www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Clarity Benelux

ChargePoint integreert met Apple CarPlay om elektrisch rijden gebruiksvriendelijker te maken

Nieuwe CarPlay-functionaliteit maakt belangrijke laadgegevens zichtbaar in voertuigen om ervaring voor bestuurders te verbeteren

Amsterdam, 17 november 2020 – ChargePoint, een van de grootste oplaadnetwerken voor elektrische voertuigen (EV) ter wereld, integreert nu met Apple CarPlay om elektrisch rijden makkelijker te maken. De nieuwe integratie maakt belangrijke laadgegevens zichtbaar in het voertuig, zodat bestuurders deze informatie gemakkelijk kunnen inzien via het infotainment-systeem in het voertuig. Bestuurders kunnen onder andere nabijgelegen laadstations vinden, hun status inzien, een laadsessie beginnen en naar een station navigeren – zonder dat ze hiervoor hun iPhone hoeven te gebruiken tijdens hun rit. Deze integratie komt kort na de release van andere nieuwe features voor Apple-gebruikers, zoals Dark Mode, compatibiliteit met Apple Watch, en een nieuwe ChargePoint-widget in de Today View van de iPhone, waarmee bestuurders nabijgelegen laadstations kunnen vinden en realtime de laadstatus kunnen inzien.

“De verschuiving naar elektrische mobiliteit verandert de ervaring van autorijden. De ChargePoint-integratie met CarPlay is een grote stap in die verandering, die wordt gedreven door software en meer connectiviteit”, zegt Bill Loewenthal, Senior Vice President bij ChargePoint. “Door essentiële laadgegevens rechtstreeks in het infotainment-systeem van een voertuig te integreren, zijn chauffeurs in staat om gemakkelijker en sneller dan ooit te handelen op basis van betere informatie. Door hun telefoon via CarPlay met het voertuig te koppelen, hebben chauffeurs namelijk toegang tot rijke informatie uit de mobiele ChargePoint-app. De naadloze samenwerking tussen app en auto draagt bij aan de veranderende manier waarop chauffeurs en passagiers mobiliteit ervaren, nu elektrisch rijden wereldwijd aan terrein wint.”

De ChargePoint-integratie met CarPlay biedt betere connectiviteit dan voorheen. Door simpelweg een apparaat met iOS 14 of hoger te verbinden met een voertuig dat CarPlay ondersteunt, hebben bestuurders sneller en makkelijker toegang tot informatie via de hoofddisplay van het voertuig. De beschikbare informatie in de ChargePoint-app wordt middels de koppeling geïntegreerd in het infotainment-systeem in het dashboard van het voertuig. Met CarPlay hebben bestuurders toegang tot een routekaart met nabijgelegen stations, ze kunnen de status van deze stations inzien, een lijst met stations met uitgebreidere informatie bekijken en een laadsessie starten. Daarnaast kunnen bestuurders stations filteren op basis van de snelheid van beschikbare laadpunten, kosten, beschikbaarheid en stekkertype. Tot slot hebben zij direct vanuit het voertuig toegang tot een lijst met recent bezochte stations, kunnen ze een lijst met favoriete laadstations aanmaken, en kunnen ze zich op wachtlijsten inschrijven.

Deze integratie met Apple CarPlay is verder bewijs van de missie van ChargePoint om de ervaring van elektrisch rijden voor bestuurders en bedrijven te verbeteren, en zo de toekomst van elektrische mobiliteit te ondersteunen.

Over ChargePoint
ChargePoint bouwt een nieuw laadnetwerk, zodat uiteindelijk alle mensen en goederen zich elektrisch kunnen verplaatsen. Sinds de oprichting in 2007 zet ChargePoint zich in voor bedrijven en bestuurders om de overstap naar elektrisch rijden makkelijk te maken. Het bedrijf heeft een van de grootste EV-oplaadnetwerken opgezet en heeft het meest uitgebreide portfolio met oplaadoplossingen die vandaag de dag beschikbaar zijn. Het cloud-abonnementsplatform en de softwaregestuurde oplaadapparatuur van ChargePoint zijn ontworpen om ieder oplaadscenario mogelijk te maken: van thuis tot op de werkplek, bij parkeergelegenheden, horeca en retail en voor wagenparken van ieder formaat. Een ChargePoint-account biedt momenteel toegang tot honderdduizenden oplaadpunten in Noord-Amerika en Europa. Vandaag de dag hebben bestuurders samen meer dan 84 miljoen laadacties gelogd: dat betekent dat er gemiddeld iedere 2 seconden iemand van het netwerk gebruikmaakt. Ga voor meer informatie naar de perskamer van ChargePoint of neem contact op met de kantoren in Noord-Amerika en Europa.

Voor meer persinformatie:
Clarity
Sarada Sant
chargepointbenelux@clarity.pr
Laatste van ChargePoint
Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Meer vraag naar laadoplossingen verwacht in 2021 door toenemende groei elektrische wagenparken

Ga je gourmetten, of ruim 1.500 keer de wereld rond in een elektrische auto?
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd

Logo Clarity Benelux
ChargePoint contact

Logo ChargePoint

ChargePoint sociaal

ChargePoint tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl