www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: DelanoPR

WorkMatch bespaart HR-professionals tijd door slimme selectie op beroepsvaardigheden

WorkCity lanceert WorkMatch, de eerste app die beroepsfuncties op wetenschappelijk basis vergelijkt en zo de beste nieuwe baan voor werknemers kan vinden. WorkMatch is gebaseerd op een uitgebreide database die relevante functies en benodigde vaardigheden, skills en competenties van personen in kaart brengt en die afzet tegen zaken als arbeidsomstandigheden en fysieke vaardigheden van een werknemer. Deze uitgebreide mogelijkheden van WorkMatch stellen HR- en loopbaanprofessionals beter in staat medewerkers te bemiddelen, coachen en begeleiden.

WorkMatch is behalve een database met zo’n 24.000 functies op basis van een theoretische onderbouwing vanuit de beroepenkunde, ook een set handige tools die WorkCity heeft ontwikkeld om loopbaanprofessionals kunnen gebruiken om medewerkers en cliënten beter en makkelijker te helpen bij het maken van de juiste match. “Die matches kunnen worden gevonden binnen maar ook buiten de eigen beroepsgroep zijn”, stelt directeur Jelle Hondema van WorkCity. “WorkMatch is vooral in deze tijd dus bij uitstek nuttig en relevant voor mensen die op zoek moeten naar een andere baan buiten hun eigen doelgroep als daarin geen werk meer te vinden is.”

Tijdsbesparing van 40 procent

WorkMatch geeft loopbaanprofessionals een tijdsbesparing van zo’n 40 procent in hun werkzaamheden, zo blijkt uit ervaring. Ze hoeven immers niet meer zelf allerlei alternatieven uit te pluizen bij het vinden van een match voor cliënten. “Wil je tot effectieve herplaatsing buiten de eigen beroepsgroep komen, dan moet je weten wat je nog meer met je vaardigheden kunt”, zegt Hondema van WorkCity. “En juist die matches brengt WorkMatch op een wetenschappelijk onderbouwde wijze in beeld.”

Mismatches voorkomen

Het laten slagen van de match is een van de belangrijkste doelstellingen van loopbaanprofessionals. In diverse Nederlandse onderzoeken is op basis van een uitgebreide peilingen becijferd dat een mismatch bij bemiddeling al gauw zo’n 45.000 euro kan kosten. “WorkCity wil voorkomen dat mensen op de verkeerde positie komen en daarom is WorkMatch ontwikkeld. Gebruikers van de tool kunnen cliënten vooraf matchen op vaardigheden”, vervolgt Hondema. “Dit kan zijn op een (beroeps)niveau of vaardigheden en skills die iemand bezit en waar de functie om vraagt.”

Functie Mogelijkheden Lijst (FML-Check)

Een onderdeel van WorkMatch is de FML-Check die door WorkCity is ontwikkeld en vaak is gebruikt in re-integratie trajecten waarbij ook arbeidsdeskundigen betrokken zijn. Deze check op basis van de zogenaamde Functie Mogelijkheden Lijst is volledig geïntegreerd in de WorkMatch-app en biedt loopbaanprofessionals een overzicht van alternatieve functiemogelijkheden op basis van een ingeven functietitel. Dit unieke filtersysteem is ook relevant voor de loopbaanprofessional indien zij te maken krijgen met bepaalde beperkingen bij cliënten. Met de FML-Check zijn professionals toch in staat alternatieve functies te vinden voor elke cliënt die, ondanks eventuele beperkingen, passen bij zijn of haar vaardigheden.

Loopbaan APK

Ook particulieren kunnen de WorkMatch-applicatie ook gebruiken. Ze kunnen hun loopbaanmogelijkheden checken door middel van de tool Loopbaan APK, die niet alleen kijkt naar de huidige of vorige functies van een persoon maar in de vergelijking ook antwoorden op 23 andere vragen meeneemt.

Vaardigheden en drijfveren

Het is nu relevanter dan ooit om buiten de gebaande paden te kijken. Wat kan je allemaal? Welke vaardigheden heb je? En voor welke beroepen zijn die vaardigheden relevant? De arbeidsmarkt is in beweging, dus we moeten niet blijven vasthouden aan onze werkachtergrond en diploma’s. Vaardigheden zijn het CV van de toekomst. WorkMatch geeft inzicht in deze vaardigheden.

Over WorkMatch

WorkMatch van het Nederlandse bedrijf WorkCity is een app met HR-tools die HR-professionals, loopbaancoaches en re-integratie professionals gebruiken om medewerkers en cliënten beter en makkelijker te begeleiden bij het vinden van de juiste match in hun werk. WorkMatch gebruikt hiervoor de door WorkCity zelf ontwikkelde database die zo’n 24.000 beroepen en functies op basis van een theoretische onderbouwing vanuit de beroepenkunde vergelijkt met arbeidsomstandigheden en fysieke vaardigheden en zo de best passende functies vindt voor werknemers. Ook particulieren kunnen de WorkMatch-applicatie gebruiken als ze bijvoorbeeld hun loopbaanmogelijkheden willen checken.

Meer informatie: https://app.workcity.nl/questionnaire/create/overview/

Bronnen:
Laatste van WorkCity
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo DelanoPR

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense