www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

CyberArk haalt onnodige cloud-toegangsrechten automatisch weg met kunstmatige intelligentie

Cloud-security flink te verbeteren door least privilege door te voeren

CyberArk introduceert de eerste privilege-gebaseerde service aangestuurd door kunstmatige intelligentie om cloud-omgevingen veiliger te maken. CyberArk Cloud Entitlements Manager biedt continue monitoring van cloud-toegang, waarbij het 'least privilege'-principe wordt toegepast. Gebruikers en andere accounts krijgen dus automatisch niet meer toegangsrechten dan ze voor hun taken nodig hebben. Hiermee worden risico’s aanzienlijk kleiner, in ruil voor betere beveiliging en meer overzicht op gebruikers.

Volgens een recent onderzoek van ESG vormen accounts en functies met te veel toegangsrechten de belangrijkste misconfiguratie in cloud-services. Overbodige toegangsrechten zijn het meeste genoemde middel bij cyberaanvallen op cloud-applicaties en services. Doordat bedrijven hun cloud-activiteiten snel uitbreiden, is er een enorme groei aan gebruiker-, applicatie- en machine-identiteiten. Toegangsrechten worden vaak standaard toegewezen, gebaseerd op een groep of rol, en kunnen vaak onnodig uitgebreid zijn. Identiteiten worden vaak ook helemaal niet gebruikt terwijl ze wel rechten hebben.

CyberArk Cloud Entitlements Manager vormt een sleutelelement binnen de Identity Security-strategie van het bedrijf. De basis is zero trust en middels kunstmatige intelligentie worden de context en bedoelingen in beeld gebracht om zo een risico-inschatting te maken en de benodigde maatregelen te nemen. Aangezien elk account op een gegeven moment onder bepaalde omstandigheden meer rechten kan krijgen, ofwel ‘privileged’ kan worden, is de traditionele aanpak van het beschermen en beheren van identiteiten niet langer afdoende. Dit geldt nog meer in de cloud, waar accounts en rechten constant worden toegevoegd en veranderd. Bedrijven moeten een consistente strategie hebben voor de toegang van al die verschillende identiteiten en de services die ermee worden gebruikt.

CyberArk Cloud Entitlements Manager is binnen een uur te configureren om een eerste assessment van risico’s te geven en de eerste tegenmaatregelen te nemen. De cloud-onafhankelijke service detecteert voortdurend verborgen, verkeerd geconfigureerde of ongebruikte rechten. De beveiliging wordt verbeterd door een consistente cloud-aanpak op basis van least privilege. De service helpt cloud-, security- en IAM-teams de productiviteit te vergroten dankzij een eenvoudige, intuïtieve gebruikersinterface. Het dashboard geeft een totaaloverzicht van toestemmingen in Amazon Web Services (inclusief Amazon Elastic Kubernetes Service), Google Cloud Platform en Microsoft Azure omgevingen.

“Iedereen zit in de cloud, maar met de opkomst van andere omgevingen en diensten worden er ook duizenden rechten voor identiteiten gecreëerd, waarvan veel over het hoofd worden gezien”, aldus Chen Bitan, chief product officer bij CyberArk. “Wanneer deze niet goed geconfigureerd en beheerd worden, vormen ze een ideale route voor aanvallers om verhoogde toegangsrechten te bemachtigen. CyberArk Cloud Entitlements Manager helpt bedrijven controle te houden over cloud security door de manier waarop deze rechten worden beveiligd en beheerd in de kern te veranderen, en gelijktijdig operationele efficiency te vergroten.”

image

ESG onderzoek te downloaden op https://www.cyberark.com/resources/ebooks/esg-cyberark-ebook-cloud-driven-identities

Over CyberArk
CyberArk is volledig gericht op privileged access management, een cruciale IT-bescherming om data, infrastructuur en andere middelen te beveiligen in cloud, hybride omgevingen en DevOps-pipelines. CyberArk levert de meest geavanceerde oplossing om risico's gerelateerd aan privileged credentials en secrets te minimaliseren. Het bedrijf werkt voor meer dan de helft van de Fortune 500 bedrijven om externe aanvallers en malafide interne medewerkers een halt toe te roepen. Het hoofdkantoor staat in in Petach Tikvah, Israël en er zijn andere kantoren in de VS, EMEA, Azië en Japan.

Voor meer informatie, bekijk de site www.cyberark.com en volg ons op Twitter via @CyberArkLinkedIn of Facebook.
Laatste van CyberArk
CyberArk Labs: Gezichtsherkenning in Windows Hello te omzeilen

CyberArk maakt Identity Security-aanbod beschikbaar via AWS Marketplace

CyberArk verbetert Identity Security platform
CyberArk contact

Logo CyberArk

+31 20 767 1925
  www.cyberark.com
CyberArk sociaal

CyberArk tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl