www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

World Health Organization (WHO) omarmt open source technologieën om zorgmedewerkers te helpen

Red Hat Open Innovation Labs helpt met initiatief de internationale leider op het gebied van de volksgezondheid aan een DevOps-platform om voortdurende open innovatie te creëren

Amsterdam, 17 november 2020 – Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt een samenwerking aan met de World Health Organization (WHO), onderdeel van de Verenigde Naties dat verantwoordelijk is voor de internationale volksgezondheid. De samenwerking heeft als doel een duurzame open source development infrastructuur te realiseren om het Learning Experience Platform (LXP) te creëren voor de WHO Academy, het nieuwe state-of-the-art opleidingscentrum van de organisatie.

Bij de samenwerking is gebruikgemaakt van moderne ontwikkelmethoden van de Red Hat Open Innovation Labs, Open Practice Library, en open source technologieën van Red Hat community projecten. De WHO heeft een schaalbaar, flexibeler DevOps platform gerealiseerd dat helpt met activiteiten zoals het beheren, testen van builds, het analyseren van code en datavisualisatie, om sneller toegang te krijgen tot relevante zorgkennis en misinformatie te verminderen.

Wereldwijde informatiebehoefte
De kennis over COVID-19 neemt bijna dagelijks toe, waardoor zorgmedewerkers op de hoogte moeten blijven van de meest actuele en nauwkeurige informatie. Een snellere overdracht van actuele informatie wordt een cruciale factor en de WHO realiseerde zich dat zij haar digitale capaciteiten moest verbeteren om te kunnen voldoen aan de snel veranderende behoeften van zorgmedewerkers over de hele wereld. De WHO erkende de noodzaak om de verspreiding van de nieuwste kennis en inzichten onder artsen, beleidsmakers en eigen personeel te versnellen door nauw samen te werken met Red Hat om nieuwe werkwijzen te kunnen invoeren.

Snelheid en nauwkeurigheid door een open aanpak
Het nieuwe DevOps-platform van de WHO is erop gericht om op de huidige uitdagingen te kunnen reageren, zoals het bestrijden van misinformatie, maar ook om nieuwe vaardigheden aan te leren om een nieuw learning experience platform op te zetten. De WHO wilde ook de basis te leggen voor een open datamodel dat kan voldoen aan de toekomstige behoeften van zorgmedewerkers, inclusief het aanbieden van meer gepersonaliseerde leermogelijkheden.

Tijdens een acht weken durend virtueel programma met Red Hat Open Innovation Labs werkte het WHO-team samen met Red Hat-experts. Red Hat Open Innovation Labs heeft als doel organisaties te helpen bij het integreren van mensen, methodes en technologie om de flexibiliteit bij het ontwikkelen van software en producten te vergroten, innovatie te bevorderen en interne uitdagingen versneld op te lossen.

Als onderdeel van het initiatief heeft het Information Management and Technology team van de WHO een nieuwe agile methodologie ingevoerd , gestroomlijnde productontwikkeling en DevOps-methodes, dit in parallel met de bestaande, meer traditionele projectmanagementbenadering. Deze culturele verschuivingen waren bedoeld om het aanpassingsvermogen aan de veranderende behoeften te vergroten en het WHO DevOps-platform schaalbaarder te maken voor de huidige en toekomstige behoeften. De vaardigheden en tools die zijn voortgekomen uit de samenwerking met Red Hat Open Innovation Labs hebben de basis gelegd voor een leeroplossing die niet gebonden is aan één persoon of technologie. In plaats daarvan heeft het WHO-team nu alle kennis en vaardigheden in huis om het nieuwe platform en de processen in het vervolg zelf te beheren.

Betrek iedereen door digitale integratie
De WHO was vanaf het begin vastbesloten om het platform te bouwen met behulp van open source technologie. In lijn met de principes ervan bevordert open source samenwerking, toegankelijkheid en betaalbaarheid, met name voor lage- en middeninkomenslanden.

Het nieuwe LXP wordt volledig uitgevoerd op de open hybride cloudtechnologieën van Red Hat en biedt de WHO daarmee een schaalbaar, flexibel en veiliger platform. Red Hat OpenShift levert daarvoor het cloud-native fundament, een gestroomlijnde omgeving voor het bouwen en implementeren van containergestuurde applicaties en mogelijkheden voor het beoordelen van applicatiestatistieken. Red Hat CodeReady Workspaces wordt ook gebruikt om LXP-ontwikkelaars een snelle en betrouwbare Kubernetes-ontwikkelingsbasis te bieden. Door LXP te baseren op een open technologisch framework is de WHO nu beter in staat om nieuwe architecturen en applicaties te adopteren, vaker en regelmatiger, waardoor zorgmedewerkers wereldwijd continu van de juiste informatie worden voorzien. Bovendien stelt Red Hat OpenShift, als een cloud agnostisch Kubernetes-platform, de WHO in staat om de LXP op te schalen naarmate de vraag groeit, zonder afhankelijk te zijn van een bepaalde cloudleverancier.

Quotes

Hans Roth, senior vice president en general manager Global Services, Red Hat
“De WHO loopt al lange tijd voorop bij het creëren van innovatieve oplossingen voor volksgezondheidsmiddelen. Het was een eer om met de WHO samen te werken aan de ontwikkeling van een open source platform dat de potentie heeft om niet alleen tijdens de COVID-crisis uitkomst te bieden, maar ook bij toekomstige tegenspoed in de gezondheidszorg. Met behulp van Red Hat Open Innovation Labs heeft de WHO de traditionele IT-barrières doorbroken door ze te vervangen door DevOps-methodes, en zijn uitdagingen opgelost door samen te werken, hard werk te verrichten en innovatief te denken. Uiteindelijk heeft de organisatie, samen met de steun van Red Hat, een robuust DevOps-platform gecreëerd dat efficiënter kennis kan leveren aan professionals in de gezondheidszorg over de hele wereld."

Bernardo Mariano, chief information officer en director Digital Health, The World Health Organization
"Het werken met Red Hat Open Innovation Labs heeft een flexibelere en reactievere aanpak opgeleverd bij het creëren van oplossingen met open source technologieën. Het gaf ons de mogelijkheid om een DevOps-platform te bouwen dat naast het leveren van relevante, actuele COVID-gerelateerde informatie en kennis aan gezondheidsmedewerkers wereldwijd, ook kan worden opgeschaald en aangepast naar toekomstige behoeften."

###

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor