www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LEWIS

Onderzoek: 75 procent van de bedrijven past supply chain aan om toekomstbestendig te blijven

BluJay rapport geeft inzicht in hoe supply chain- en logistieke bedrijven omgaan met veranderingen op de lange termijn, gedreven door inzichten uit COVID-19 pandemie

Dordrecht, 17 november 2020 – BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, publiceert voor de derde keer de belangrijkste bevindingen van zijn jaarlijkse onderzoek naar de stand van zaken in de logistieke sector en supply chains. Het rapport, ‘Creating Resilience Amid Disruption’, biedt inzicht in hoe supply chains aangepast worden om succesvol te blijven, in hoe logistieke organisaties de wereldwijde ontwrichting door COVID-19 hebben doorstaan en hoe zij hun supply chain toekomstbestendig willen maken.

De pandemie blijkt een katalysator voor verandering te zijn. Drie kwart van de ondervraagde bedrijven zegt hun supply chain-werkwijze te gaan aanpassen op basis van de lessen die ze uit de pandemie hebben geleerd.

Veerkrachtige supply chain
Hoewel de pandemie aan de ene kant heeft gezorgd voor een grote verstoring van de supply chain, was het ook als een aanjager voor verandering en innovatie. In totaal verwacht 75 procent van de respondenten gematigde tot extreme veranderingen door te gaan voeren in de manier waarop zij hun supply chains ontwerpen en exploiteren. Deze aanpassingen moeten ervoor zorgen dat ze veerkrachtiger worden.

Op de vraag welke functies of processen binnen hun supply chain de meeste verandering of evaluatie vereisen, staan de IT-capaciteiten (61%) en het personeelsbeleid (58%) in de top twee. Voor veel bedrijven heeft de snelle en onverwachte verschuiving naar thuiswerken tekortkomingen in hun HR-beleid en IT-capaciteiten aan het licht gebracht. Vooral bedrijven die afhankelijk zijn van on-premise applicaties die niet toegankelijk zijn via de cloud ervaarden dit.

Een meerderheid van de respondenten is het ermee eens dat het creëren van een veerkrachtige supply chain begint met het ontwikkelen van sterkere, meer transparante relaties met de belangrijkste leveranciers (53%). Samen met (interne) trainingen van medewerkers (49%) en het uitbreiden en diversifiëren van het personeelsbestand (43%) vormt dit de top drie van stappen die bedrijven verwachten te zetten.

Ook het inzicht in vraag en aanbod wordt in de toekomst nog belangrijker; een belangrijke les die uit de pandemie is geleerd is het belang van realtime zichtbaarheid in vraag en aanbod om efficiënt te kunnen reageren op veranderende omstandigheden. De mogelijkheid om verschillende scenario’s vooraf in kaart te kunnen brengen en simuleren om zo proactief voor te kunnen bereiden op de toekomst is daarbij van kritiek belang.

Disruptie binnen de supply chain
“Disruptie is altijd al een onderdeel geweest van het beheer van de supply chain, maar de snelheid en omvang van de enorme verstoring die organisaties in 2020 hebben ervaren is ongekend. De supply chain van bijna elk bedrijf ter wereld is beïnvloed, waarbij sommige bedrijven hun activiteiten stop hebben gezet en anderen moeite hebben om aan de onverwachte toename van de vraag te voldoen”, aldus Patrick Maley, Chief Marketing Officer bij BluJay Solutions. “De pandemie heeft duidelijk laten zien hoe belangrijk veerkracht voor de supply chain is voor zowel succes als de kans op overleven. De resultaten van het onderzoek leveren nuttige resultaten op en zullen gesprekken tussen alle belanghebbenden op gang brengen om zo slimmere, betere en veerkrachtige supply chains te creëren.”

Supply chain-professionals uit de industrie, waaronder productie, retail en logistieke serviceproviders (LSP’s) werden ondervraagd voor het onderzoek over de onderwerpen innovatie, klantervaring en technologie. De deelnemers identificeerden zelf de prestaties van hun bedrijf ten opzichte van branchegenoten, samen met de cultuur ten opzichte van toepassing van technologie. Nieuw dit jaar in het onderzoek is de selectie voor de generatie van de respondenten, om de data te analyseren in het kader van het generatieperspectief. Deze verschillende perspectieven tonen opnieuw de diverse focusgebieden aan: zo erkennen Milennials en Generatie Z het belang van Business Intelligence (BI) en Machine Learning in het leveren van een verbeterde klantervaring (24%), terwijl slechts 7 procent van de Silent Generation en Baby Boomers dit als belangrijke ontwikkeling ziet.

Lees het volledige rapport ‘Creating Resilience Amid Disruption’ op supplychainresearch.info

Het onderzoek werd in opdracht van BluJay uitgevoerd door Adelante SCM, in samenwerking met de Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP).

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions helpt bedrijven over de hele wereld uit te blinken in logistiek en handelscompliance - het zit in ons DNA. Middels een combinatie van data, netwerken en applicaties, geleverd op de BluJay Way, voorziet ons DNA-platform in het verkrijgen van een frictieloze supply chain voor duizenden toonaangevende fabrikanten, retailers, distributeurs, expediteurs, douane-expediteurs, vervoerders en logistieke dienstverleners.. Ga voor meer naar: www.blujaysolutions.com of volg ons op Twitter @myBluJay en LinkedIn.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blujayNL@teamlewis.com
Laatste van BluJay Solutions
Volvo vernieuwt en breidt TMS-partnerschap met BluJay uit

BluJay lid van Solar Impulse World Alliance Network met TMS-duurzaamheidslabel

BluJay neemt Raven Logistics over
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
BluJay Solutio.. contact

Logo BluJay Solutions

www.blujaysolutions.com/nl
BluJay Solutio.. sociaal

BluJay Solutio.. tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks