Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Ivanti’s patchmanagementtechnologie verbetert het Breach and Attack Simulation (BAS) platform van XM Cyber

Herstelmogelijkheden van Ivanti breiden de blootstellingsdetectie en prioriteringstechnologieën van XM Cyber uit

Den Bosch, 12 november 2020 — XM Cyber, de met meerdere prijzen bekroonde leider in Breach and Attack Simulation (BAS) geavanceerde cyberrisicoanalyses en beveiligingsbeheer van de cloud, – Ivanti, het bedrijf dat IT en Security Operations automatiseert voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge, kondigen de integratie van de Ivanti patchmanagementtechnologie met het XM Cyber BAS-platform aan.

De verbeterde oplossing is het resultaat van de samenwerking tussen de twee bedrijven, waarbij Ivanti gebruik heeft gemaakt van de Ivanti® Security Controls Advanced SDK voor Ivanti OEM-partners om Ivanti patchmanagementtechnologie toe te voegen aan het BAS-platform. Door deze toevoeging kunnen klanten kwetsbaarheden slimmer beheren met gedetailleerde informatie in besturingssystemen en applicaties van derden. Daarnaast levert het ook geprioriteerde potentiële aanvalsvectoren op die het gevolg kunnen zijn van een aangetast systeem.

“Ivanti's uitgebreide samenwerking met XM Cyber onderstreept onze missie om de adaptieve beveiliging te bieden die een cyber-veerkrachtige onderneming mogelijk maakt”, zegt Mark Stevens, vice president van strategische allianties en OEM bij Ivanti. “Gezamenlijk stellen Ivanti en XM Cyber gebruikers in staat om de geavanceerde, geautomatiseerde applicatie patching-technologie te gebruiken die nodig is om kwetsbaarheden op een endpoint sneller te ontdekken, te prioriteren en te verhelpen.”

De samenwerking tussen Ivanti en XM Cyber automatiseert en vereenvoudigt het proces dat nodig is om kwetsbaarheden te identificeren, ze op basis van de top potentiële aanvalsvectoren te prioriteren en ze vervolgens te verhelpen. Het resultaat is dat klanten snel kwetsbaarheden kunnen detecteren, van endpoint tot datacenter en cloud, en dat ze automatisch vooraf geteste patches kunnen implementeren in honderden applicaties van derden. De patchdekking van Microsoft omvat zowel beveiligings- als niet-beveiligingscontent voor alle ondersteunde producten, besturingssystemen en toepassingen, inclusief Microsoft Office. Ivanti levert de toonaangevende patchscantechniek en patchcatalogus, waarmee momenteel wereldwijd meer dan 180 miljoen endpoints worden beveiligd.

XM Cyber fungeert als een virtuele hacker die voorafgaand aan een aanval alle mogelijke aanvalspaden laat zien en ondersteunt het onderzoeksproces dat een klant start zodra er een inbreuk wordt ontdekt. Zodra alle kwetsbaarheden zijn ontdekt met de Ivanti-beoordelingsscanner, onderzoekt en identificeert het XM Cyber Platform de mogelijke impact van de aanval. Door het identificeren van kritieke middelen helpt het platform klanten om inzicht te krijgen in het totale risico en de stappen die precies nodig zijn voor het herstel.

“Door gebruik te maken van aanvalssimulatie in combinatie met kwetsbaarheidsscans, levert XM Cyber de volgende generatie in het beheer van kwetsbaarheden”, aldus Noam Erez, CEO en medeoprichter van XM Cyber. “Nu kunnen beveiligings- en netwerkoperatieteams samenwerken, vertrouwend op extra context om de urgentie van elke kwetsbaarheid te evalueren en updates en patches te prioriteren en te beheren. Het voordeel voor klanten is een continue aanpak van het beheer van de kwetsbaarheden die het risico vermindert en tegelijkertijd het aantal manuren vermindert en de processen tussen de beveiliging en de operaties verbetert.”

Ivanti’s patchmanagementtechnologie voor OEM-partners, op de markt gebracht als Ivanti® Security Controls Advanced SDK, wordt aan partners geleverd via een reeks SDK's die een snelle integratie van een complete patchmanagement workflow in bestaande beveiligingsoplossingen mogelijk maken. Deze SDK's bestrijken de levenscyclus van patchbeheer, van endpoint-beoordeling tot het verpakken en het uitrollen van de patch. Hierdoor kunnen partners een volledige applicatiebeveiligingsoplossing leveren met patchinhoud die zowel Windows OS, MacOS en Linux-varianten als duizenden applicaties van derden omvat. Of de oplossing van een OEM-partner nu klanten in de cloud, op locatie of in het datacenter ondersteunt, met de SDK's van Ivanti Security Controls kunnen partners in volledig heterogene omgevingen agentgebaseerde en agentloze patches van wereldklasse leveren. Bezoek de website voor meer informatie:  https://www.ivanti.com/partners/oem.

Over XM Cyber: De volgende generatie Breach and Attack Simulation
XM Cyber Ltd. brengt innovatie in de beveiligingsindustrie met gepatenteerde producten die de unieke gaten in grote, complexe netwerken aanpakken. Door het veilig en continu stimuleren van aanvallen binnen het bedrijf en in de cloud, legt XM Cyber de echte veiligheidskwesties bloot die voortkomen uit kwetsbaarheden, menselijke fouten en misconfiguraties. Herstelaanbevelingen worden geprioriteerd op basis van urgentie en de relatie tot de meest kritische assets van de klant. De klant bereikt een continue cyclus van verbetering van de beveiligingspositie, optimaliseert de investeringen in beveiliging en personeel en verlaagt de blootstelling en het risico.

XM Cyber Ltd. heeft verschillende industrieprijzen ontvangen als erkenning voor de innovatie en effectiviteit van zijn oplossingen, waaronder de erkenning als Gartner "2020 Cool Vendor", een World Economic Forum "Technology Pioneer", en een SINET16 winnaar. Tot de klanten van XM Cyber behoren toonaangevende financiële instellingen en kritische infrastructuurorganisaties in Noord-Amerika, Europa en Israël. Het bedrijf is opgericht door topmanagers uit de Israëlische cyberintelligentiecommunity en heeft kantoren in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Israël met klanten in de VS, Europa en Azië, met een groeiende aanwezigheid in Latijns-Amerika. Ga voor meer informatie naar  https://www.xmcyber.com/.

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact