www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl

Trend Micro IPS-intelligentie integreert met AWS Network Firewall

Klanten krijgen vertrouwde beveiliging voor easy-to-manage, schaalbare netwerkbeveiliging

Amsterdam, 19 november 2020 - Trend Micro, leider in cloud security, kondigt vandaag aan dat het Launch Partner is voor AWS Network Firewall, een managed service die het gemakkelijk maakt essentiële netwerkbeveiliging te implementeren voor alle Amazon Virtual Private Clouds (Amazon VPC’s) op Amazon Web Services (AWS). Als Launch Partner heeft Trend Micro managed threat intelligence feeds van zijn cloud security-oplossing geïntegreerd om superieure bescherming mogelijk te maken in lijn met deze nieuwe AWS managed firewall-service.

Terwijl digitale transformatie wereldwijd versnelt, overwegen organisaties hoe zij hun cloudomgeving strategisch kunnen beschermen en tegelijkertijd schaalbaarheid kunnen behouden en frictie kunnen minimaliseren. Bekijk hier hoe Trend Micro continu werkt om easy-to-manage, schaalbare cloud beveiligingsoplossingen te bieden om AWS-klanten te ondersteunen als AWS Advanced Technology Partner.

Volgens Gartner hebben “organisaties in het verleden meer dan één firewall-merk ingezet op de perimeter of voor de gedemilitariseerde zone met als doel een overlap van mogelijkheden te bieden voor het geval niet op een enkel product vertrouwd kon worden. Terwijl dit argument enige verdienste heeft - achterdeurtjes en kwetsbaarheden komen regelmatig voor - zorgt het implementeren van meerdere firewalls voor een grotere complexiteit en de mogelijkheid op een menselijke fout, vermindert het de schaalbaarheid en verhoogt het de operationele kosten1.”

Trend Micro’s ingebouwde IPS-intelligentie inspecteert verkeer zodat de firewall potentiële bedreigingen kan stoppen voordat deze voet aan de grond krijgen in een virtuele private cloud. Samengevat, AWS en Trend Micro bieden een simpele en schaalbare service met betrouwbare bescherming die geen infrastructuur-beheer vereist.

“Onze klanten vragen om het vermogen netwerkbeveiliging op schaal te beheren, en we zijn blij dat we juist dat kunnen leveren”, zegt Andrew Thomas, General Manager, Perimeter Protection bij Amazon Web Services, Inc. “Deze lage frictie netwerk firewall-functionaliteit wordt versterkt door AWS Partners zoals Trend Micro, die extra beschermingslagen bieden voor klanten door een integratie met AWS Network Firewall.”

“We zijn er trots op klanten te helpen geavanceerde beveiligingsfuncties te adopteren met minder zwaar werk”, zegt Steve Quane, chief product officer bij Trend Micro. “De benadering van traditionele NGFW-leveranciers naar de cloud is niet schaalbaar geweest en heeft voor klanten onnodige problemen veroorzaakt. Nu AWS de frictie van klanten op de infrastructuurlaag vermindert, leggen we de lat voor baselinebescherming op netwerkniveau hoger door onze toonaangevende threat intelligence te leveren door integratie met AWS Network Firewall.”

Trend Micro biedt complete hybride cloud security-oplossingen om de beveiliging van zakelijke data in AWS-omgevingen te simplificeren. Dit omvat extra netwerkbeveiliging alsmede bescherming voor cloud-native services, file object storage en cloudgebaseerde applicaties. Trend Micro’s threat intelligence is gratis beschikbaar en eenvoudig te implementeren voor klanten van AWS Network Firewall.

1 Gartner, Control Network Security Complexity, Inefficiencies and Security Failures by Minimizing Firewall Diversity, March 27, 2020

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.

Met meer dan 6.800 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.

Trend Micro
Ilona van Ginkel
E-mail: ilona_van_ginkel@trendmicro.com

Whizpr