Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Archetype Agency BV

Schneider Electric investeert in Planon Beheer B.V. (‘Planon’) om gebouwen digitaal te transformeren tot gezonde en duurzame werkplekken

Schneider Electric, leider in de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering kondigt een strategische minderheidsinvestering aan in Planon Beheer B.V. (Planon), een toonaangevende cloudgebaseerde softwareleverancier in Integrated Workplace Management Systems (IWMS) met een hoofdkantoor in Nederland. Onder voorbehoud van de reguliere regelgevende en wettelijke goedkeuringen, zal de deal het aanbod van Schneider op het gebied van digitale levenscyclussoftware voor gebouwen uitbreiden, de marktpenetratie vergroten en de waarde en duurzaamheidsprofielen van gebouwen verbeteren.

Schneider Electric en Planon gaan samenwerken aan innovatie om de levenscycli van bestaande en nieuwe gebouwen te digitaliseren met een pakket aan software en diensten. Dit verbetert de duurzaamheid van gebouwen, operationele efficiëntie en welzijn voor meerdere klanten in de sectoren overheid, onderwijs, onroerend goed, gezondheidszorg, financiën, datacentra en verzekeringen.

Gebouwen zijn over het algemeen erg inefficiënt, want ze verbruiken meer dan 50% van de elektriciteit in de wereld, een derde van alle energie en zijn verantwoordelijk voor 40% van de wereldwijde CO2-uitstoot. Schneider Electric gelooft dat gebouwen in de toekomst steeds meer digitaal en elektrisch zullen zijn en dat end-to-end-technologieën van groot belang zijn om energie-efficiëntie en koolstofreductie te realiseren. Tegelijkertijd moeten gebouwen meer comfort bieden voor gebruikers en financieel rendement voor gebouweigenaren opleveren.

Om netto nul te realiseren, moet 90% van de bestaande gebouwen gedigitaliseerd worden. Het portfolio van Planon op het gebied van werkplekbeheer, onderhoud en operationele oplossingen maakt gebruik van realtime analyses om hyperefficiëntie te bereiken, de productiviteit van gebouwbeheerders te verhogen en de persoonlijke werkervaring van gebouwgebruikers te transformeren.

Het gezamenlijke aanbod is gebaseerd op IT/OT-convergentie en vergroot de hoeveelheid inzichten in het onderhoud van gebouwen en de beheerworkflows met een softwarepakket dat slimmere werkplekken creëert. Bijvoorbeeld:
  • Helpen van gebouweigenaren en facilitair managers in het verkleinen van risico op gebruikersklachten door potentiële problemen proactief aan te pakken voordat ze zich voordoen;
  • Optimalisatie van ruimtebeheer op enterpriseniveau en voldoen aan de opkomende compliance-standaarden;
  • Verbetering van veiligheid, gezondheid en comfort van gebruikers door het monitoren van luchtkwaliteit en temperatuur;
  • Verbeteren van algehele tevredenheid van gebruikers, procesoptimalisatie, duurzaamheid en kostenefficiëntie.
De integratie van Schneider Electric’s energiemanagementplatform EcoStruxure™ met Planon’s enterprise-oplossingen vergroot het bereik over operationele platformen van meerdere leveranciers naar miljoenen verbonden assets. Gebouwde omgevingen transformeren van passieve, kostbare activa naar veilige, duurzame en veerkrachtige gebouwen.

Hoewel Planon blijft opereren als een onafhankelijke softwareleverancier, breidt het IWMS van Planon de bestaande exploitatie- en onderhoudsoplossingen van Schneider Electric uit om de hoogste waarden te blijven leveren aan gebouweigenaren en gebruikers, voor alle technologieën die in een gebouw zijn geïnstalleerd. Deze strategische transactie is in lijn met de visie van Schneider Electric om zijn suite van best in class end-to-end-software te laten groeien en zijn toewijding om klanten te helpen bij hun digitale transformatie om duurzaamheid, efficiëntie en veerkracht gedurende de hele levenscyclus van CapEx naar OpEx te stimuleren.

image

Philippe Delorme, Executive Vice-President Energy Management en lid van de Executive Committee bij Schneider Electric: “We zijn blij om onze krachten te bundelen met Planon om onze digitale expertise en aanbod voor klanten in al onze gebouwen en datacentermarkten te versterken en daarbij te streven naar een efficiënte levenscyclus en operatie. Aangezien we naar schatting 90% van onze tijd binnenshuis doorbrengen, moeten gebouwen van de toekomst duurzaam, hyperefficiënt, veerkrachtig en mensgericht zijn. De Covid-19-pandemie heeft een nieuwe dimensie aan deze verschuiving toegevoegd: gebouwen moeten de veerkracht van bedrijven ondersteunen. Schneider Electric zet zich in om een centrale rol te spelen bij het creëren van de duurzame en veerkrachtige gebouwen van de toekomst."

Pierre Guelen, oprichter en CEO van Planon: “We zijn erg enthousiast over deze investering door Schneider Electric die grote voordelen biedt aan onze klanten, partners en onze eigen organisatie. Schneider Electric voegt operationele technologie voor gebouwen toe aan ons oplossingsportfolio met een wereldwijd bereik en ongeëvenaarde klant- en partnerrelaties. We delen een gemeenschappelijke visie op de digitale transformatie van de hele levenscyclus van een gebouw en de bijdrage aan het creëren van gezonde, duurzame, efficiënte datagestuurde gebouwen om gebouwgebruikers een gepersonaliseerde werkplekervaring te bieden. De ondersteuning van Schneider Electric zal de impact van onze oplossingen op de wereldmarkt versnellen."

Laurent Bataille, Executive Vice-President, Digital Energy Division bij Schneider Electric voegt hieraan toe: “Slimme gebouwen zorgen niet alleen voor verbeterde duurzaamheid en efficientie, maar zorgen ook voor een betere welzijnspropositie voor medewerkers, inclusief comfort, gezondheid en veiligheid. Gebouwen van de toekomst zullen door krachtige technologie merken versterken en differentiëren en daarnaast energieopwekking en -inkomsten mogelijk maken. We kunnen niet CO2-neutraal worden tegen 2050 of klimaatverandering oplossen zonder onze gebouwen te transformeren. Slimme verbonden gebouwen worden de hoeksteen van een volledig digitale, volledig elektrische wereld."

Over Planon
Planon is een toonaangevende internationale leverancier van onroerend goed en facility management-software die digitalisering van gebouwen en diensten mogelijk maakt door het diverse landschap van slimme gebouwtechnologie, bedrijfsoplossingen en data te integreren in één bron van waarheid en die om te zetten in waarde voor eigenaren van gebouwen, gebouwgebruikers en dienstverleners. Met meer dan 35 jaar ervaring heeft Planon een bewezen staat van dienst in het leveren van innovatieve software, bewezen best practices en professionele diensten voor zowel internationale organisaties als lokale bedrijven. www.planonsoftware.com

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider is om iedereen in staat te stellen het meeste uit onze energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen voor iedereen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie door de integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën, eindpunt-naar-cloud-verbindende producten, bedieningselementen, software en diensten gedurende de gehele levenscyclus. Hierdoor wordt geïntegreerd bedrijfsbeheer mogelijk gemaakt voor huizen, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen waarbij de passie voor onze gedeelde inclusieve en krachtige waarden en een betekenisvol doel naar voren komt.

Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric lanceert nieuw partnerprogramma: Edge Software & Digital Services

TechBinder kan sneller innoveren door partnership met Schneider Electric

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor