www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: ItsaRep

Western Digital breidt flash-portfolio uit met drie nieuwe SSD’s voor het uitbouwen van architecturen waarin data centraal staat

Western Digital wil inspelen op het zettabyte tijdperk en introduceert hiervoor een reeks nieuwe NVMe SSD's voor architecturen waarin data centraal staat, ofwel data-centric architecturen. De schijven zijn in te zetten in datacenters, bij industriële IoT-toepassingen, de auto-industrie, maar ook thuis. Het betreft de Ultrastar DC ZN540 ZNS NVMe SSD voor enterprise, de IX SN530 industriële SSD en de WD Blue NVMe SSD 2 TB voor snellere pc-prestaties. De producten zijn ontwikkeld dankzij Western Digitals verticale integratiemogelijkheden - van het ontwerpen en produceren van NAND-flash tot het ontwikkelen van eigen interne SSD-controllers en firmware.

Efficiënte enterprise SSD
Volgens onderzoeksbureau IDC wordt er de komende drie jaar meer data gecreëerd dan in de afgelopen 30 jaar samen. Verouderde architecturen kunnen de veelvoud aan datasets die miljarden verbonden systemen genereren niet bijhouden. De uitdaging is om op een efficiënte en kosteneffectieve manier een data-infrastructuur te bouwen die wel kan voldoen aan de data-eisen van dat zettabyte-tijdperk. Opslag is daarin essentieel en fundamenteel. Dat leidde tot de ontwikkeling van Zoned Storage, de nieuwe opslagarchitectuur voor toekomstgerichte datacenters, waaraan Western Digital bijdraagt.

Daarnaast voorziet het bedrijf nu geselecteerde klanten van de nieuwe Ultrastar DC ZN540 ZNS NVMe SSD. Deze bevat een verticaal geïntegreerde dual-port NVMe-controller en capaciteiten tot 8 TB in een standaard U.2-vormfactor. Door gebruik te maken van zoned namespaces (ZNS) is de DC ZN540 geschikt voor multi-tenancy omgevingen en andere data-centric toepassingen zoals event stream processing (ESP). Vergeleken met conventionele SSD's levert de schijf tot 4 keer betere prestaties en 2,5 keer QoS-verbeteringen, evenals betere efficiëntie, gebruiksgemak en schaal, terwijl de TCO (Total Cost of Ownership) voor openbare en private cloudinfrastructuur lager is.

Western Digital zet zich in voor de ontwikkeling van een uitgebreid Zoned Storage-ecosysteem en toepassingsondersteuning, waaronder het synergiebeheer van hoge capaciteit SMR HDD's en ZNS SSD's onder een gestandaardiseerd Zoned Storage-framework.

Industriële SSD voor IoT en automotive
De nieuwe Western Digital IX SN530 is een industriële NVMe SSD, speciaal ontworpen voor omgevingen waarin extreme eisen aan temperatuur, prestatie, duurzaamheid en betrouwbaarheid gelden. De SSD is geschikt voor fabrieksautomatisering, transport, medische toepassingen, robotica, drones, defensie, detailhandel en andere veeleisende omgevingen. De IX SN530 NVMe SSD is bestand tegen temperaturen van -40 tot +85 graden Celsius en levert een 20G operationele trilling specificatie. Met leessnelheden tot 2400 MB/s is het een krachtige oplossing voor OEM's die nieuwe applicaties ontwerpen of overstappen van SATA SSD's. De SSD is verkrijgbaar in een compacte M.2 2230- of M.2 2280-vormfactor met capaciteiten van 85 GB tot 2 TB. De IX SN530 TLC-versie is nu beschikbaar, SLC-versies volgen in januari 2021.

2 TB consumenten SSD
De WD Blue SN550 NVMe SSD in de nieuwe 2 TB capaciteit is een NVMe-oplossing voor grafisch ontwerpers, animators, videografen, architecten en softwareontwikkelaars. Deze SSD levert meer dan vier keer de snelheid dan Western Digital's snelste SATA-schijven. De WD Blue SN550 2TB is nu verkrijgbaar voor een adviesprijs van €317,99.

“Het gebruik van flash-technologie transformeert bedrijven in alle markten. De toekomst van opslag is toepassingsgericht en geoptimaliseerd voor die bedrijven", zegt Robert Soderbery, executive vice president en general manager flash-business bij Western Digital. “Onze nieuwe SSD’s voor cloud- en enterprise storage, industriële toepassingen en thuisomgevingen zijn cruciale bouwstenen voor de digitale wereld waarin nieuwe architecturen ontstaan. We bieden een verscheidenheid aan klanten meer opties dan ooit om ervoor te zorgen dat hun data snel, veilig en beschermd zijn.”

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WD, WD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Western Digital vergroot capaciteit van draagbare SSD’s naar 4TB

Western Digital introduceert draadloze opladers met automatische back-up

Western Digital sluit partnership met RAIDIX om opslagprestaties van enterprise NVMe SSD’s te verbeteren
Flexso Nederland opent eerste filialen in Utrecht en Den Bosch

LANCOM voor de vijfde keer op rij VPN-kampioen in techconsult Professional User Rating 2021

Zscaler-onderzoek: “security-misconfiguraties grootste oorzaak van cyberaanvallen op public cloud-omgevingen”

NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

Trend Micro voegt geavanceerde cloud-native container security toe aan zijn Cloud One services-platform

Macaw en Northwave bundelen krachten om meer bedrijven te helpen zich te weren tegen cyberdreigingen

Citrix kondigt overname Wrike aan

90% van de Europese CEO’s: cruciaal om wendbaar te zijn, slechts 21% is het daadwerkelijk

Ondanks zorgen rond security groeit het vertrouwen van IT-professionals in de public cloud
Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Veel verschillende IT-systemen veroorzaken hinder in zorgsector

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

BOYS WITH BRAINS ZIET EXPLOSIEVE GROEI DOOR CORONA

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Seamless integration of The Voice of O365 and CONTACTCENTER4ALL

Schneider Electric neemt DC Systems B.V. over om innovaties in elektrische distributie te bevorderen

De wereldwijde crisis beïnvloedt de supply chains van bedrijven

Digitale huisartsenpost vanaf vandaag ook beschikbaar voor alle inwoners van Drenthe

Lockdown belemmert tech-vrouwen in loopbaanontwikkeling

BIS|Econocom project bij Rijksoverheid wint Cisco WebexOne Award

CyberArk biedt gratis controle-tool voor SolarWinds klanten

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo QuandaGo
Logo DATPROF
Logo Avaap
Logo Fastbyte
Logo Leadgate Europe
Logo Xdroid
Logo Qualogy
Logo NewChannel
Logo QuandaGo
Logo Salure
Logo ICT-Partners
Logo DNA Services B.V.
Logo Open.nl Software Group
Logo Codelogic
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.