www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

CM.com introduceert met RCS de nieuwe generatie SMS in Nederland

CM.com en Vodafone bieden gezamenlijk Rich Communication Services (RCS) aan bedrijven om rijkere en veiligere berichten te kunnen versturen naar mobiele telefoons

Breda, 10 november 2020 – CM.com, wereldwijd aanbieder van een Conversational Commerce cloud platform, lanceert in samenwerking met Vodafone Nederland na een succesvolle uitrol in Duitsland nu ook in Nederland de nieuwe generatie SMS genaamd RCS (Rich Communication Services). RCS stelt bedrijven in staat op een rijkere en veiligere manier te communiceren met de consument. Een RCS-bericht kan plaatjes en knoppen bevatten, waardoor de consument in de conversatie eenvoudig keuzes kan maken en eventueel een betaling kan doen.

RCS tegen fraude
Naast dat RCS rijke en interactieve content kan versturen, biedt het vooral ook voordelen op het gebied van veiligheid. In tegenstelling tot sommige andere communicatiekanalen hebben bedrijven die RCS gebruiken altijd een zogenaamd ‘Verified Profile’. Deze wordt aan bedrijven toegekend na strikte controle door de RCS provider. De ontvanger hoeft zich dus geen zorgen te maken dat onbevoegden misbruik maken van de service.

Wereldwijde ondersteuning
RCS, is een nieuwe wereldwijde berichtenstandaard voor de zakelijke markt die wordt ondersteund door alle telecom operatoren. Wereldwijd zijn inmiddels 1,2 miljard telefoons in omloop die compatibel zijn met RCS. Dit aantal groeit naar verwachting naar 3,9 miljard in 2025[1]. Ontvangers van een RCS-bericht hoeven geen speciale apps te installeren. RCS wordt native ondersteund door Android. Is een mobiele telefoon onverhoopt niet geschikt voor het ontvangen van RCS, dan wordt dit herkend door het netwerk en wordt een gewone SMS verstuurd met gelijke functionaliteit, maar dan zonder verrijking met multimedia en knoppen.

Succesvolle combinatie
De RCS-expertise en het wereldwijde netwerk van Vodafone, in combinatie met de applicaties van het CM.com platform, hebben bewezen een succesvolle formule te zijn. De GSMA voorspelt wereldwijd voor medio 2020 500 miljoen actieve RCS-gebruikers per maand. Volgens Mobilesquared, een market intelligence bureau voor business messaging, zal RCS officieel ’s werelds grootste zakelijke messaging platform worden. Met meer dan twee miljard gebruikers goed voor 50 procent van het totale aantal smartphonegebruikers. Bedrijven kunnen dus profiteren van een rijkere en betere dienstverlening naar hun klanten en ze kunnen dus rekenen op een beduidend hogere response rate.

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com: “Nederland is voor CM.com de logische volgende stap voor de uitrol van RCS. Wij richten ons op de wereldwijde Conversational Commerce markt waarin mobile first en persoonlijke communicatie centraal staan. RCS stelt elk bedrijf in staat om Conversational Commerce toe te passen in hun bedrijfsprocessen. Het biedt hen de mogelijkheid om op mobiel een volledig customer journey te creëren waarin alle touch points terugkomen. Daarnaast speelt RCS in op de behoefte aan real-time en persoonlijk contact. Vanaf nu gaat dus ook de Nederlandse consument meer gemak ervaren in het contact met merken.”

Michiel Peters, Manager Wholesale bij VodafoneZiggo: “Door de voordelen van SMS en moderne messaging applicaties samen te brengen is RCS voor organisaties een bijzonder effectieve manier om met hun klanten in contact te komen en te blijven, waar die zich ook bevindt. Door middel van ons netwerk en platform kunnen bedrijven nu rijke reclamecampagnes delen en digitale klantenservice of verkoop direct aanbieden via RCS.”

Bedrijven kunnen meer informatie over RCS vinden op deze RCS pagina.

Over CM.com
CM.com (AMS: CMCOM) is a global leader in cloud software for conversational commerce that enables businesses to deliver a superior customer experience. Our communications and payments platform empowers marketing, sales and customer support to automate engagement with customers across multiple mobile channels, blended with seamless payment capabilities that drive sales, gain customers and increase customer happiness.

[1] Juniper research: CPaaS 2020-2025
Laatste van CM
CM.com included in MSCI Global Small Cap indexes

CM.com introduceert met RCS de nieuwe generatie SMS in Nederland

CM.com: 76% Core Revenue Growth for CM.com in Q3 2020
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
CM contact

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Valid
Logo Infoblox