Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

NJ TRANSIT vergroot fysieke passagiersveiligheid en verbetert operationele efficiëntie met netwerkoplossingen van Extreme

Op twee na grootste Amerikaanse vervoersmaatschappij implementeert flexibel, schaalbaar en veilig netwerk voor CCTV-surveillance, geautomatiseerd netwerkbeheer en grotere connectiviteit

Amstelveen, 10 november 2020 Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, is een samenwerking aangegaan met NJ TRANSIT, het openbaar-vervoersysteem van de Amerikaanse staat New Jersey. NJ TRANSIT heeft de netwerkoplossingen van Extreme geïmplementeerd om zijn netwerkconnectiviteit uit te breiden, netwerkbeheer te vereenvoudigen en fysieke passagiersveiligheid te vergroten. Met geautomatiseerd beheer en bedrade switching-oplossingen van Extreme heeft NJ TRANSIT een hyper-gesegmenteerd en veilig netwerk uitgerold. Dit netwerk is in staat volledig operationele uptime te garanderen. Bovendien voorziet het in de veiligheidsmaatregelen die nodig zijn om passagiers te beschermen tijdens circa 270 miljoen ritten per jaar, zoals schaalbare CCTV-surveillance.

NJ TRANSIT is de op twee na grootste aanbieder van bus-, trein- en lightrail-vervoer in de Verenigde Staten. De maatschappij had behoefte aan een netwerk dat al haar operationele locaties kon ondersteunen, een gebied dat bijna 8.570 kilometer beslaat met 251 busroutes, 12 spoorlijnen, 166 treinstations, 62 lightrail-stations en meer dan 19.000 bushaltes. De organisatie omvat ook het New Jersey Transit Police Department. De diensten zijn zeven dagen per week, 365 dagen per jaar beschikbaar voor inwoners van New Jersey. Het beheer van het netwerk is een enorme taak voor het IT-team, dat bestaat uit 25 medewerkers. Zij hebben behoefte aan een netwerk dat veilig en eenvoudig te beheren is, en dat beschikt over ingebouwde redundanties die downtime helpen terugdringen.

Belangrijkste voordelen voor NJ TRANSIT-passagiers:
  • Vereenvoudigd, geautomatiseerd netwerkbeheer – Een van de belangrijkste prioriteiten van NJ TRANSIT was het automatiseren van netwerkbeheer om het IT-team vrij te maken voor de ontwikkeling van een consistente en kwalitatieve reiservaring voor passagiers. Om dit te realiseren, heeft het team ExtremeSwitching™-technologie en Extreme Management Center™-software geïmplementeerd voor de automatisering van tijdrovende onderhoudstaken en minimalisering van downtime op het netwerk. Extreme Fabric Connect™-software zorgt daarnaast voor failover van verbindingen en daaraan gekoppelde switching-systemen in minder dan een seconde, waardoor het netwerk – vergeleken met alternatieve oplossingen – veerkrachtiger is in het geval van storingen.
  • Naadloze netwerkconnectiviteit in de hele staat – NJ TRANSIT gebruikt de Fabric Connect-software van Extreme voor al zijn kantoren, treinstations en bushaltes om de performance en betrouwbaarheid van het netwerk te optimaliseren. Hierdoor was het team in staat een deel van de complexiteit van het netwerk weg te nemen en de upgrades van bestaande systemen te voltooien zonder de dienstverlening aan passagiers te verstoren. Dankzij deze implementatie kan NJ TRANSIT meer IoT-apparaten van medewerkers ondersteunen, heeft het bedrijf de internetdekking via het vaste netwerk verbeterd en heeft het data-analytics-diensten geïmplementeerd die strategischere, klantgerichtere besluitvorming mogelijk maken.
Bilal Khan, Chief Technology and Security Officer, NJ TRANSIT
“NJ TRANSIT heeft als doel passagiers te voorzien van een veilig en efficiënt openbaar-vervoersysteem waarop ze kunnen vertrouwen. We hebben een groot netwerk met honderden locaties die samen duizenden kilometers beslaan en we kunnen ons geen netwerkdowntime veroorloven. Het netwerk moet veerkrachtig en veilig zijn, maar ook flexibel en eenvoudig genoeg voor ons team om te beheren. Extreme voldoet aan al die eisen en geeft onze medewerkers en de gemeenschappen die we bedienen het vertrouwen dat we hebben geïnvesteerd in technologie die deze taak aankan.”

Norman Rice, Chief Operating Officer, Extreme Networks
“Openbaar vervoer is een essentiële dienst die iedereen van en naar zijn werk, school en andere locaties brengt. Een netwerk dat zo’n essentiële publieke service ondersteunt, moet voorzien in het hoogste niveau van betrouwbaarheid, veiligheid en stabiliteit. Elke verstoring kan bij duizenden mensen voor stress zorgen. Extreme is trots een slim, veilig netwerk te bieden dat NJ TRANSIT voorziet van de operationele flexibiliteit die nodig is om elk jaar miljoenen passagiers te vervoeren.”

Aanvullende bronnen
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Extreme Networks
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo LVTPR

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks