www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Onderzoek: 75 procent van de bedrijven past supply chain aan om toekomstbestendig te blijven

BluJay rapport geeft inzicht in hoe supply chain- en logistieke bedrijven omgaan met veranderingen op de lange termijn, gedreven door inzichten uit COVID-19 pandemie

Dordrecht, 17 november 2020 – BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, publiceert voor de derde keer de belangrijkste bevindingen van zijn jaarlijkse onderzoek naar de stand van zaken in de logistieke sector en supply chains. Het rapport, ‘Creating Resilience Amid Disruption’, biedt inzicht in hoe supply chains aangepast worden om succesvol te blijven, in hoe logistieke organisaties de wereldwijde ontwrichting door COVID-19 hebben doorstaan en hoe zij hun supply chain toekomstbestendig willen maken.

De pandemie blijkt een katalysator voor verandering te zijn. Drie kwart van de ondervraagde bedrijven zegt hun supply chain-werkwijze te gaan aanpassen op basis van de lessen die ze uit de pandemie hebben geleerd.

Veerkrachtige supply chain
Hoewel de pandemie aan de ene kant heeft gezorgd voor een grote verstoring van de supply chain, was het ook als een aanjager voor verandering en innovatie. In totaal verwacht 75 procent van de respondenten gematigde tot extreme veranderingen door te gaan voeren in de manier waarop zij hun supply chains ontwerpen en exploiteren. Deze aanpassingen moeten ervoor zorgen dat ze veerkrachtiger worden.

Op de vraag welke functies of processen binnen hun supply chain de meeste verandering of evaluatie vereisen, staan de IT-capaciteiten (61%) en het personeelsbeleid (58%) in de top twee. Voor veel bedrijven heeft de snelle en onverwachte verschuiving naar thuiswerken tekortkomingen in hun HR-beleid en IT-capaciteiten aan het licht gebracht. Vooral bedrijven die afhankelijk zijn van on-premise applicaties die niet toegankelijk zijn via de cloud ervaarden dit.

Een meerderheid van de respondenten is het ermee eens dat het creëren van een veerkrachtige supply chain begint met het ontwikkelen van sterkere, meer transparante relaties met de belangrijkste leveranciers (53%). Samen met (interne) trainingen van medewerkers (49%) en het uitbreiden en diversifiëren van het personeelsbestand (43%) vormt dit de top drie van stappen die bedrijven verwachten te zetten.

Ook het inzicht in vraag en aanbod wordt in de toekomst nog belangrijker; een belangrijke les die uit de pandemie is geleerd is het belang van realtime zichtbaarheid in vraag en aanbod om efficiënt te kunnen reageren op veranderende omstandigheden. De mogelijkheid om verschillende scenario’s vooraf in kaart te kunnen brengen en simuleren om zo proactief voor te kunnen bereiden op de toekomst is daarbij van kritiek belang.

Disruptie binnen de supply chain
“Disruptie is altijd al een onderdeel geweest van het beheer van de supply chain, maar de snelheid en omvang van de enorme verstoring die organisaties in 2020 hebben ervaren is ongekend. De supply chain van bijna elk bedrijf ter wereld is beïnvloed, waarbij sommige bedrijven hun activiteiten stop hebben gezet en anderen moeite hebben om aan de onverwachte toename van de vraag te voldoen”, aldus Patrick Maley, Chief Marketing Officer bij BluJay Solutions. “De pandemie heeft duidelijk laten zien hoe belangrijk veerkracht voor de supply chain is voor zowel succes als de kans op overleven. De resultaten van het onderzoek leveren nuttige resultaten op en zullen gesprekken tussen alle belanghebbenden op gang brengen om zo slimmere, betere en veerkrachtige supply chains te creëren.”

Supply chain-professionals uit de industrie, waaronder productie, retail en logistieke serviceproviders (LSP’s) werden ondervraagd voor het onderzoek over de onderwerpen innovatie, klantervaring en technologie. De deelnemers identificeerden zelf de prestaties van hun bedrijf ten opzichte van branchegenoten, samen met de cultuur ten opzichte van toepassing van technologie. Nieuw dit jaar in het onderzoek is de selectie voor de generatie van de respondenten, om de data te analyseren in het kader van het generatieperspectief. Deze verschillende perspectieven tonen opnieuw de diverse focusgebieden aan: zo erkennen Milennials en Generatie Z het belang van Business Intelligence (BI) en Machine Learning in het leveren van een verbeterde klantervaring (24%), terwijl slechts 7 procent van de Silent Generation en Baby Boomers dit als belangrijke ontwikkeling ziet.

Lees het volledige rapport ‘Creating Resilience Amid Disruption’ op supplychainresearch.info

Het onderzoek werd in opdracht van BluJay uitgevoerd door Adelante SCM, in samenwerking met de Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP).

Over BluJay Solutions
BluJay Solutions helpt bedrijven over de hele wereld uit te blinken in logistiek en handelscompliance - het zit in ons DNA. Middels een combinatie van data, netwerken en applicaties, geleverd op de BluJay Way, voorziet ons DNA-platform in het verkrijgen van een frictieloze supply chain voor duizenden toonaangevende fabrikanten, retailers, distributeurs, expediteurs, douane-expediteurs, vervoerders en logistieke dienstverleners.. Ga voor meer naar: www.blujaysolutions.com of volg ons op Twitter @myBluJay en LinkedIn.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blujayNL@teamlewis.com
Laatste van BluJay Solutions

Gebrüder Weiss selecteert het LSP-platform van BluJay voor betere klantervaring

Nieuwste software van BluJay geeft organisaties de mogelijkheid om wereldwijd te navigeren tussen supply chains
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
BluJay Solutio.. contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense