Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

NJ TRANSIT vergroot fysieke passagiersveiligheid en verbetert operationele efficiëntie met netwerkoplossingen van Extreme

Op twee na grootste Amerikaanse vervoersmaatschappij implementeert flexibel, schaalbaar en veilig netwerk voor CCTV-surveillance, geautomatiseerd netwerkbeheer en grotere connectiviteit

Amstelveen, 10 november 2020 Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, is een samenwerking aangegaan met NJ TRANSIT, het openbaar-vervoersysteem van de Amerikaanse staat New Jersey. NJ TRANSIT heeft de netwerkoplossingen van Extreme geïmplementeerd om zijn netwerkconnectiviteit uit te breiden, netwerkbeheer te vereenvoudigen en fysieke passagiersveiligheid te vergroten. Met geautomatiseerd beheer en bedrade switching-oplossingen van Extreme heeft NJ TRANSIT een hyper-gesegmenteerd en veilig netwerk uitgerold. Dit netwerk is in staat volledig operationele uptime te garanderen. Bovendien voorziet het in de veiligheidsmaatregelen die nodig zijn om passagiers te beschermen tijdens circa 270 miljoen ritten per jaar, zoals schaalbare CCTV-surveillance.

NJ TRANSIT is de op twee na grootste aanbieder van bus-, trein- en lightrail-vervoer in de Verenigde Staten. De maatschappij had behoefte aan een netwerk dat al haar operationele locaties kon ondersteunen, een gebied dat bijna 8.570 kilometer beslaat met 251 busroutes, 12 spoorlijnen, 166 treinstations, 62 lightrail-stations en meer dan 19.000 bushaltes. De organisatie omvat ook het New Jersey Transit Police Department. De diensten zijn zeven dagen per week, 365 dagen per jaar beschikbaar voor inwoners van New Jersey. Het beheer van het netwerk is een enorme taak voor het IT-team, dat bestaat uit 25 medewerkers. Zij hebben behoefte aan een netwerk dat veilig en eenvoudig te beheren is, en dat beschikt over ingebouwde redundanties die downtime helpen terugdringen.

Belangrijkste voordelen voor NJ TRANSIT-passagiers:
  • Vereenvoudigd, geautomatiseerd netwerkbeheer – Een van de belangrijkste prioriteiten van NJ TRANSIT was het automatiseren van netwerkbeheer om het IT-team vrij te maken voor de ontwikkeling van een consistente en kwalitatieve reiservaring voor passagiers. Om dit te realiseren, heeft het team ExtremeSwitching™-technologie en Extreme Management Center™-software geïmplementeerd voor de automatisering van tijdrovende onderhoudstaken en minimalisering van downtime op het netwerk. Extreme Fabric Connect™-software zorgt daarnaast voor failover van verbindingen en daaraan gekoppelde switching-systemen in minder dan een seconde, waardoor het netwerk – vergeleken met alternatieve oplossingen – veerkrachtiger is in het geval van storingen.
  • Naadloze netwerkconnectiviteit in de hele staat – NJ TRANSIT gebruikt de Fabric Connect-software van Extreme voor al zijn kantoren, treinstations en bushaltes om de performance en betrouwbaarheid van het netwerk te optimaliseren. Hierdoor was het team in staat een deel van de complexiteit van het netwerk weg te nemen en de upgrades van bestaande systemen te voltooien zonder de dienstverlening aan passagiers te verstoren. Dankzij deze implementatie kan NJ TRANSIT meer IoT-apparaten van medewerkers ondersteunen, heeft het bedrijf de internetdekking via het vaste netwerk verbeterd en heeft het data-analytics-diensten geïmplementeerd die strategischere, klantgerichtere besluitvorming mogelijk maken.
Bilal Khan, Chief Technology and Security Officer, NJ TRANSIT
“NJ TRANSIT heeft als doel passagiers te voorzien van een veilig en efficiënt openbaar-vervoersysteem waarop ze kunnen vertrouwen. We hebben een groot netwerk met honderden locaties die samen duizenden kilometers beslaan en we kunnen ons geen netwerkdowntime veroorloven. Het netwerk moet veerkrachtig en veilig zijn, maar ook flexibel en eenvoudig genoeg voor ons team om te beheren. Extreme voldoet aan al die eisen en geeft onze medewerkers en de gemeenschappen die we bedienen het vertrouwen dat we hebben geïnvesteerd in technologie die deze taak aankan.”

Norman Rice, Chief Operating Officer, Extreme Networks
“Openbaar vervoer is een essentiële dienst die iedereen van en naar zijn werk, school en andere locaties brengt. Een netwerk dat zo’n essentiële publieke service ondersteunt, moet voorzien in het hoogste niveau van betrouwbaarheid, veiligheid en stabiliteit. Elke verstoring kan bij duizenden mensen voor stress zorgen. Extreme is trots een slim, veilig netwerk te bieden dat NJ TRANSIT voorziet van de operationele flexibiliteit die nodig is om elk jaar miljoenen passagiers te vervoeren.”

Aanvullende bronnen
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Techniekopleiding.nl