www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Clarity Benelux

Eaton introduceert nieuwe functionaliteiten en biedt de laagste TCO met de tweede generatie van het toonaangevende Eaton 93PM UPS-systeem

HotSync en het Hot Swap modulair ontwerp maken de Eaton 93PM G2 UPS schaalbaarder en flexibeler voor datacenters

Zaltbommel, 16 november 2020 - Eaton introduceert de tweede generatie van zijn toonaangevende Eaton 93PM driefase Uninterruptible Power Supply (UPS). Het modulaire en schaalbare ontwerp van de Eaton 93PM G2 stelt datacenteroperators in staat om de capaciteit en de stroombescherming op te schalen naarmate de bedrijfsbehoefte toeneemt. Tegelijkertijd krijgen zij de laagst mogelijke total cost of ownership (TCO) in de markt. Bescherming, beveiliging en bedrijfscontinuïteit vormen de basis van het nieuwe 93PM G2 UPS-assortiment. HotSync en Hot Swappable powermodules verhogen de beschikbaarheid en de ingebouwde beveiligingen verminderen elektrische risico’s. Daarnaast bieden cybersecurity en bewaking op afstand extra bescherming. De reeks zal vanaf december 2020 leverbaar zijn in Europa.

Modulaire en schaalbare UPS-opstellingen zijn flexibeler, efficiënter en kosteneffectiever, waardoor de klant precies kan kiezen welk vermogen hij nodig heeft en dat vermogen stapsgewijs kan verhogen in overeenstemming met de bedrijfsbehoefte. Toevoegen van capaciteit is eenvoudig, efficiënt en makkelijk te realiseren dankzij de Hot Swappable powermodules, die het mogelijk maken de UPS-capaciteit op elk gewenst moment te verhogen door eenvoudigweg extra powermodules aan de UPS toe te voegen. Eenheden kunnen in stappen van 50 of 60 kVA worden toegevoegd zonder dat het systeem stilstand heeft of de kritische belasting wordt beïnvloed.

"De 93PM-serie is altijd gericht geweest op twee pijlers: een goede TCO en de hoogst mogelijke beschikbaarheid," aldus Ingmar de Winter, Field Product Manager bij Eaton. "Deze tweede generatie bouwt voort op het succes van de eerdere 93PM-serie met de toevoeging van cybersecurity, Hot-Swappable powermodules en Eaton’s EnergyAware-oplossing die de overstap naar duurzame energie ondersteunt en de inkomsten voor het datacenter genereert. Samen verhogen deze nieuwe functies de efficiëntie, de beschikbaarheid en verlaging van de operationele kosten.”

De 93PM G2 UPS is ontworpen om 100% uptime te bieden voor bedrijven en kritieke infrastructuren. De systeembeschikbaarheid wordt verhoogd door HotSync. In een traditioneel UPS-systeem zou een verlies aan communicatie tussen UPS-systemen ervoor zorgen dat deze overschakelen op bypass, waardoor er geen back-up systeem en daarmee geen sprake van beveiliging meer is. De HotSync-capaciteit van de Eaton 93PM G2 elimineert deze single point of failure en zorgt zo voor een veel grotere betrouwbaarheid.

De cybersecuritystandaard van de UPS netwerkverbinding wordt gegarandeerd door het gebruik van de Eaton Gigabit netwerkkaart en Industrial Gateway-kaart: de eerste netwerkkaarten binnen de markt die zowel IEC 62443-4-2 als UL 29001-1 certificeringen hebben ontvangen.Om de beschikbaarheid en veiligheid van het systeem verder te vergroten beschikt de Eaton 93PM G2 UPS, net als alle premium driefase UPS-systemen van Eaton, over vooraf ontworpen, geteste en voorgeïnstalleerde componenten die voldoen aan de vereiste wettelijke standaarden en veilig gebruik garanderen. Dit is veiliger en kosteneffectiever dan de installatie van extra externe bescherming, waardoor doorgaans meer dan € 1.000 wordt bespaard op backfeed beveiliging en €500 op externe static switch zekeringen.

De Eaton 93PM G2 heeft de laagste TCO in zijn klasse, dankzij Eaton’s toonaangevende technologie die besparing en lagere operationele kosten mogelijk maakt en zelfs inkomsten kan genereren. De dubbele conversie-efficiëntie (tot 97%) verlaagt de operationele en koelingskosten; het vervangen van een oudere generatie UPS-systeem door de Eaton 93PM G2 zou binnen 2-3 jaar een rendement op de investering opleveren. Eaton’s Energy Saver System (ESS) verbetert de efficiëntie tot meer dan 99%, terwijl het Variable Module Management System (VMMS) helpt om een hoge efficiëntie te bereiken, zelfs als de belasting van de UPS laag is, wat typisch is voor redundante UPS-systemen.

De 93PM G2 is een Eaton EnergyAware UPS, die het rendement van de investering verhoogt en zo de concurrentiepositie versterkt. Hierdoor kunnen bedrijven milieuvriendelijk ondernemen en tegelijkertijd kijken naar de bredere toepassing van hernieuwbare energie. Op die manier werken bedrijven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, terwijl ze tegelijkertijd kosten besparen of zelfs extra inkomsten genereren. Die kunnen oplopen tot een teruggave van wel €50.000 euro per MW aan elektriciteit die is toegewezen aan de netwerkondersteuning. EnergyAware wordt uitgevoerd op een betrouwbare en gecontroleerde manier die geen invloed heeft op de bescherming van de kritische belasting.

De Eaton 93PM G2 UPS is te gebruiken met Eaton's Intelligent Power Management (IPM) software, die de UPS bewaakt en beheert als integraal onderdeel van de stroom- en IT-infrastructuur. Eaton’s nieuwe Remote Monitoring Service ondersteunt onderhoud en service en is standaard ingebouwd. Hiermee kan snel worden gereageerd op eventuele stroom- of cybersecuritygerelateerde bedreigingen van de UPS.

Ga voor meer informatie over de 93PM G2 UPS-reeks van Eaton naar: https://www.eaton.com/ie/en-gb/products/backup-power-ups-surge-it-power-distribution/backup-power-ups.html.

Meer informatie over de Eaton Intelligent Power Manager software en Eaton's producten en diensten op het gebied van stroomkwaliteit is te vinden op www.eaton.com.

Over Eaton
Eaton's powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eaton's missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2019 bedroeg $21,4 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 93.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Eaton Persdesk
Tijs Manniën
eaton@clarity.pr
Laatste van Eaton
Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie

Eaton lanceert vernieuwd Licentiepartnerschap voor paneelbouwers

Eaton lanceert universele PowerXL DG1 General Purpose frequentieregelaars
Essentra Components neemt Chinese onderdelenfabrikant over

Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Nederlandse bedrijven sluiten wereldwijd hoogste verzekering af tegen ransomware-aanvallen

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Macaw wordt comdirect’s socialmedia-leadagency

KnowBe4 ontvangt vier ISO-certificeringen van ISOQAR
Worldstream breidt uit naar Duitsland met nieuw datacenter bij maincubes in Frankfurt

fonQ groeit met 142% jaar over jaar dankzij gebruik van Mirakl-marktplaatsplatform

53 procent van de Nederlanders vindt dat ze voor een normaal leven hun gegevens moeten delen met techreuzen als Google

Werkgevers overschatten de productiviteit van medewerkers bij het thuiswerken

Conscia benoemt Pascal Huijbers tot CTO Conscia Group

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

Waard€volle Club partners CBMK Creditmanagement en Budgetcoach Groep lanceren Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit

Proactiviteit vereist voor toekomstig succes in e-commerce

Fortinet lanceert security service FortiTrust: flexibele licentie per gebruiker

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Western Digital introduceert draagbare WD Elements SE SSD

Logo Clarity Benelux
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks