www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: ItsaRep

Western Digital breidt flash-portfolio uit met drie nieuwe SSD’s voor het uitbouwen van architecturen waarin data centraal staat

Western Digital wil inspelen op het zettabyte tijdperk en introduceert hiervoor een reeks nieuwe NVMe SSD's voor architecturen waarin data centraal staat, ofwel data-centric architecturen. De schijven zijn in te zetten in datacenters, bij industriële IoT-toepassingen, de auto-industrie, maar ook thuis. Het betreft de Ultrastar DC ZN540 ZNS NVMe SSD voor enterprise, de IX SN530 industriële SSD en de WD Blue NVMe SSD 2 TB voor snellere pc-prestaties. De producten zijn ontwikkeld dankzij Western Digitals verticale integratiemogelijkheden - van het ontwerpen en produceren van NAND-flash tot het ontwikkelen van eigen interne SSD-controllers en firmware.

Efficiënte enterprise SSD
Volgens onderzoeksbureau IDC wordt er de komende drie jaar meer data gecreëerd dan in de afgelopen 30 jaar samen. Verouderde architecturen kunnen de veelvoud aan datasets die miljarden verbonden systemen genereren niet bijhouden. De uitdaging is om op een efficiënte en kosteneffectieve manier een data-infrastructuur te bouwen die wel kan voldoen aan de data-eisen van dat zettabyte-tijdperk. Opslag is daarin essentieel en fundamenteel. Dat leidde tot de ontwikkeling van Zoned Storage, de nieuwe opslagarchitectuur voor toekomstgerichte datacenters, waaraan Western Digital bijdraagt.

Daarnaast voorziet het bedrijf nu geselecteerde klanten van de nieuwe Ultrastar DC ZN540 ZNS NVMe SSD. Deze bevat een verticaal geïntegreerde dual-port NVMe-controller en capaciteiten tot 8 TB in een standaard U.2-vormfactor. Door gebruik te maken van zoned namespaces (ZNS) is de DC ZN540 geschikt voor multi-tenancy omgevingen en andere data-centric toepassingen zoals event stream processing (ESP). Vergeleken met conventionele SSD's levert de schijf tot 4 keer betere prestaties en 2,5 keer QoS-verbeteringen, evenals betere efficiëntie, gebruiksgemak en schaal, terwijl de TCO (Total Cost of Ownership) voor openbare en private cloudinfrastructuur lager is.

Western Digital zet zich in voor de ontwikkeling van een uitgebreid Zoned Storage-ecosysteem en toepassingsondersteuning, waaronder het synergiebeheer van hoge capaciteit SMR HDD's en ZNS SSD's onder een gestandaardiseerd Zoned Storage-framework.

Industriële SSD voor IoT en automotive
De nieuwe Western Digital IX SN530 is een industriële NVMe SSD, speciaal ontworpen voor omgevingen waarin extreme eisen aan temperatuur, prestatie, duurzaamheid en betrouwbaarheid gelden. De SSD is geschikt voor fabrieksautomatisering, transport, medische toepassingen, robotica, drones, defensie, detailhandel en andere veeleisende omgevingen. De IX SN530 NVMe SSD is bestand tegen temperaturen van -40 tot +85 graden Celsius en levert een 20G operationele trilling specificatie. Met leessnelheden tot 2400 MB/s is het een krachtige oplossing voor OEM's die nieuwe applicaties ontwerpen of overstappen van SATA SSD's. De SSD is verkrijgbaar in een compacte M.2 2230- of M.2 2280-vormfactor met capaciteiten van 85 GB tot 2 TB. De IX SN530 TLC-versie is nu beschikbaar, SLC-versies volgen in januari 2021.

2 TB consumenten SSD
De WD Blue SN550 NVMe SSD in de nieuwe 2 TB capaciteit is een NVMe-oplossing voor grafisch ontwerpers, animators, videografen, architecten en softwareontwikkelaars. Deze SSD levert meer dan vier keer de snelheid dan Western Digital's snelste SATA-schijven. De WD Blue SN550 2TB is nu verkrijgbaar voor een adviesprijs van €317,99.

“Het gebruik van flash-technologie transformeert bedrijven in alle markten. De toekomst van opslag is toepassingsgericht en geoptimaliseerd voor die bedrijven", zegt Robert Soderbery, executive vice president en general manager flash-business bij Western Digital. “Onze nieuwe SSD’s voor cloud- en enterprise storage, industriële toepassingen en thuisomgevingen zijn cruciale bouwstenen voor de digitale wereld waarin nieuwe architecturen ontstaan. We bieden een verscheidenheid aan klanten meer opties dan ooit om ervoor te zorgen dat hun data snel, veilig en beschermd zijn.”

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WD, WD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
World Backup Day: 5 aandachtspunten voor opslag

Western Digital brengt Apex Legends-geheugenkaart uit voor Nintendo Switch

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte
SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Algoritme van MusicInBrands verkocht aan Private investeerder

Driekwart jongeren vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers

Zyxel Nebula lanceert meest uitgebreide cloud-netwerkoplossing met firewall voor mkb

Digitale Binnenhof Academy van start!

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

ARAG integreert M-Files en Salesforce voor 360-graden klantbeeld

Marc Lelijveld als enige Nederlander door Microsoft erkend als ‘FastTrack Recognized Solution Architect’ voor Power BI

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden

Avaya benoemt Michiel Noordermeer tot Regional Sales Leader Benelux

Onderzoek: Marktleider Albert Heijn verliest rap aan reputatie door te zelfverzekerde houding

Forse stijging fraudemeldingen online shoppen
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis