www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

NTT ‘Future Disrupted’-voorspellingen voor 2021: de transformatieve impact van COVID-19 op de maatschappij

Disruptieve trends maken digitale transformatie essentieel voor bedrijven

Barneveld, 10 november 2020 NTT Ltd., de wereldwijde technology services company, heeft zijn ‘Future Disrupted: 2021’-rapport gepubliceerd, met daarin de voorspellingen van trends op het gebied van technologie. De voorspelde technologietrends die veranderingen teweeg zullen brengen, gecombineerd met belangrijke inzichten van NTT-experts, dienen als handleiding voor bedrijven die willen profiteren van wat deze technologieën te bieden hebben.

De disruptieve technologieën, waarvoor een voorspelling is gedaan voor 2021 en daarna, weerspiegelen de impact van COVID-19 op de versnelling van de digitale transformatie binnen de maatschappij. Volgens NTT zijn er vijf grote disruptieve technologieën die het potentieel hebben bedrijven te helpen security te optimaliseren, duurzame groei te ondersteunen en impact op het milieu terug te dringen.
  1. All-photonics networks (APN’s) voor wereldwijde communicatie: APN’s maken end-to-end informatie-uitwisseling mogelijk tussen het eindapparaat en de server. Ze zorgen voor een ultra-low power intensieve, duurzame communicatie-omgeving.
  2. Cognitive Foundation-technologie (CF) verbindt en controleert alles: Het gecentraliseerde management en de flexibele toewijzing van ICT-middelen biedt de mogelijkheid om diverse sensorinformatie te integreren – voice, video, enzovoort – om IoT-initiatieven te ondersteunen.
  3. Digital twin computing (DTC) maakt voorspellende analytics mogelijk door echte en virtuele werelden te integreren: DTC test verschillende omgevingen door digital twins van ‘things’ en mensen vrij te kopiëren, combineren en uit te wisselen. Deze informatie wordt geïntegreerd in applicaties zoals verkeersprognosesystemen en kan nauwkeurige voorspellingen doen op het gebied van ziektebestrijding.
  4. De evolutie van de ‘citizen developer’ en robotic process automation (RPA) verandert bedrijven: Low-code-/no-code-platformen gebouwd om iedereen businessapplicaties te laten creëren op basis van bedrijfsdata gaan het verschil maken voor bedrijven. De ‘citizen developer’-aanpak maakt ook gebruik van RPA om bepaalde businessprocessen te automatiseren, waardoor medewerkers meer tijd vrij hebben om te besteden aan belangrijkere taken.
  5. Quantum- en edge-computing introduceren een nieuw computing-tijdperk: Er kan meer rekenwerk lokaal aan de edge worden verricht, in plaats van in de centrale cloud, waar vertraging kan voorkomen. Het camerasysteem van een auto zou bijvoorbeeld beelden direct kunnen verwerken en herkennen in plaats van die informatie naar de cloud te sturen voor verificatie.
Hoewel deze disruptieve technologieën zelf nog heel even op zich laten wachten, zorgen deze trends op de kortere termijn voor de behoefte aan digitale transformatie. De trends maken het voor bedrijven mogelijk om te voorzien in superieure, meer verbonden, naadloze en positieve klant- en medewerker-ervaringen. Sterker nog, vanwege deze ontwikkelingen voorspelt NTT dat digitale transformatie in 2021 essentieel is voor bedrijven en dat ze simpelweg geen andere keuze hebben.

Volgens NTT’s 2020 Intelligent Workplace Report ligt een positieve medewerker- en klantervaring (EX en CX) in de toekomst aan de basis van bedrijfsstrategieën. Deze voorspelling wordt ondersteund door verder NTT-onderzoek, waarin 70,5 procent van de organisaties aangeeft dat een betere klantervaring de belangrijkste factor is voor het aanjagen van hun digitale transformatie.

Andy Cocks, Chief Go-to-Market Practices Officer bij NTT Ltd.: “Voor 2021 voorspellen we dat CX-succes afhankelijk zal zijn van een datagedreven en goed uitgewerkte strategie. De enorme hoeveelheden klantdata uit meerdere bronnen die door de meeste bedrijven worden geraadpleegd, vastgelegd en beheerd, zullen het komende jaar alleen maar groeien.”

Cocks vervolgt: “Automatisering zal ook een essentiële rol spelen in initiatieven op het vlak van medewerker-ervaring. NTT voorspelt vooruitgang in en de adoptie van RPA, machine learning en AI. Werkgevers moeten goed nadenken over de optimalisatie van het welzijn en de veiligheid van hun medewerkers. Identiteit, data en analytics, samenwerkingstools, security en automatisering gaan hiervoor de basis vormen.”

Tot slot is het belangrijk dat cybersecurity ten grondslag ligt aan alles dat wordt geïmplementeerd, omdat de impact hiervan op zowel klantloyaliteit als het welzijn van medewerkers vanaf 2021 nog groter wordt. Het Intelligent Workplace Report laat ook zien dat 83,2 procent van de organisaties de security volledig opnieuw heeft ingericht om in te spelen op de nieuwe manier van werken als gevolg van de pandemie. Training over nieuwe applicaties en de nieuwe manier van werken staat volgens het rapport lager op de agenda (slechts 42,8 procent van de organisaties regelt dit), wat zorgt voor een hoog risiconiveau. Medewerkers moeten geïnformeerd worden over geüpdatete securitypolicy’s (en het volgen van security-awarenessprogramma’s), hoe deze policy’s hen ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden – ongeacht hun locatie – en wat er van ze verwacht wordt. Dat is van groot belang om het gewenste gedrag te realiseren en – nog belangrijker – draagvlak te creëren als het gaat om cybersecurity.

Meer informatie over de trends van 2021 en daarna is te vinden op de Future Disrupted- pagina

Over NTT Ltd.
NTT Ltd. is een toonaangevende wereldwijd opererende technologiedienstverlener. Wij werken samen met organisaties van over de hele wereld om met intelligente technologieoplossingen resultaten vorm te geven en te bereiken. Bij ons staat intelligent voor data-driven, verbonden, digitaal en veilig. Als wereldwijde ICT-provider hebben we meer dan 40.000 mensen in dienst in een diverse en dynamische werkomgeving in 57 landen. We doen zaken in 73 landen en leveren diensten in meer dan 200 landen en regio’s. Together we enable the connected future.

Kijk voor meer informatie op https://hello.global.ntt/.
Laatste van NTT Ltd.
NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

NTT benoemt Abhijit Dubey tot Global Chief Executive Officer van NTT Ltd. per 1 april 2021

CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Logo LVTPR

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.