www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

Dell Technologies introduceert innovaties in databescherming en cybersecurity die bedrijven helpen om kritieke toepassingen te beveiligen

• Dell Technologies breidt zijn PowerProtect-portfolio uit met oplossingen voor databescherming die in iedere IT-strategie passen
  • De nieuwe apparatuur uit de Dell EMC PowerProtect DP-reeks biedt aanzienlijke verbeteringen op het gebied van prestaties en efficiëntie: tot 30% meer logische capaciteit, 38% sneller back-ups en 45% sneller herstel
  • PowerProtect Cyber Recovery is de eerste kant-en-klare on-premises data vaulting solution die erkend is door Sheltered Harbor, de brancheorganisatie zonder winstoogmerk die zich inzet voor het verbeteren van cyberresistentie in de financiële wereld
  • PowerProtect Data Manager-updates omvatten verbeterde mogelijkheden voor Kubernetes- en cloud-databescherming voor zowel klassieke als moderne workloads
Amsterdam, 13 november 2020 - Dell Technologies introduceert nieuwe geïntegreerde apparaten in de Dell EMC PowerProtect DP-reeks en softwareverbeteringen in PowerProtect Data Manager. Deze innovaties helpen klanten bij de bescherming, het beheer en het herstel van data afkomstig van klassieke en moderne toepassingen verspreid over kerndatacenters, edge locaties en public clouds. Dell, de marktleider in apparatuur en software voor databescherming [1], kondigt ook aan dat PowerProtect Cyber Recovery de eerste data vaulting solution is die wordt erkent door Sheltered Harbor om cyberweerbaarheid in de financiële sector te verbeteren.

“Bedrijven beheren bijna 40% meer data dan vorig jaar. Dat blijkt uit de Global Data Protection Index Snapshot van Dell Technologies van dit jaar. Behalve een exponentiële toename van de hoeveelheid data, brengen ook de opkomst van multi-cloudstrategieën en moderne toepassingen nieuwe uitdagingen met zich mee”, zegt Jeff Boudreau, President en General Manager van de Infrastructure Solutions Group van Dell Technologies. “Databescherming past niet in een concept van one-size-fits-all. Bij Dell Technologies blijven we ons portfolio met doelgerichte en geïntegreerde apparatuur verbeteren, evenals ons aanbod van software-gedefinieerde databescherming. Op die manier helpen we klanten om de uitdagingen van vandaag de dag aan te pakken en zich voor te bereiden op wat er in de toekomst aankomt.”

Dell EMC PowerProtect DP-reeks biedt moderne, geïntegreerde databescherming
De PowerProtect DP-reeks is Dells nieuwe generatie geïntegreerde databeschermingsapparatuur en biedt volledige back-up, herstel, replicatie, deduplicatie, cloudgereedheid met disaster recovery, en langdurige retentie voor de public cloud.

De apparatuur in de PowerProtect DP-reeks helpt klanten om met een all-in-one-oplossing de explosieve groei van data te beheren, kosten te verlagen en de toegenomen complexiteit te vereenvoudigen. Deze biedt:
  • Extreme prestaties: levert tot 38% snellere back-ups en tot 45% sneller herstel [2]. PowerProtect DP biedt ook onmiddellijke toegang en herstel van tot 50% grotere IOPS [3] (Input/Output Operations Per Second) in vergelijking met de vorige generatie. Hiermee kunnen klanten kritieke data snel en gemakkelijk herstellen.
  • Meer efficiëntie: biedt tot 1 petabyte bruikbare capaciteit met 30% meer logische capaciteit [4] en tot 65:1 datareductie. Daardoor kunnen klanten meer data opslaan in dezelfde ruimte met meer kostefficiënte systemen.
  • Energiebesparing: verbruikt tot 23% minder energie dan de vorige generatie [5], wat zorgt voor aanzienlijke energie- en kostenbesparingen.
“De opkomst van moderne toepassingen, multi-cloudstrategieën en de enorme hoeveelheid gecreëerde data zorgen voor uitdagingen op het gebied van databeveiliging waar ons bedrijf dagelijks mee geconfronteerd wordt”, zegt Clifton Dorsey, Vice President van Warrell Corporation. “Het PowerProtect-portfolio, met de nieuwe mogelijkheden van de PowerProtect DP-reeks, helpt ons om de veranderende vereisten van IT- en databescherming aan te pakken.”

“Het Dell EMC PowerProtect-portfolio biedt onze klanten een ruime keuze aan eenvoudige, efficiënte en agile opties voor databescherming. Daardoor kunnen ze kiezen voor de aanpak die het beste bij hun IT-strategie past”, zegt Steven Ayoub, President van AHEAD. “Dell Technologies is een zeer sterke partner en nieuwe introducties zoals de PowerProtect DP-reeks zorgen voor ingrijpende veranderingen op het gebied van databescherming.”

Sheltered Harbor erkent Dell EMC PowerProtect Cyber Recovery
Dell Technologies kondigt aan dat Dell EMC PowerProtect Cyber Recovery de eerste kant-en-klare on-premises data vaulting solution is die de goedkeuring van Sheltered Harbor heeft gekregen. Sheltered Harbor is het non-profit, door de industrie geleid initiatief dat zich inzet om stabiliteit en veerkracht in de financiële sector te verbeteren als reactie op toenemende cyberaanvallen.

PowerProtect Cyber Recovery beschermt klanten tegen cyberaanvallen; van ransomware tot aanvallen van binnenuit. De oplossing beschikt over de mogelijkheden van CyberSense analytics en machine learning, waarmee klanten de integriteit van hun data bewaken en de kwaliteit ervan blijven garanderen. Met behulp van forensische tools kunnen klanten lopende aanvallen ontdekken, diagnosticeren en herstellen. Dankzij deze erkenning kunnen Amerikaanse financiële instellingen gemakkelijk een goedgekeurde vaulting solution uitrollen om kritieke klantgegevens tegen cyberdreigingen te beschermen.

PowerProtect Data Manager levert verbeterde Kubernetes- en cloud-databescherming
PowerProtect Data Manager voegt nieuwe waarde toe aan de PowerProtect-apparatuur van klanten die beschikken over cloud-, VMware- en Kubernetes-omgevingen. Data Manager beschermt nu cloud-workloads in Microsoft Azure en AWS, waardoor klanten genieten van een grotere keuze en flexibiliteit bij het inzetten van software.

PowerProtect Data Manager ondersteunt nu het VMware Tanzu-portfolio om moderne toepassingen van klanten te beschermen. Dankzij nieuwe integraties is dit de eerste oplossing die native vCenter Storage Policy Based Management-integratie voor VM-bescherming [6] biedt. Klanten kunnen tijd besparen en hun VM’s beter beschermen door gebruik te maken van bekende workflows binnen hun VMware vSphere-omgeving om data protection policies toe te wijzen. Daarnaast biedt Data Manager nu een VMware-gecertificeerde oplossing om de VMware Cloud Foundation-infrastructuurlaag te beschermen.

Data Manager biedt ook uitgebreide bescherming voor moderne containertoepassingen met agentless, applicatieconsistente bescherming van open source-databases, waaronder PostgreSQL en Apache Cassandra, in Kubernetes-omgevingen. Klanten kunnen nu Amazon Elastic Kubernetes Service (EKS) en Azure Kubernetes Service (AKS) beschermen om een back-up te maken van Kubernetes cluster-level resources.

“Wanneer bedrijven moderne IT omarmen, hebben ze ook oplossingen voor databescherming nodig die de huidige uitdagingen aankunnen zonder daarbij de toekomst uit het oog te verliezen”, zegt Phil Goodwin, Research Director, IDC. “Met deze updates van het PowerProtect-portfolio slaagt Dell erin zijn portfolio te vereenvoudigen en mogelijkheden uit te breiden om zowel bestaande als opkomende workload-vereisten te beschermen.”

Flexibele consumptie met Dell Technologies On Demand
Met Dell Technologies On Demand kunnen klanten kiezen hoe ze hun apparatuur betalen, gebruiken en beheren. Dankzij volledig beheerde services kunnen klanten hun lopende activiteiten op het gebied van databescherming aan experts van Dell overlaten. Zij bewaken, bedienen en optimaliseren hun omgeving, waardoor tijd wordt bespaard en risico’s worden verminderd. Flexibele betalingsoplossingen maken het voor klanten mogelijk hun budget voor IT-uitgaven effectiever te beheren en alleen te betalen voor de technologie en diensten die ze nodig hebben.

Beschikbaarheid
  • Apparatuur in de Dell EMC PowerProtect DP-reeks – DP4400, DP5400, DP5900, DP8900 – is vanaf december 2020 wereldwijd beschikbaar.
  • Verbeteringen in PowerProtect Data Manager zijn nu wereldwijd beschikbaar.
Extra bronnen
[1] IDC WW Purpose-Built Backup Appliance Systems Tracker, 2Q20 (revenue), september 2020.
[2] Gebaseerd op interne tests van Dell met DD Boost-protocol op DD9900 binnen DP8900 met DDOS 7.2 vs DD9800 binnen DP8800 met DDOS 7.2, April 2020. De werkelijk resultaten kunnen variëren.
[3] Gebaseerd op veldtelemetrie van apparatuur uit de PowerProtect DD-reeks. Apparaten uit de PowerProtect DP-reeks zijn ook van toepassing op veldtelemetriedata. De werkelijke resultaten kunnen variëren.
[4] Gebaseerd op 8KB 100% gelezen interne test voor het meten van IOPS, uitgevoerd op PowerProtect DD9900 en DDOS 7.2, Juli 2020. Hertest uitgevoerd op DD9900 binnen DP8900, september 2020. De werkelijke resultaten kunnen variëren.
[5] Gebaseerd op analyse van Dell die vergelijking maakt tussen DP8900 vs. DP8800 max. configuraties met KVA-registratie, augustus 2020. De werkelijke resultaten kunnen variëren.
[6] Gebaseerd op analyse van Dell, september 2020.

Over Dell Technologies

Dell Technologies (NYSE:DELL) helpt organisaties en individuen bij het bouwen van een digitale toekomst en het transformeren van hoe zij werken, leven en spelen. Het bedrijf biedt klanten het breedste en meest innovatieve technologie- en dienstenportfolio voor het datatijdperk.

Dell Technologies
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl
Laatste van Dell Technologies
Dell Technologies introduceert nieuwe pc’s, monitors en software

Intrinsieke beveiliging van Dell Technologies helpt bedrijven om cyberbestendig te worden

Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.