www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

MCS introduceert Private Connect LoRa

Na het succes van Private Connect LTE lanceert MCS nu ook Private Connect LoRa as a service. Een eigen Private LoRa netwerk voor organisaties die laagdrempelig met innovatieve Internet of Things (IoT) oplossingen willen beginnen. Dit Private LoRa netwerk is ontwikkeld door Kerlink, één van de negen LoRaWAN experts die lid zijn van de gerenommeerde LoRa Alliance.

Het Private LoRa netwerk is volkomen afgeschermd; gebruikers bepalen zelf wie toegang heeft tot het netwerk. De netwerkdekking is volledig ingericht op de wensen en de actuele situatie van de klant. Het aantal Gateways wordt berekend op basis van het gewenste bereik, spreadingsfactor en capaciteit.

Private LoRa netwerk as a service
MCS heeft deze oplossing geperfectioneerd in een dienst die organisaties voor een vast bedrag per maand kunnen afnemen. Het maandbedrag is per gateway en niet per sensor. Hierdoor wordt het voor gebruikers mogelijk om oneindig veel sensoren met het netwerk te verbinden. MCS managed de techniek, beschikbaarheid en capaciteit voor de klant waardoor deze zorgeloos van de oplossing gebruik kan maken. Door de draadloze low power technologie en de lange levensduur van de batterijen, is deze netwerkoplossing heel duurzaam.

Bas Piek, commercieel directeur MCS Benelux: “Wij zien een enorme toename in de vraag hoe digitalisering de 1,5 meter maatschappij invulling kan geven. Wij maken een belangrijk deel van deze digitalisering, het netwerk component, eenvoudig door het als managed dienst te leveren. Je hoeft alleen nog maar het type sensoren te kiezen om je data te verzamelen en wij ontsluiten deze data naar een toepassing naar keuze. Heb je geen applicatie om de data analyse te doen, of alarmering te zetten, dan leveren wij deze ook. Onze partners kunnen met deze oplossing hun klanten eenvoudig voorzien van de nieuwste digitale techniek en hiermee actuele problemen eenvoudig en veilig oplossen.”

Kansen voor digitalisering
De huidige gezondheidscrisis laat het belang van digitalisering door IoT zien. Door het laagdrempelige prijsmodel van Private Connect LoRa ligt innovatie binnen handbereik. Met sensoren wordt eenvoudig data verzameld over bijvoorbeeld CO2, temperatuur, luchtvochtigheid, bewegingen en geluidsniveaus. De analyses van deze data leidt tot nieuwe inzichten om kantoor en schoolgebouwen in te richten en te managen conform de nieuwste regelgeving en bedrijfsprocessen efficiënter en duurzamer in te richten. Een Private LoRa netwerk werkt optimaal voor Smart Building, Smart Farming, Smart Parking en Smart Industry toepassingen.

Private LoRa ook geschikt voor SMB en MKB
Een Private LoRa netwerk is niet alleen weggelegd voor grote organisaties. Ook het SMB en MKB kunnen met een Private LoRa netwerk eenvoudig klantproblemen oplossen, zoals de aanwezigheid van mensen en werknemers en het effect hiervan op de 1,5 meter afstand-regels. Daarbij biedt het hen ook de mogelijkheid om verschillende bedrijfsdoelen te vervullen, zoals het reduceren van kosten, verhogen van productiviteit, verbeteren van klanttevredenheid en het behalen van een concurrentievoorsprong.

Over MCS
Complexe techniek simpel maken. Dat is onze missie. Zo kan iedereen zorgeloos gebruik maken van innovatieve IoT-oplossingen. En maken we sinds onze oprichting in 1997 het dagelijks werk en leven van mensen makkelijker, veiliger en duurzamer. Dat doen wij door samen te werken met zorgvuldig gekozen partners. Wij ondersteunen hen in het opzetten en leveren van succesvolle Managed loToplossingen en veilige Private netwerken. Op die manier wordt onze jarenlange vakkennis verbonden met de kennis van partners in veel verschillende sectoren. Ook bieden wij de benodigde hardware en softwarecomponenten voor deze netwerken.
Laatste van MCS B.V.
Ontdek de belangrijkste IoT-ontwikkelingen tijdens de MCS ‘Smart Week of IoT’ van 20-23 april

VTM sluit strategisch Managed IoT-partnerschap met MCS

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT