www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Siemens en Celonis gaan een wereldwijd strategisch partnerschap aan

Samenwerking stelt klanten in staat interne processen sneller te optimaliseren

Amsterdam, 12 november 2020 - Siemens Global Business Services (GBS) en Celonis hebben een intentieverklaring ondertekend om een strategisch partnerschap aan te gaan. Met deze samenwerking stellen de partners klanten in staat hun interne processen in het gehele bedrijf nog sneller te optimaliseren.

In de toekomst zal de portefeuille van de twee partners klanten een end-to-end optimalisatie van hun kernprocessen bieden op het gebied van inkoop, verkoop, boekhouding en HR. Bedrijven worden bijvoorbeeld in staat gesteld om de loonadministratie en het betalingsverkeer beter af te handelen, wat een concrete en meetbare meerwaarde oplevert. Deze voordelen worden gerealiseerd door de zakelijke diensten en de moderne applicaties voor bedrijfsprocesbeheer van Siemens GBS te integreren met de EMS-technologie van Celonis.

De mogelijkheden voor procesoptimalisatie zijn gebaseerd op kunstmatige intelligentie (AI), die de best mogelijke oplossing voor het nemen van actie in individuele situaties bepaalt. Daarnaast beveelt het manieren aan om processen te optimaliseren zonder handmatige interventie. Tegelijkertijd leert de software organisaties voortdurend hun bedrijfsresultaten te maximaliseren.

"Onze expertise in zakelijke dienstverlening gecombineerd met de knowhow van Celonis op het gebied van process mining en executiemanagement resulteert in toepassingsoplossingen die perfect zijn afgestemd op de bedrijfsbehoeften van de klant. Dit is een nieuwe mijlpaal op weg naar een nog hogere klanttevredenheid. Ik kijk uit naar de volgende stappen in onze succesvolle samenwerking", aldus Hannes Apitzsch, CEO van Siemens GBS.

Alexander Rinke, Co-CEO en Co-Founder van Celonis, voegt hieraan toe: "Siemens is een iconisch bedrijf en is al jaren een van onze toonaangevende klanten. Met de lancering van ons Celonis Execution Management System tillen we nu ook onze samenwerking met Siemens naar een geheel nieuw niveau. Samen zullen we Siemens GBS en zijn klanten niet alleen in staat stellen om het Celonis EMS op schaal te gebruiken en te profiteren van de digitalisering, maar zullen we ook gezamenlijke oplossingen ontwikkelen, waarbij we onze beide unieke expertisegebieden en technologie combineren."

Over Celonis
Celonis is van mening dat elk bedrijf zijn volledige uitvoeringscapaciteit kan ontgrendelen. Het Celonis Execution Management System (EMS) wordt aangedreven door de process mining-kern van het bedrijf en biedt een set van instrumenten, applicaties en een ontwikkelaarsstudio voor zakelijke gebruikers. Dit aanbod helpt bedrijven bij het beheren van elk facet van executiemanagement; van analyse en strategie tot planning, beheer, acties en automatisering. Celonis heeft duizenden klanten, waaronder ABB, AstraZeneca, Bosch, Coca Cola, Citibank, Dell, GSK, John Deere, L'Oreal, Siemens, Uber, Vodafone en Whirlpool. Het hoofdkantoor van Celonis is in München, Duitsland en New York City, VS. Het bedrijf heeft wereldwijd 15 kantoren.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

Celonis, IBM en Red Hat sluiten strategisch partnerschap

Vier process excellence-trends voor organisaties om in de gaten te houden
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis