www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

HPS Connectivity Solutions en MCS leveren samen al geruime tijd betrouwbare private netwerken aan klanten in de zorgsector. Nu slaan deze twee zeer ambitieuze partners de handen ineen voor een intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE (4G) netwerken voor zorg- en bedrijfskritische processen. Deze netwerken sluiten naadloos aan op het HPS Connected Health-platform. Met deze samenwerking bouwt HPS Connectivity Solutions verder aan haar uitgebreide dienstverlening van complexe netwerktechnologie. Voor MCS is het een belangrijke stap voorwaarts om haar sterke positie als Private netwerk-expert in deze sector verder uit te bouwen.

De basis voor deze samenwerking is een gedeelde visie op loT-innovaties die van grote invloed (gaan) zijn op de zorgsector. Met dit partnerschap kunnen HPS Connectivity Solutions en MCS organisaties die de hoogste eisen stellen aan betrouwbaarheid, veiligheid en flexibiliteit nog effectiever van dienst zijn.

Datacommunicatie van hoge kwaliteit
Draadloze netwerken zijn onmisbaar voor primaire processen. Waar deze netwerken voorheen alleen werd gebruikt voor de mobiele bereikbaarheid van medewerkers, biedt Private LTE ook de mogelijkheid om data te ontsluiten via het netwerk. Hierdoor kan gebruik worden gemaakt van onder andere slimme sensoren, zorg apps en track & trace mogelijkheden. Het is van belang dat deze bedrijfskritische processen over een afgeschermd en veilig netwerk lopen. Een Private LTE netwerk voldoet aan deze hoge eisen en is daarnaast schaalbaar en futureproof (5G ready). Met een Private LTE netwerk is er één oplossing die voorziet in de communicatie- en verbindingsbehoefte van zorgorganisaties, zonder beïnvloeding van externe storingsbronnen.

Private LTE-techniek uitgelegd
Een Private LTE (4G) oplossing werkt hetzelfde als de publieke 4G netwerken, maar bouwt een volledig afgeschermd privé netwerk in een gebouw. Bedrijfscontinuïteit is hierdoor altijd gegarandeerd. Organisaties bepalen zelf wie toegang heeft tot het netwerk en zijn volledig onafhankelijk van de publieke netwerken. Organisaties zijn altijd bereikbaar, óók als het publieke 4G netwerk niet meer functioneert. Een Private LTE netwerk is dus veilig en betrouwbaar en verstuurt spraak en data (met 4G snelheid) over het netwerk. Daarnaast is het netwerk volledig in te richten naar de wensen en de actuele situatie van de gebruiker.

Over HPS Connectivity Solutions
HPS is dé system-integrator en dienstverlener op het gebied van complexe, geïntegreerde zorg- en bedrijf kritische communicatienetwerken. HPS levert betrouwbare en veilige oplossingen met hoge beschikbaarheid. Bovendien hebben we jarenlange ervaring met het implementeren en inrichten van verschillende oplossingen en toepassingen, zoals Private GSM, zorgdomotica en smart sensoring, omnichannel contact centers en de integratie van CRM-systemen. Private LTE is een logisch gevolg en een waardevolle toevoeging aan het producten en dienstenportfolio van HPS. HPS is Partner van Mitel en heeft daarnaast in eigen beheer een zorgconcept ontwikkeld, te weten; “HPS Connected Health”.
www.hps-solutions.nl

Over MCS
Complexe techniek simpel maken. Dat is onze missie. Zo kan iedereen zorgeloos gebruik maken van innovatieve IoT-oplossingen. En maken we sinds onze oprichting in 1997 het dagelijks werk en leven van mensen makkelijker, veiliger en duurzamer.

Dat doen wij door samen te werken met zorgvuldig gekozen partners. Wij ondersteunen hen in het opzetten en leveren van succesvolle Managed loT-oplossingen en veilige Private netwerken. Op die manier wordt onze jarenlange vakkennis verbonden met de kennis van partners in veel verschillende sectoren. Ook bieden wij de benodigde hardware en softwarecomponenten voor deze netwerken.
www.mcs-nl.com
Laatste van MCS B.V.
Ontdek de belangrijkste IoT-ontwikkelingen tijdens de MCS ‘Smart Week of IoT’ van 20-23 april

VTM sluit strategisch Managed IoT-partnerschap met MCS