www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Extreme Networks derde jaar op rij uitgeroepen tot leider in 2020 Gartner Magic Quadrant voor vaste en WLAN-toegangsinfrastructuur

Rapport behandelt hardware- en softwareleveranciers die ondersteuning bieden bij het koppelen van devices aan enterprise-WLAN- of wifinetwerken

Amstelveen, 10 november 2020Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, is door Gartner, Inc. uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant voor vaste en WLAN-toegangsinfrastructuur. Het rapport verscheen op 4 november 2020 en is geschreven door Bill Menezes, Christian Canales, Tim Zimmerman en Mike Toussaint. Het is het derde jaar op rij dat Extreme leider wordt genoemd in dit jaarlijkse onderzoeksrapport.

Volgens Gartner heeft een leverancier in het leiderskwadrant aangetoond dat hij in staat is om aan een grote verscheidenheid aan klantbehoeften te voldoen door de breedte van zijn toegangsportfolio. Leiders kunnen de markt vormgeven en complete en onderscheidende toegangsapplicaties leveren, evenals wereldwijde service en ondersteuning. Leiders moeten hebben aangetoond dat ze in staat zijn om sterke relaties met hun kanalen en klanten te onderhouden en dat ze geen duidelijke hiaten in hun portfolio hebben.

Voordat Extreme werd uitgeroepen tot leider in het Gartner Magic Quadrant, werd het in februari 2020 voor het tweede achtereenvolgende jaar erkend als 2020 Gartner Peer Insights Customers’ Choice voor vaste en WLAN-toegangsinfrastructuren. Gemeten vanaf 5 mei 2020 kreeg het bedrijf op een schaal van 1 tot 5 een 4,9 van klanten uit diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, het onderwijs en communicatie.

Na de publicatie van het Magic Quadrant-rapport in 2019 heeft Extreme ExtremeCloudTM IQ gelanceerd, een machine learning en AI-cloudbeheerplatform. Dit vereenvoudigt de onboarding, configuratie, monitoring, beheer, troubleshooting, notificaties en rapportages voor devices in vaste en draadloze netwerkinfrastructuren. Het platform is ongeëvenaard in zijn vermogen om beheerders te voorzien van een 360-gradenoverzicht van het device, de klant, de applicatie en de gezondheid en prestaties van het netwerk. Het is het eerste end-to-end cloudbeheerplatform in de branche, de eerste cloudnetwerkbeheerarchitectuur die niet gebonden is aan een bepaalde vorm van cloudhosting of een bepaald cloudbesturingssysteem, en het eerste cloudplatform dat ongelimiteerde data biedt en daarmee de nieuwe standaard zet voor toegang tot clouddata en -inzichten.

Ed Meyercord, president en CEO van Extreme Networks, Inc.
“Het netwerk was nog nooit zo belangrijk als nu om de samenleving verbonden te houden en de wereldeconomie draaiend, en de cloud wordt steeds aantrekkelijker voor klanten die gedistribueerde vaste en draadloze netwerken beheren. We zijn trots dat Gartner ons voor het derde jaar op rij heeft uitgeroepen tot leider op het gebied van vaste en WLAN-toegangsinfrastructuur. We zijn ervan overtuigd dat ons steeds groter wordende cloudgedreven portfolio en onze focus op de klant onze leidinggevende positie in de markt zullen versterken.”

Aanvullende bronnen

Disclaimer
Gartner doet geen enkele aanbeveling over verkopers, producten of diensten die worden genoemd in zijn onderzoekspublicaties, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die verkopers te selecteren met de hoogste beoordelingen of een andere aanduiding. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden geïnterpreteerd als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeWireless, ExtremeCloud en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Logo LVTPR

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.