijgelegen stations, ze kunnen de status van deze stations inzien, een lijst met stations met uitgebreidere informatie bekijken en een laadsessie starten. Daarnaast kunnen bestuurders stations filteren op basis van de snelheid van beschikbare laadpunten, kosten, beschikbaarheid en stekkertype. Tot slot hebben zij direct vanuit het voertuig toegang tot een lijst met recent bezochte stations, kunnen ze een lijst met favoriete laadstations aanmaken, en kunnen ze zich op wachtlijsten inschrijven.

Deze integratie met Apple CarPlay is verder bewijs van de missie van ChargePoint om de ervaring van elektrisch rijden voor bestuurders en bedrijven te verbeteren, en zo de toekomst van elektrische mobiliteit te ondersteunen.

Over ChargePoint
ChargePoint bouwt een nieuw laadnetwerk, zodat uiteindelijk alle mensen en goederen zich elektrisch kunnen verplaatsen. Sinds de oprichting in 2007 zet ChargePoint zich in voor bedrijven en bestuurders om de overstap naar elektrisch rijden makkelijk te maken. Het bedrijf heeft een van de grootste EV-oplaadnetwerken opgezet en heeft het meest uitgebreide portfolio met oplaadoplossingen die vandaag de dag beschikbaar zijn. Het cloud-abonnementsplatform en de softwaregestuurde oplaadapparatuur van ChargePoint zijn ontworpen om ieder oplaadscenario mogelijk te maken: van thuis tot op de werkplek, bij parkeergelegenheden, horeca en retail en voor wagenparken van ieder formaat. Een ChargePoint-account biedt momenteel toegang tot honderdduizenden oplaadpunten in Noord-Amerika en Europa. Vandaag de dag hebben bestuurders samen meer dan 84 miljoen laadacties gelogd: dat betekent dat er gemiddeld iedere 2 seconden iemand van het netwerk gebruikmaakt. Ga voor meer informatie naar de perskamer van ChargePoint of neem contact op met de kantoren in Noord-Amerika en Europa.

Voor meer persinformatie:
Clarity
Sarada Sant
chargepointbenelux@clarity.pr
Laatste van ChargePoint
ChargePoint integreert met Android Auto om ervaring van elektrisch rijden te verbeteren

Dag van de Aarde: hoe elektrisch rijden klimaatverandering tegengaat

ChargePoint als eerste elektrisch laadbedrijf ter wereld beursgenoteerd
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

Logo Clarity Benelux
ChargePoint contact

Logo ChargePoint

ChargePoint sociaal

ChargePoint tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor