www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Eaton introduceert twee nieuwe tools om vlamboogrisico te beheersen

Hengelo, 9 november 2020 - Eaton introduceert vandaag twee nieuwe hulpmiddelen om het risico op vlambogen in elektrische verdeelinstallaties te inventariseren, analyseren en beheersen. De eerste is de Vlamboogveiligheidsgids voor elektrische installaties: deze geeft bedrijfsmanagers, engineers en monteurs praktische informatie en adviezen om te voldoen aan de Europese veiligheidsnorm EN 50110. Daarnaast lanceert Eaton de vernieuwde softwaretool Eaton xSpider 3, met de module ArcRISK waarmee al in de ontwerpfase een vlambooggevaaranalyse uitgevoerd kan worden op laagspanningsnetwerken. Beide oplossingen helpen om het vlamboogrisico voor gebouwen en projecten in kaart te brengen en te beperken.

Vlambogen in een elektrische installatie vormen een reëel en groot risico. Een vlamboogincident is potentieel levensgevaarlijk voor werknemers en omstanders. Daarnaast kunnen de kosten na een vlamboogincident enorm oplopen door de directe schade, eventuele vervolgkosten, aansprakelijkheid en reputatieschade. Toch blijft de vlamboog in Europa een ‘verborgen gevaar’. De meeste bedrijven zijn onbekend met het risico en de Europese normen, zoals IEC 61439 en EN 50110, en geven geen specifieke instructies voor het uitvoeren van een vlambooggevaaranalyse. Eaton heeft in Europa veel ervaring met het analyseren en beperken van vlamboogrisico’s en is al jaren actief om dit risico de noodzakelijke aandacht te geven. De nieuwe praktische hulpmiddelen die Eaton vandaag introduceert, passen in de lijn om bedrijfsmanagers en installatieverantwoordelijken te informeren en ondersteunen.

“Deze twee nieuwe tools maken Eaton’s totale oplossing voor vlamboogrisicobeheer compleet,” aldus John Robb, hoofd van Eaton’s Commercial Buildings Segment. “In combinatie met Eaton’s vlambooggevaaranalyses, onze vlamboogveiligheidsoplossingen, ons programma voor preventief onderhoud en onze vlamboog kennisbank voor engineers in Europa, helpen deze twee nieuwe tools ons bij het voldoen aan de klantbehoeften op het gebied van veiligheid rond de elektrische installatie.”

Vlamboogveiligheidsgids voor elektrische installaties
Eaton’s nieuwe Vlamboogveiligheidsgids is ontworpen als een praktische gids voor de naleving van CENELEC EN 50110, de Europese standaard voor Bedrijfsvoering van Elektrische Installaties, en is veel breder dan alleen vlamboog. Deze nieuwe gids beschrijft:

De invloeden van EN 50110 op bedrijven en bedrijfsverantwoordelijkheden. Gevaren van vlamboogincidenten en de mogelijke gevolgen voor bedrijven. Vrijkomende energie in geval van een vlamboog en de consequenties ervan. Het vaststellen van het hoogst acceptabele risico dat past bij de activiteiten. Het beoordelen van het daadwerkelijke risico. Het verlagen en beheren van het daadwerkelijke risico.

Om bedrijven te helpen een inventarisatie te maken van het daadwerkelijke vlamboogrisico en dit te beheren in hun bestaande elektrische installaties, biedt Eaton een deskundige vlamboogrisicobeoordeling, ombouwoplossingen en preventief onderhoud voor bestaande schakelinstallaties, zelfs voor systemen van andere merken. Indien er aanvullende veiligheidsmaatregelen nodig zijn, kan Eaton vlamboogveiligheidsoplossingen adviseren en installeren om het bestaande risico te verlagen naar een acceptabel niveau. Tevens adviseert Eaton voor bestaande installaties minstens eens per vijf jaar een vlamboogrisicobeoordeling te laten uitvoeren om de gevolgen van tussentijdse wijzigingen in het netwerk af te dekken.

Vernieuwde softwaretool xSpider 3
Versie 3 van xSpider, Eaton’s softwaretool voor dimensionering van laagspanningsnetwerken, is uitgebreid met Eaton ArcRISK, een unieke module waarmee ontwerpers van verdeelsystemen al in de ontwerpfase een vlambooggevaaranalyse kunnen uitvoeren op netwerken. Ontwerpers kunnen op netwerken dat ze configureren een volledige vlamboogrisicobeoordeling uitvoeren en correcties toepassen met Eaton veiligheidsproducten.

“ArcRISK is uniek in de industrie,” aldus Eaton Product Manager Richard ter Horst. “Momenteel is xSpider 3 de enige gratis stroomsysteemdesigntool waarmee gebruikers automatisch een vlamboogrisicoanalyse kunnen uitvoeren. Zonder ArcRISK moeten vlamboogrisicoberekeningen handmatig worden uitgevoerd. Professionele elektrotechnische ingenieurs zullen de voordelen van het gebruiken van xSpider erkennen.” De meest recente versie van xSpider 3 kan gratis worden gedownload via de website.

Over Eaton
Eaton's powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eaton's missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2019 bedroeg $21,4 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 92.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Eaton Persdesk
Tijs Mannien
eaton@clarity.pr
Laatste van Eaton
Eaton lanceert nieuwe lithium-ion variant van hun 9PX online dubbele-conversie UPS: de 9PX lithium-ion UPS

Eaton ontwikkelt met Microsoft datacenters die het energienet ondersteunen en netcongestie oplossen

Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks