Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Progress Communications

Uniserver gaat samenwerking aan met Wasabi® Hot Cloud Storage voor levering nieuwe STaaS S3-oplossing

Nieuwe dienst biedt Uniserver-partners schaalbaarheid en de garantie van een Nederlands datacenter

Alkmaar, 11 november 2020 – Uniserver, de Nederlandse clouddistributeur, gaat een samenwerking aan met Wasabi Hot Cloud Storage, de internationale storageserviceprovider, voor het leveren van de nieuwe Storage-as-a-Service S3-dienst van Uniserver. Met de nieuwe oplossing biedt Uniserver managed service providers, independent software vendors en enterprise-klanten een flexibele, kostenefficiënte oplossing voor opslag van bestanden, archivering- en back-updata in de Nederlandse cloud.

Schaalbare object-based storage
De STaaS S3-oplossing is een aanvulling op de bestaande IaaS-dienstverlening van Uniserver, en biedt aanvullende storagevoorzieningen voor specifieke, data-intensieve toepassingen, zoals archivering. De dienst maakt gebruik van het door Amazon Web Services ontwikkelde S3-protocol voor object-based storage, en is daardoor volledig compatibel met andere S3-storagediensten. Dankzij de storagevoorziening van Wasabi Hot Cloud Storage biedt de nieuwe oplossing een S3-databucket voor object-based storage die flexibel schaalbaar is. De STaaS-data kan bovendien beveiligd worden door middel van immutable databuckets, waardoor wijzigen of verwijderen van data voorkomen kan worden.

Lokaal datacenter
Partners van Uniserver krijgen met de nieuwe oplossing beschikking over een lokale STaaS-voorziening, geleverd door een Nederlandse cloudprovider vanuit een datacenter in Amsterdam, met een beschikbaarheid van 99,9 procent. Daarnaast profiteren zij van een transparant kostenmodel. Zo maakt Uniserver geen onderscheid tussen storage tiers en werkt het zonder bijkomende kosten voor bijvoorbeeld netwerkverkeer.

“De nieuwe samenwerking met Uniserver is belangrijk vanwege de unieke waarde die zij toevoegen voor managed services providers en ons bedrijf”, zegt Richard Czech, Director EMEA Sales bij Wasabi Hot Cloud Storage. “Uniserver heeft veel kennis en ervaring in de markt en met Wasabi ‘hot cloud storage’ zijn ze in staat hun klanten te helpen om data veilig op te slaan in combinatie met optimale prijzen en prestaties. Dankzij de samenwerking kunnen we snel blijven groeien en opschalen in Europa.”

Ernst Kolmeijer, Lead Product Manager bij Uniserver: “Mijn collega’s Emile Schouwstra en Twan Sinnige ontmoetten Wasabi Hot Cloud Storage op VeeamON 2019 in Miami, dit is het bewijs dat netwerkevents mooie samenwerkingen op kunnen leveren. Wasabi Hot Cloud Storage is een internationale speler op het gebied van cloud storage, en we zijn trots om als een van de weinige Nederlandse organisaties met hen samen te werken. Een van de belangrijkste redenen voor de samenwerking is dat Wasabi Hot Cloud Storage zulke grote storageplatformen heeft dat de oplossing oneindige schaalbaarheid te bieden heeft, een belangrijk voordeel voor onze partners. Daarnaast verzekert Wasabi Hot Cloud Storage ons dat alle data in Nederland opgeslagen staat en blijft staan. Dat biedt ons en onze partners en klanten optimale betrouwbaarheid.”

Over Wasabi
Wasabi voorziet in eenvoudige, voorspelbare en betaalbare hot cloud storage voor bedrijven over de hele wereld. Het bedrijf helpt organisaties ongelimiteerde hoeveelheden data op te slaan en direct te raadplegen tegen slechts een vijfde van de prijs van de concurrentie. Wasabi maakt daarbij geen gebruik van complexe tiers of bijkomende kosten. Klanten over de hele wereld vertrouwen op Wasabi en het bedrijf wordt gezien als een van de snelst groeiende en meest visionaire technologiebedrijven. Het bedrijf is opgericht door Carbonite-medeoprichters en cloudstorage-pioniers David Friend en Jeff Flowers, en is gevestigd in Boston, de Verenigde Staten. Wasabi is een particulier bedrijf en heeft tot op heden 110 miljard dollar aan financiering binnengehaald.

Volg Wasabi op TwitterFacebookInstagram en zijn blog.

Over Uniserver
Uniserver biedt IT-organisaties de vrijheid en zekerheid om te focussen op hun eigen kracht: waarde creëren voor klanten en eindgebruikers. Met de beste infrastructuur in Nederlandse datacenters, 99,98% uptime en de beste cloudoplossingen stelt Uniserver haar klanten in staat om innovatieve ICT-diensten voor hun klanten te ontwikkelen. Uniserver werkt intensief samen met haar partners om maximale toegevoegde waarde voor de eindklanten te realiseren. Als enige in Nederland werkt het bedrijf met een uniek partner-only-model. De partners van Uniserver zijn daarom daadwerkelijk partners en geen concurrenten. Al meer dan 150 IT-dienstverleners kozen voor Uniserver.
Laatste van Uniserver

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Clouddistributeur Uniserver neemt branchegenoot Denit over
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo Progress Communications

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense